Webmarketing Workshop a PTE Marketing Tanszékén

A Pécsi Tudományegyetem Maketing Tanszékének megtisztelő meghívására tegnap igen izgalmas előadások részese lehettem, sőt magam is lemérhettem, hogy egy elméletileg jól felkészült társaság körében milyen visszhangra lelnek a blogok világához kapcsolódó gondolataim. A rendezvény az Első Pécsi Webmarketing Workshop néven vonul majd be a tanszék évkönyvébe.

A workshop érdekes képet nyújtott a vállalati honlapok értékelésében.
Gyarmatiné Dr. Bányai Edit (PTE KTK) átfogó képet nyújtott a magyarországi helyzetképről, a foghíjakról, arról, hogy még mindig igen sok vállalkozás nélkülözi a webes megjelenést, vagy ha fenn is van a hálón, nem azzal az igénnyel, hogy az tükre legyen a vállalkozásnak, s pláne nem úgy, hogy az hatékonyan szolgálhassa az adott cég marketing céljait.
Sok a csillogó-villogó, ámde érték nélküli honlap.

Németh Ágota (Dél-Dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal) bepillantást engedett egy állami feladatokat ellátó, minisztériumi irányítás alá tartozó hivatal webes működésének kulisszatitkaiba, korlátaiba.
Valaki “fogást keresett rajta”, mondván, ilyen helyen nyilván nem is figyelik a látogatói statisztikákat, mire Ágota szépen kivetítette a hivatal honlapjának Google Analytics diagramjait, élőben, egyenesben, azaz online. (Ezen én nem lepődtem meg, Ágota a korábbi munkahelyének portálján okos cikkeket írt a webről, például a keresőoptimalizálásról is, aki az Interneten jobban kiismeri magát, az szerintem nagyon tud!)

Horváth Attila (Bélyegző Express, Budapest) ismeri a módszert, miként lehet a figyelmet felkelteni!
– Háromszor mentem csődbe, mire rájöttem az Internet és a pénzügyi tervezés fontosságára! – jelentette ki, majd hozzátette, hogy a korábban szokásos offline piaci ösvényhez képest az Internet egy nyolcsávos autópálya.
Nincs ember, aki egy ilyen gondolatsorra ne kapná fel a fejét 🙂
Aztán nagyon szép és praktikus, elméletileg alátámasztott eladásösztönzést támogató tippsor következett tőle, az üzleti célú honlap és blog összefüggésében.

Dr. Fojtik János adjunktus, a rendezvény házigazdája e ponton el is időzött kicsit, a pénzügyi tervezés fontosságánál, mondván, hogy ezt már-már olyan természetesnek vesszük, mármint hogy a vállalkozásoknál VAN pénzügyi tervezés, hogy nem is beszélünk róla, pedig lám, mégiscsak kellene!

Jómagam a blogok világáról ejtettem szót, Calvert közismert gondolatától indultam. Az exhibicionizmus négy tőről fakad: ön-tisztázás, kapcsolatépítés, érvényesülés, társadalom kontroll.
Megkozkáztattam, hogy egy-egy vállalatnak is exhibicionistának kell lennie, mert a vállalkozások rugalmasságát és versenyképességét sem képzelhetjük el a fenti négy “gyökér” nélkül! (Nem fütyültek ki! Talán végigfuthatott a hallgatók fejében, hogy amit mondok, az tényleg párhuzamba állítható a Corporate Identity, a Corporate Behavior, a Corporate Communication és a Corporate Design fogalmaival körbekeríthető területtel.)

Majd a blogírás és olvasás pszichológiai és szociálpszichológiai megközelítéséről mondtam el néhány mondatot (dizinhibíciós jelenség stb.) és a cybertér sajátosságairól.
A keresőoptimalizálás témáját kicsit visszafogtam, (ha ebbe belelendülök, akkor bele szoktam feledkezni), megelégedtem annak az összefüggésnek a taglalásával, hogy egy másfél milliós nagyvárosban, a szolgáltatási szektorban, milyen összefüggés áll fenn a Googleban elfoglalt helyezés és a rendelésállomány, vagyis a bevétel között.

(A magam részéről én sokat tanultam. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen meghívások az egyetemre mindig pluszt csalnak elő belőlem, arra késztetnek, hogy felkészüljek, újragondoljak elfeledett dolgokat – és végül, őszintén szólva, jó hatással vannak az önértékelésemre, az önbizalmamra is. Tehát az ilyen meghívásokból legtöbbet én magam profitálok.)

Blogger létemre nem készítettem felvételeket, pedig nálam volt a kamerám. (Ütközött a “krónikás” és az “aktív résztvevő” szerepköröm.)

“Webmarketing Workshop a PTE Marketing Tanszékén” bejegyzéshez 10 hozzászólás

  1. Kedves Laci!

    Én mindig szívesen térek vissza a pécsi Közgáz falai közé, hisz másfél évtizedet töltöttem ott (tanulmányok + munka).

    Nagyon fontosnak tartom, hogy a diákok minél több gyakorlati információt kapjanak a tanulmányaik során. Legyenek tisztában azzal, milyen lehetőségek és korlátok várják őket ez egyetem után. Annak idején, mikor végeztem az egyetemen, fogalmam nem volt róla, mit dolgozik egy közgazdász (és ez nem vicc!). Igaz, akkor még (rendszerváltás előtt) a szocialista gazdaság, kapun belüli munkanélküliség, adómentes bér, tervgazdálkodás időszakát éltük…

    Nekem is élmény olyan emberek előadásait hallgatni, akik kreatív oldalukat bevetve, legfőképp saját erejükre támaszkodva működtetnek egy vállalkozást. Ami magyar viszonyok között – valljuk be – kész kalandtúra. Ugyanakkor jó mindezt összevetni az elméleti háttérrel, az ideákkal.

    Remélem nemcsak mi, hanem a hallgatók is jól érezték magukat!

    Üdv:
    Ágota

  2. Kedves Ágota!
    Hogy a végén kezdjem – valóban jól éreztem magam, (s külön öröm volt számomra, hogy az addig csak a netről ismert Attilával személyesen is megismerkedhettem).
    Utólag azon meditálok, hogy az üzleti célú blogok ismérveivel többet kellett volna foglalkoznom, de most már mindegy.
    Én is abban reménykedem, hogy a hallgatóknak mégiscsak átadtunk valamennyit a tapasztalatainkból, s így nem csak én profitáltam a találkozásból.
    Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtiszteltél.

  3. Kedves Laci!

    Nagy megtiszteltetés, hogy ott lehettem! Örülök, ha a hallgatóság profitálni tudott abból, amit elmondtam.

    A legjobban pedig annak örültem, hogy végre személyesen is találkozhattunk. Izgalmas beszélgetés volt, remélem, mielőbb újra találkozunk!

  4. Szia Attila!
    Én is remélem, hogy folytatni fogjuk még offline és online is! 🙂
    Számomra most jól jönnek az általad ott elmondottak olyan szempontból is, hogy tegnapelőtt elindult a Jóljárok.hu új változatának béta verziója, és ott bizony üzletet is kell kötnöm, mert részben üzleti jellegű a portál.
    Azt én már tudom, hogy az új motor rettentően erős (mert benne van minden, amiről, mint hatékony eljárásmódról tudok) – de ezt másoknak is bizonyítanom kell. Hogy érdemes ott lenni, benne lenni!
    Szóval most újra végiggondolom, miket is mondtál! 🙂

    Off!
    Workshop után webshop. A Netbutikba szívesen beteszek egy bélyegzőt! A megrendelések hozzád futnak be, nem hozzám. Ezért nem nevezem webáruháznak, “csupán” webes Netbutiknak. Igazából azoknak jó, akik webáruházon gondolkoznak és a Jóljárok.hu-n, mint bejáratott portálon olcsón lemérnék – az árujukra van-e igény, azaz érdemes-e áruház készítésére fordítani a pénzüket és az időt. Vagy azoknak jó, akiknek csak egyetlen árucikkük van, amiért szintén nem érdemes webáruházat létesíteni és így, az esetleg meglévő honlapjuk melett a Jóljárok.hu felületével megnövelnék a piacterüket.

    Szóval milyen módszereket is mondtál? 🙂

  5. Szia, Laci!

    Először is köszönöm az ajánlatot (a bélyegző helyét a Netbutikban). Nem tudom, van-e létjogosultsága, hiszen nekem már van webáruházam, és az sem kérdés, hogy van-e értelme költenem rá.

    A Jóljárok.hu változásait figyelemmel kísérem, és sok sikert kívánok hozzá! emlékszel, mit mondtam arról, amikor van egy iparág, amelynek silány a webes megjelenése, az árai pedig méltatlanul alacsonyak? És hogy Te – pontosan Te – milyen kölcsönös előnyöket tudnál kínálni egy olyan cégnek, aki ki akar és ki mer lépni az iparága webes szürkeségéből?

    Te (jó)néhány csupán munkaóra befektetésével létrehozhatod azt az eszközt, ami neki a kitörés lehetőségét jelenti, ő pedig nem kell, hogy invesztáljon eg yolyan eszközbe, amelyben valószínűleg nem hisz. Ő nem kockáztat, ellenben tisztességes jutalékot fizet Neked minden megszerzett üzletért.

    Ezt én a helyedben biztos kipróbálnám. Emlékszel? Meséltem egy jó példát. Kipróbáltuk. Működik!

    És az benne a szép, hogy kivétel nélkül mindenki jól jár vbele. (Ezért is a legalkalmasabb erre a Jóljárok.hu.)

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.