Keresőoptimalizálás, SEO

Hajrá magyarok!

Várja Önt Európa fogászati fővárosa: Budapest!

Ezt a szép, brit polgároknak szánt sort angol nyelvű, de magyar fogászok által jegyzett honlapon olvasom. A fogászattal kapcsolatos tengernyi magyar szájt között elvész ez a szájt és így ez a mondat is. Pedig valamennyi idegen nyelvű, magyar fogorvosi honlapon ott kellene virítania! Miért?

Az alapállás szerint az egykori keleti blokk szegény országai csakis az olcsó szolgáltatásaik révén lehetnek versenyképesek a fejlett nyugaton. Az egészségiparban, közelebbről a fogászat terén is hasonló a helyzet.
A nyugati embernek megéri kelet-európai országba utazni fogászati kezelésre, hiszen az utazás és a szállodai költség hozzászámításával is olcsóbban jön ki például egy implantáció (titánium gyökér beültetése), mint mondjuk az Egyesült Királyságban.
Éppen ezért gyilkos konkurenciaharc dúl az interneten a keleti országok között a nyugati páciensekért. Ha valaki körbenéz a Google.co.uk alatt bármilyen fogászati témára keresve, látni fogja, miként torlódnak egymásra a lengyel, a román, a cseh, a szlovák, a horvát és a magyar fogászati portálok és AdWords hirdetések.

Egy nemzet sincs, amelynek fiai összefognának, olyan marketing fogással teszem azt, mint az:
A fogászat fővárosa – Budapest! (A horvátok nyilván Zágrábot mondhatnának, a csehek Prágát és így tovább…). Ugyanis ha többen mondanak valamit, az a marketing szabályai szerint igazabbnak tűnik.

A nemzetközi konkurenciaharcban a magyar SEO-sok is részt vesznek
A nemzetközi konkurenciaharcban a magyar SEO-sok is részt vesznek

Ezzel a fogással valamennyire szűkíteni lehetne a nemzetközi versenyt. Tehát ha a magyarok megállapodnának abban, hogy minden egyes magyar fogászati érdekeltségű honlapra kiteszik a szöveget, hogy Európa fogászati fővárosa Budapest, csökkentenék a többi keleti ország esélyét a piaci térhódításban. Az összefogás nagyobb tortaszeletén persze kemény konkurenciaharc is folyna a magyarok között, de ez a dolgok természetes dialektikája. (Nagyobb szeleten kevesebb versenyző.)

Ám ezen a ponton mindjárt meg is állok – mert előbb fognak összefogni a lengyelek vagy a románok, mint a magyar fogászok! 🙁

Pedig nem csak a szűken vett egészségipar profitálhatna a haszonból. A nyertesek számát szépen szaporíthatnák a szállodaipar, a vendéglátás – külföldi vendégben mostanság nem éppen dúskáló – egységei is. A magyar SEO-sokról már nem is beszélve…

***

Kapcsolódó bejegyzések, linkek, példa-portál:

Fogorvosok, titánium, üzleti harc – nem csak SEO

Tibor Dental

Fogorvosi SEO