A szövegírás. A szöveg logikája, hatékonysága

Általában a szövegírásról, a szövegekről

Content SEO

Gondolataink, érzelmeink, indulataink egyik legfontosabb közvetítője az interneten is a text, vagyis a szöveg.
A szöveg annak nagysága, elrendezése, fejezetekre bontása, tördelése, pontossága, stílusa és még ezernyi szempont alapján tárgyalható. Mindenesetre napjainkban a keresőoptimalizálás középpontjában is a Content SEO, vagyis a tartalom áll.
Persze számunkra most a legfontosabb szempont az, hogy a szöveg milyen kapcsolatban áll a keresőoptimalizálással. Ezt már eddig is több szempontból vizsgáltuk a Bognár Stúdió portál rendszerén.

» Honlap optimalizálás menüpontunk alatt a keresőoptimalizáláshoz technikai értelemben legközvetlenebbül kapcsolódó kérdésekről cseréltünk eszmét. (Heading, h1-h6, fejezetekre tördelés stb).

» Újságíró vagy szövegíró írja a PR-t? bejegyzés címmel a szöveg címek funkciójáról és hosszúságáról beszéltünk, az újságíró (hírlapíró) illetve a reklámszöveg író eltérő szakmai szabályairól.

» A reklámszöveg felhívó jellege: kapják már be! címmel a szövegek felhívó jellegét elemeztük.

És most itt az ideje, hogy néhány olyan tippet tegyünk közzé, amit a marketing, a reklám klasszikusainak MÉRÉSEI alapján ajánlhatunk felhasználásra.

Hatékony szövegek, vásárlásra mozgósító megoldások

Schwab: Hogyan írjunk jó reklámszöveget.
Hogyan írjunk jó reklámszöveget?

Beszéljenek a mérési eredmények, beszéljenek a számok szövegeinkről!

Victor O. Schwab: Hogyan írjunk jó reklámszöveget c. könyve alapján (Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest, 2002) ismertetem néhány mérési eredményét:

  • A szembetűnően elhelyezett kínálatot tartalmazó reklámszöveg 52,9 %-kal hatékonyabb.
  • Az érzelmes tartalmú reklám 41 százalékkal jobban teljesített, mint az érzelemmentes.
  • Az újdonság említése 75,4%-kal emelte az érdeklődést.
  • A több “vonzerő” (több érv) 39%-os plusz érdeklődőt vonzott.
  • A színes termékre 182%-kal több tudakozódás érkezett, mint a fekete fehérre.

(Megj.: Ön most joggal gondolja, hogy a termék színe nem a szövegíráshoz tartozik, de lehet, hogy Ön téved? Vagy én tévedek, amikor analógiát feltételezek, amikor a színnel történő szövegkiemelésre gondolok? B.L.)

AJÁNLAT KERESŐOPTIMALIZÁLÁSRA
A Bognár Stúdió, az Első Magyar SEO Verseny győztese, 15 éves, ellenőrizhető online marketing múlttal, nyilvános referenciák mellett, kitűnő honlapokat készít első osztályú SEO-val, a prémium kategóriában!
Ha Ön keresőoptimalizáltatni akarja a meglévő honlapját, vagy új honlapot akar kiváló keresőoptimalizálással, akkor itt érdeklődjön, most!
» Érdeklődés

David Ogilvy: Ogilvy a reklámról c. könyvében olvashatjuk (Park Könyviadó, Budapest, 1992):

  • A címsort ötször annyian olvassák el, mint a szöveget.
  • Az egész szöveget az olvasóknak kb. 10%-a olvassa el.
  • A hosszú – 350 szónál terjedelmesebb – szöveg több olvasót vonz, mint a rövid.

A honlap szöveg, a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás kapcsolata

Hogy miért fontos a szövegek hatékonyságának ismerete a keresőoptimalizálás szempontjából? Milyen jelentősége van a honlap szövegének a keresőmarketingben?

Minél többen minél több időt töltenek el honlapunkon, minél több kattintást tudunk elérni a szövegeink (vagyis gondolataink) által, annál jobb esélyünk nyílik a keresők élvonalába kerülni.

A gyakorlatból vett példák

PR-cikk példa:

Hogyan szóljunk a teltkarcsú nőkhöz?
Szemlesütve, szégyenlősen körbeírva a méreteket, vagy egyenesen, hogy tolmács vagy szövegfordító nélkül is tudni lehessen, a szöveg kiknek szól? És amíg a hölgy vásárol, mit csináljon a férj?

» Amíg Ön ruhát vásárol, tegye be hozzánk a férjét!

Szövegkörnyezeti hatás:

Szerencsére az Index már nem úgy kerül szerkesztésre, mint a 2009-es példánk mutatja.
Jegyzetfüzetemből, 2009, november 24.:

Nézem az Index.hu-n a címlapra emelt blogokat és szerzőiket.
E percben az élen Török Gábor politológus Ki lesz Orbán kihívója? c. blogbejegyzése áll. Nyomában mindjárt a Ki a fasz keres? című bejegyzés csörtet a Munkahelyi terror nevű blogból. Kicsit lentebb a Magyaridióta blog következik a Másszál ki a seggemből c. bejegyzéssel.
Szerkesztési bravúr ez, minden bizonnyal. Tükre a mai valóságnak, a túlhajtott bulvárnak meg minden.
Stílszerűen azt mondhatnánk Török Gábornak: Gabikám, ez fasza!

Szöveg és környezete egymásra hat.
A szövegkörnyezet nem mindegy

De a túlhajtott szöveg ártalmas is lehet. Erre is mutatok példát:

A horgászcikkek piacán elszabadult a marketing

Szólj hozzá!