Online marketing mix – alapfogalmak

Marketingből online marketing

A marketingmix klasszikus leírása szerint az négy részterületből, alkotóelemből áll, és a “4P” elnevezéssel bír. Vagyis:

  • Product
  • Preis
  • Place
  • Promotion
Mindez magyarul így fest:

Marketingmix - 4 P

Vagyis a marketingmix:
  • Termékpolitika
  • Árpolitika
  • Elosztáspolitika
  • Kommunikációs politika

 

Ám napjainkra a hagyományos megfogalmazások mögötti tartalmak – az internet mindent felforgató, átformáló megjelenése óta – már nem nyújtanak megfelelő kapaszkodókat.

Gondoljunk csak bele: a az elosztás-értékesítés helyszíne óriási dinamizmussal tevődik át a hagyományos piacterekről, az áruházakból az internet, vagyis a webáruházak területére.
De nézzünk más példákat is.

Az online marketingmix példái

A klasszikus marketing a célcsoport kiválasztásának részterületeit így írja le:

demográfiai tényezők – szociális tényezők – földrajzi tényezők – pszichológiai tényezők – birtoklás és tulajdonlás – fogyasztás

A klasszikus marketingben a potenciális vásárló helyben, vagy az eladás helyének közelében kellett, hogy éljen.
Az online marketing a földrajzi tényezőkkel már egészen másként számol.
Egyfelől a vásárlót már nem kötik áruvásárláskor még az országhatárok sem.
Másfelől viszont a helyi szolgáltatások terén olyan új eszközökre van szükség, mint a mobiltelefonos elérés, a SEO-ban (keresőoptimalizálás) a helyi keresési találatok növelése, az un. térképes találatok biztosítása. Ehhez például a Google Cégem szolgáltatást érdemes szolgálatba állítani.
Ráadásul azt is tudnunk kell, hogy a demográfia milyen eszközökkel szolgálható ki: mit néznek, hol vannak jelen a weben a fiatal generációk és hol az idősebbek. Pinterest? Facebook? Twitter? Blog?

Az online marketing új specializációt is megkövetel.
Melyik vállalkozásnak, vallásnak, pártnak van szüksége céges blogra? Mennyiben más egy PR kapcsolat a közönséggel az online portálokon, mint volt a napilapokban? Mennyiben különbözzön a moziban, tv-ben vetített reklámfilmecske a YouTube-os megjelenéstől?

Tábla a marketing új világáról

Az online marketingben olyan új eszközök jelennek meg, mint az online hirdetés, az e-mail marketing, az SMO (Social Media Optimization), a SEM (Search Engine Marketing – Keresőmarketing) és annak két ága, a SEO (Search Engine Optimization – Keresőoptimalizálás) és a SEA (Search Engine Advertising – kereső hirdetés, tipikusan AdWords).
Ezek az új fogalmak és eszközök átformálták és tovább formálják világunkat.
A keresőmarketingről, a keresőoptimalizálásról és a keresőben elhelyezett hirdetések kérdéseiről nagyon részletesen írunk ebben a blogunkban. Eredményes tapasztalat szerzést kívánok hozzá!
***
A témában nagyon hasznos:

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: