A kapcsolódó bejegyzés jelentősége

Reklámkampányok időbeli lefutása

A Google Analytics mutatja, honnan érkezik éppen a webegység olvasója.
A Google Analytics mutatja, honnan érkezik éppen a webegység olvasója.

A klasszikus reklámkampányok sajátja, akár online, akár offline futó kampányokról beszélünk, hogy csak egy előre meghatározott és fizetett ideig tartanak.
Amint kimúlik a fizetési hajlandóság a kampány üzenetei, linkjei eltűnnek és az érdeklődők, a fogyasztók, az internetes látogatók dagálya apályba fordul.

Ezzel szemben az interneten léteznek olyan SEO megoldások, amelyek alkalomszerűen vagy szakasosan, vagy akár hosszú távon, rendszeresen biztosítanak elérést egy-egy weboldal számára, méghozzá költség nélkül!
Vagyis például a jól bejáratott blogokban futó bejegyzések vitathatatlan előnye, hogy megfelelő eljárásmóddal, a korábbi bejegyzések szinte „örök életűek” lehetnek, méghozzá anélkül, hogy azt kiadással kéne kompenzálnunk.

Alkalomszerűen használható megoldások

Az alkalomszerű megoldások egyik jól működő változata a barnacle seo.
Ezt a kullancsként „gazdatestre” tapadó módszert tetten érhetjük például a Wikipedia szócikkeihez írt kiegészítésekben.
Másfajta „kullancs” megoldásra a személyes példám: a minap, amikor az Index címlapján a blogketrec kiemelt helyén horgászattal kapcsolatos írás jelent meg, hozzászóltam és linkkel hívtam fel a figyelmet az egyik tartalomhoz kapcsolódó bejegyzésemre. (A horgászcikkek piacán elszabadult a marketing)
A nagyon nagy látogatottságú idegen írás alatti relevanciát sugárzó hozzászólásom linkje a szokásos blog látogatottsági adataimat az adott napon a képen látható mértékben dobta meg:

Megsokszorozott látogatottság a Jetpack statisztika diagramján
Megsokszorozott látogatottság a Jetpack statisztika diagramján

Kapcsolódó bejegyzés – örökös ajánlat

Példaként hadd mutassam meg, hogy a blogbejegyzések miképpen tehetik szinte folyamatossá egy-egy bejegyzés iránt az érdeklődést.
Az Aarenson ügyvezetőjével hónapokkal ezelőtt izgalmas beszélgetést folytattam és tettem közzé a Gerillamarketing.blog.hu blogomban (Akar Ön munkaerőnek egy magyart?)

Ebben a blogban minden bejegyzés végén a címkék alapján – példánkban a marketing címkéről van szó – a rendszer automatikusan további bejegyzéseket ajánl olvasásra.
Olyanokat, amelyekben szintén ott a marketing címke. És ezek között a linkkel ellátott bélyegképek között ott vannak az Aarenson belső linkjét és jó hírnevét tolmácsoló bejegyzések a most futó Reklám átverés c. bejegyzés legvégén is.

 

Bélyegképes linkajánlás
Bélyegképes linkajánlás – Akar Ön munkaerőnek egy magyart?

Minél több az olvasó, annál többen fognak a bélyegképek közül is olvasmányt választani.
A konkrét esetben ez a helyzetkép:

A reklám átverés c. bejegyzés elolvasása után a régebbi bejegyzéseket is elolvasták 17,7%-ban! Több ezer olvasó esetén – példánknál maradva – a 2,47%-nyi olvasó nem elhanyagolható tétel!

Mivel a gerillamarketing blog értelemszerűen sokat használja a marketing címkét, szinte folyamatosan előkerül a példaként említett bejegyzés.

Az Akar Ön munkaerőnek egy magyart? bejegyzés szövegének végén kifelé irányuló linkeket is találunk. Ha megnézzük, hogy kattintottak-e a látogatók ezekre, amikor a Reklám átverés c. bejegyzés felől érkeztek ide, egy tovagördülő eseménysorral szembesülünk: igen, ezekre is történt kattintás, még ha egyre csökkenő számban is.
Így a hivatkozott bejegyzés végén található, ennek a blognak a bejegyzésére vonatkozó linkjén – Menni, maradni, visszajönni – tucatnyian érkeztek és olvasták el a belinkelt írást – pedig ez már a harmadik áttétel a látogató szempontjából.

A WordPress blogokban például a Jetpack beépülő segítségével ugyanígy előhívható a kapcsolódó bejegyzés funkció, ahogy ebben a blogban is látható bejegyzésünk végén!
És választhatunk is: képpel együtt vagy csak anchor texttel, címmel jelenjen-e meg a tartalmilag kapcsolódó korábbi bejegyzés.

Webszájt és menü

Széles témákat felölelő klasszikus blogok illetve a nmanapság divatos blogmagazinok keresőoptimalizálása éppen a szoros, a webegység teljességét átfogó pozicionálás lehetőségének hiánya miatt nehéz.
Ezen sokat oldhatunk a jól megválasztott menüpontok beépítésével.
Ez azért előnyös az alap SEO-n túl a szempontunkból, mert bárhonnan is érkezik a látogató, a menü további tartalmakat kínál!
Vegyük példának a Jóljárok Magazint, amely számos témát kínál és számos látogató érkezik a keresőkből.
A menüben ott a többi között például az Ülőgarnitúrák, bútor lenyíló menüpont, ahogy ez a képen is látható.

Lenyíló menüben bő kínálat
Lenyíló menüben bő kínálat

Ember legyen a talpán, aki kihagyja a csalogató Ülőgarnitúrák, kanapék őrült jó áron c. bejegyzésre a kattintást 🙂

Vagyis a menü hasonló funkciót tölt be, mint a kapcsolódó bejegyzések, bár általában kevésbé kapcsolódik az érkezést indukáló tartalomhoz.

***

Elolvasásra ajánlom:

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!