Fogorvosok, titánium, üzleti harc – nem csak SEO

Fogpótlás és üzleti harc a keresőoptimalizálás fegyverével

Sorsom úgy hozta, hogy éppen a napokban estem át egy szájsebészeti beavatkozáson (a telefonhívásokat kérném is tisztelettel néhány hétig e-mailre cserélni), amelynek során titánium implantátummal láttak el, köznyelven szólva néhány nemes fémből készült csavart csavarintott fel Szabó professzor a felső állkapcsomba.

Ám most nem a titáni, hősies magatartásomról vallanék, amellyel legyőztem a félelmeimet, s nem is a gyermekkori iskolafogászati élményeimet mondanám el, amelyek elővicsorognak a hatvanas évek homályából, amidőn is Villányban valamelyik osztálytársam Schuth doktor úr fúrógépének lábpedáljához állítva izzadt, hogy hajtsa a kehes szerkezetet, amíg a gépezet pörgősebb végével a jó doktor, fogtömés címén, a szánkban pepecselt.

A fogászat a legtöbbünk számára félelmes, fájdalmas beavatkozásként jelenül meg, pedig a gyilkos konkurenciaharc legalább annyira jellemzi! Elöljáróban annyit: ma már EGÉSZSÉGIPARRÓL beszélünk, s nem gyógyításról.

Erre világít rá az angol nő esete, aki hetekkel azután panaszolja tele a brit- és a világsajtót, hogy az olcsó (!!!) magyarországi kezelés során lenyelt egy kis anyagdarabot.
Cui prodest? – kérdezhetnénk, vagyis kinek használ ez a hír?
Nyilvánvalóan a konkurenciának. Hogy kik a konkurensek? Az egész kontinens! E súlyosnak tűnő állítás bizonyítására elegendő, ha matatunk kicsit a keresőkben.

Keresőoptimalizált honlapjaikkal versenyeznek a kelet-európai fogászati honlapok

A Google.com in English alatt hemzsegnek a nyugati árnál olcsóbb, de ugyanolyan szakszerű fogászati ellátást kínáló kelet-európai, honlapról kiinduló ajánlatok. A SEO, a keresőoptimalizálás fegyverével is dúl a konkurenciaharc.
(Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy a “dental travel hungary” szóösszetételre kedves ügyfelünk, a Tibor Dental igen jól áll, azaz a Bognár Stúdió is igazolhatja a tételt, mely szerint a külföldi piacon történő magyar megjelenés ma már nem nélkülözheti az európai színtéren is hatékony keresőoptimalizálást, SEO-t!)

Egyébiránt az nem is normális nyugati klinika vagy magánrendelő, amelynek alapvető gazdasági érdekeit ne sértené pl. a magyar “csábító-jelenlét”. De a lengyelek, a románok ugyanígy küzdenek a fogászati betegekért, és mindjárt tegyük is hozzá, hogy az ehhez kapcsolódó személyszállítási és szállodaipar is komoly profitra számíthat, ha működik az alacsonyabb fogkezelési árral elérhető csáberő.

Tehát az angol nő esete ebben a közegben értelmezendő. Üzenete: ezek a magyar (kelet-európai) fogorvosok ilyen topák, vagyis emiatt olcsók, tehát maradj itthon a pénzeddel kedves fogbeteg!

Ennyit a fogakról mára. Most megyek és beveszem a gyógyszerem, hogy elkerüljem a gyulladást.

 

“Fogorvosok, titánium, üzleti harc – nem csak SEO” bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Implantáció: tényleg titán lettem | BLOG * komplex blog, Pécs - Budapest

Szólj hozzá!