Online marketing mix – alapfogalmak
Marketingből online marketing
A marketingmix klasszikus leírása szerint az négy részterületből, alkotóelemből áll, és a “4P” elnevezéssel bír. Vagyis:
- Product
- Preis
- Place
- Promotion
- Termékpolitika
- Árpolitika
- Elosztáspolitika
- Kommunikációs politika
Az online marketingmix példái
demográfiai tényezők – szociális tényezők – földrajzi tényezők – pszichológiai tényezők – birtoklás és tulajdonlás – fogyasztás
A klasszikus marketingben a potenciális vásárló helyben, vagy az eladás helyének közelében kellett, hogy éljen.
Az online marketing a földrajzi tényezőkkel már egészen másként számol.
Egyfelől a vásárlót már nem kötik áruvásárláskor még az országhatárok sem.
Másfelől viszont a helyi szolgáltatások terén olyan új eszközökre van szükség, mint a mobiltelefonos elérés, a SEO-ban (keresőoptimalizálás) a helyi keresési találatok növelése, az un. térképes találatok biztosítása. Ehhez például a Google Cégem szolgáltatást érdemes szolgálatba állítani.
Ráadásul azt is tudnunk kell, hogy a demográfia milyen eszközökkel szolgálható ki: mit néznek, hol vannak jelen a weben a fiatal generációk és hol az idősebbek. Pinterest? Facebook? Twitter? Blog?
Melyik vállalkozásnak, vallásnak, pártnak van szüksége céges blogra? Mennyiben más egy PR kapcsolat a közönséggel az online portálokon, mint volt a napilapokban? Mennyiben különbözzön a moziban, tv-ben vetített reklámfilmecske a YouTube-os megjelenéstől?
Tábla a marketing új világáról
A keresőmarketingről, a keresőoptimalizálásról és a keresőben elhelyezett hirdetések kérdéseiről nagyon részletesen írunk ebben a blogunkban. Eredményes tapasztalat szerzést kívánok hozzá!