Keresőoptimalizálás, SEO

A keresőoptimalizálást rendelő ügyfél tudatosabb az átlagnál?

Piackutatók gyakorta hívják föl a figyelmet (pl. Naresh K. Malhotra a Marketingkutatás c. művében), hogy bizonytalan talajra lépünk, amikor a vásárlót arról faggatjuk, miért is vette meg ezt vagy azt az áruféleséget. Vásárlásaink oka ugyanis gyakran a “tudat alatti birodalmába esik”, csupán utólag ruházzuk fel a tudatosság ok-okozati összefüggéseivel, amikor például a kutató, az interjút készítő, a kérdezőbiztos ránk kérdez.

Érzetet, élményt és nem árut vásárlunk

Ráadásul amikor árut vásárlunk, szolgáltatást veszünk igénybe, akkor – Ogilvy szavaival élve – érzeteket vásárolunk, nem is magát az árut.
Minderről Levinson azt mondja:

“Tudományos tény: A legtöbb vásárlói döntés tudat alatti”.

Én úgy tapasztalom, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) szolgáltatását megrendelő ügyfelek nagyon is tudatos döntés alapján teszik meg megrendelésüket: folyamatosan releváns találatokat, azaz potenciális ügyfeleket akarnak elérni a keresőkből.
Tehát meglehet, valóban átlag feletti a keresőoptimalizálásban a tudatos megrendelő.
***
A keresőoptimalizálásról: Keresőoptimalizálás, SEO

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.