SEO szempontú városmarketing: Pécs, Budapest, Bukarest…

Városmarketing és keresőoptimalizálás

SEO szempontú városmarketing - grafikon

A kép elárulja, hogy Budapestet (kék) jóval többen keresik a világban, mint Bukarestet* (piros) – tehát a két főváros “keverése” aligha olyan jellemző, mint azt rossz hangulatunkban és néhány valóban megtörtént eset kapcsán gondolnánk!
További jó hír, hogy Pécs neve is feltűnik nyomokban 2009 második felében az Egyesült Államok interneten tartalmakat kereső polgárainak monitorán. Ez azért sejtet egy esetleges jó hírt, mert korábban kimutattam a Google Trend segítségével, hogy a korábbi évek kulturális fővárosaira történő keresések száma nem növekedett az elnyert cím ellenére sem. (Lille, Cork, Louxembourg – ezeken a városokon mértem). Talán Pécs kivétel lehet.

Egyébként 2010-ben Pécs mellett Európa Kulturális Fővárosa lesz Essen és Isztambul is.
A SEO (Search Engine Optimization) felől persze nagyon lényeges szempont, hogy vajon mit keresnek leginkább az érdeklődő netpolgárok, az egy-egy város iránt érdeklődő külföldiek ill. a hazai kirándulók.
(Itt most hagynék kis időt a személyes tippelésre, de a zárójel után mondom a “hivatalos végeredményt”).

Városmarketing: szándék és valóság

A legtöbb keresés egy város hoteljeire, repterére és aktuális időjárására esik. Érdemes tehát a városmarketing internetes, online marketing szempontú tervezése során egy-egy városi honlapon a website struktúrát, az információk sorrendjét is ekként alakítani!

A tudatos honlaptervezést “jól” tükrözi, hogy a Budapest.hu magyar nyelven előrébb hozza a főpolgármester beszédeit (amire, magunk közt valljuk be – nincs ember, aki kíváncsi volna), mint az aktuális időjárást, amely alapján eldönthetnénk, hogy vigyünk-e meleg kabátot vagy esernyőt az útra. (A Hírek között rejtve azért ott van weather, vagyis az időjárás.)

A pécsi honlap esetén is eldöntendő lehet még, hogy a polgármesteri köszöntő fontosabb-e, mint a pogányi reptér menetrendje.

Ugyanis azt a turistát még nem találták fel, aki polgármesteri köszöntőt keresett volna az interneten!

(A reptérnek viszont csupán tesztüzemű honlapja van (?), menetrend nélkül. Hmmm… pedig az év már elkezdődött!)
Most persze lehetne vitatkozni a tradíciókról, a piros pontok alattvalói beszerzéséről és sok egyéb másról – de én most kifejezetten és csakis a SEO-ról akartam szót ejteni!

Péccsel kapcsolatban amúgy határozottan megnőtt a siker lehetősége. Persze kérdés, hogy ki, mit tekint sikernek. Az év során majd még ezekre a kérdésekre is választ találhatunk.
Boldog és szerencsés évet kívánok minden városlakónak! Pécsett, Budapesten és Bukarestben is!

***

  • Hogy a Bukarest névírásának különbözőségeiből eredő tévutakat kizárjuk, érdemes a német, az angol és más nyelvterületeket külön – és nem globálisan – vizsgálni. Budapest és Pécs névírása standardnak tekinthető. Így a fenti diagram az USA területén előfordult kereséseket reprezentálja, (de az Egyesült Királyságban is hasonló eredményre jutunk).

Városok honlapjai. Megj.: A bejegyzés után, az internet és a város változásai nyomán a városok honlapjai nyilván változásokon fognak átesni:

Kapcsolódó témák korábbról:

A városmarketing témájáról még több írás ebben a blogban:
> Városmarketing

…és másutt:
> Városmarketing

“SEO szempontú városmarketing: Pécs, Budapest, Bukarest…” bejegyzéshez 10 hozzászólás

  1. Az újdonságokkal valahogy úgy van az ember, hogy kivár egy darabig – többe kerül, mint ami hasznot hoz, az én ügyfeleimet ez nem érdekli stb nyugtatja magát – aztán éri egy váratlan hatás és megváltozik a gondolkodásmódja. Én akkor lettem online marketing hívő amikor egy konferencián megtudtam, hogy hogyan keresnek az emberek gyógyfürdőt.
    Kiváncsi vagyok Pécs városának (vezetőinek?) mi kell ahhoz, hogy felismerje az online marketing fontosságát?
    Amúgy én is boldog és szerencsés évet kívánok a Pécsieknek.

  2. Tervezem, hogy amikor véget ér az EKF éve (vagyis 2010, amikor Pécs Európa Kulturális Fővárosa), megírom online kalandként az általam az interneten tapasztaltakat.
    Bő anyag, érdekes fordulatokkal.
    A pécsi helyzet azért is mutat vegyes képet, mert az itteni online piac nagysága önmagában nem minden ágazatban szüli meg az igazi, kőkemény verseny szereplőit, akik tőkeerejüknél fogva hathatnának a piacra, de még inkább a város társadalmára. Mérceként, mecénásként, politikai színvonalat követelő “társadalmi megrendelőként”.
    Így az EKF is olyan, mint a “megrendelői”, akik talán a végső kudarc előtti pillanatban voltak képesek csak összefogni.
    De bízzunk a sikerben és segítsük létrejönni!

Szólj hozzá!