A horgászcikkek piacán elszabadult a marketing

Bojlis pontyfogás
Szeretek horgászni – bojlira jött

Szeretek horgászni. A Magyar Országos Horgász Szövetség szerint ezzel nem vagyok egyedül, 365.000 horgász társam akad széles e hazában.
Marketing szempontból ez azt is jelenti, hogy a legnagyobb civil szerveződés komoly piacot jelent, amelybe érdemes beruházni, termékekkel megjelenni, sőt, ha úgy adódik, versenyre kelni a konkurenciával. Vagyis érdemes működtetni a marketing minden ágát, beleértve természetesen a keresőmarketing, a SEO tudományát is.

Láthatjuk is, hogy a haltenyésztéstől a horgászvizek napijegyeinek értékesítésén túl is számtalan módon lehet bevételt szerezni ezen a piacon. Ezeket a speciális utakat most nem követném nyomon, úgy mint mondjuk a horgásztanyák bérbeadása, a sátrak, camping székek és ágyak árusítása, a speciális szakboltok, vagyis a horgászboltok üzemeltetése, a tavi büfékről és a szervezet körül sündörgő politika-árusokról már nem is beszélve…
Hanem maradjunk mondjuk a csalik és az etetőanyagok világánál.

Pop-up: szupernek minősíti magát
Ez csak szuper 🙂

Nagyon marketing: nem elég, ha csak jó

Idehaza és külföldön is dívik a csalizó anyagok mértéktelen feldicsérése. A pop-up-om viszonylag szerény szöveggel dicséri magát: „ő” csak szuper képességgel rendelkezik (Super Buoyant), vagyis nem hagyja a csalit a fenéken elmerülni, megemeli egy kicsit, „szuper úszóképességű”. Ahhoz képest, hogy akár extra, sőt extra szuper jelzőt is kaphatott volna ilyen egyszerűen kínálja magát a horgászboltok polcain.

A The One az etetőanyagának felirataival és annak árával sem szerénykedik. Szép flegmán oda nyomja a potenciális vásárló orra alá: Premium Quality, maximum attraction!
Mit is gondol a pecáért lelkesedő horgász ezen sorok olvastán: erre az etetőanyagra még a szomszéd tavakból, folyókból is átruccannak a horgomra a halak! Naná, mint a cirkuszban, most jön az attrakció! Hát persze, hogy megveszem!

A The One etetőanyag borítója
Öndicséret maximumon

A csúcs: nukleáris erejű csalira csaló

Ám még ennél is mélyebben megfogalmazott, a marketing-motort maximumon járató szöveggel is találkozhatunk az offline és online horgászcikk kínálatban.
Hadd büszkélkedjek is el, egy szintén birtokomban lévő csalira csalogató termékkel. Íme:

Atom-pellet
Az atom erejével vonzza a halakat ez a pellet? Felirata szerint B52 bomb atom pellet mix

Kíváncsi volnék, másoknál mennyire vált be, nekem azért nem volt ezzel olyan nagy szerencsém a vizek partján, talán a nem is olyan messze lévő Paks zavar be vagy nem is tudom miért nem.

A fentiek csak kiragadott példák.
Számomra azt is jelentik – horgászati értékükön túl -, hogy a horgászcikkek piacán elszabadult a marketing, már-már fokozhatatlan a nagyszerűnek gondolt ál-marketing szövegek tartalma. Ezzel persze hosszú távon kiüresítik a szakbarbárok a reklám szövegeket, hiteltelenítik a termékismertetőket, elbizonytalanítják a vásárlóikat.
Vagy tévednék és nekem is ezen az úton kellene járnom?
Mondjam azt, ebben a blogban itt burjánzik az extra-szuper, atomhajtású SEO, az istenek segítségével működő keresőoptimalizálás?

***

Ha már a horgászat szóba jött:

S ha már a keresőoptimalizálás szóba jött, íme az alapok:
A keresőoptimalizálás alapjai

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

“A horgászcikkek piacán elszabadult a marketing” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!