Vissza és előre

A keresőoptimalizálás, a SEO vagy átfogóbb kategóriával élve a keresőmarketing (még átfogóbban az online marketing) terepén is gyakorta történnek változások, így korábbi bejegyzéseinkre olykor érdemes visszapillantanunk. Visszapillantásaink értelmét új jelenségek, új megfigyelések indokolják.

Miért nem vagyunk a keresőtáblán?

Nem is olyan régen némi meglepetéssel és egy piciny megelégedettséggel olvastam, hogy a moz.com (világhírű SEO csapat) ugyanabba a “Google-csapdába” esett, mint amilyenről magam is gondolkoztam s amellyel küszködtem korábban a Finomhangolás c. blogbejegyzésemben.
Röviden arról van szó, hogy a Google, amennyiben egy adott domain alatt ugyanolyan kulcsszóra épített oldalt talál, akkor csak az egyiket mutatja meg a keresőben (SERP-ben) az adott kulcsszóra.


A moz ezen a helyen kéri a SEO közösség segítségét:
https://productforums.google.com/forum/…
De erre a problémára aligha van orvosság, mert a Google valószínűleg így védekezik az ismétlődések ellen a keresőtáblán.
Persze se a moz.com, se az én esetemben nem az ismétléssel esetleg elérhető több találatot eredményező keresőtábla-elfoglalás a cél, az azonos kulcsszó megjelenése más-más funkciójú oldalakon realizálódik.
A bognarstudio.hu/seo/ oldal egy egyszerű, a SEO lényegét, meghatározását nyújtó honlap oldal, a seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu aldomain alatt pedig ez, a SEO, a keresőoptimalizálás kérdéseivel 2007 januárja óta foglalkozó, folyamatosan frissülő blog.

Tehát mind a saját, mind a moz.com tapasztalata alapján úgy vélem, hogy a Google főszabálya az lehet, hogy csak az egyik ilyen találatot engedi fel a keresőtáblára.

Ám azóta újabb “felfedezést” is tettem. Ha a keresőt a Keresőeszközök fülnél a Bármely ország állásból Ország Magyarország állásba teszem, akkor mindkét seo kulcsszót tartalmazó oldalam helyet kap a táblán. Íme:

A Google és az ismétlések kiszűrése: a kivétel.
SEO kulcsszóra mégis mindkét oldal helyet kap

 

Tapasztalatom szerint azonban a látogatók nem állítgatják a keresőjük alapbeállításait, így a látogatók elsöprő hányada számára a főszabály érvényesül.
Így nem tehetek mást, mint hogy például noindex utasítással az egyik oldalt letiltom, hogy ha a másik megjelenését szeretném a SERP-ben (a keresőtáblán).
Ez most meg is történt, kíváncsian várom az eredményt!

Nem kell a honlapkészítés sem?

Ugyancsak a Finomhangolás c. blogbejegyzésemben mutattam meg a Google Trends segítségével, hogy az utóbbi öt esztendőben határozottan csökkent a keresések száma – s így vélhetően azok értékessége és az irántuk való érdeklődés is – a Googleban a SEO és a keresőotimalizálás fogalmai iránt.

A SEO és a keresőoptimalizálás keresési gyakorisága a Google Trend szerint
A SEO és a keresőoptimalizálás szó keresettsége az utóbbi öt évben

Ilyenkor arra gondol az ember, lehet, más tevékenységek erősítése hosszú távon talán kifizetődőbb lenne, ha a most favorizált tevékenysége iránt így csökken a kimutatható kereslet.
Mi sem kézenfekvőbb, talán a honlap készítés lehet az egyik kiugrási pont. Na, de ellenőrizzük a Google Trends segítségével, mi a helyzet ezen munka keresettségével az utóbbi öt évben:

A honlap készítés kulcskifejezés sem mutat emelkedő tendenciát.
A honlap készítés keresési trendje az utóbbi öt évben

Lehet, hogy már telített a piac? Lehet, hogy a cégek csökkenő száma nyomja le az érdeklődést? Lehet, hogy már mindenkinek van honlapja?
Mindenesetre eléggé elgondolkoztató ez az “iparági süllyedés”!

***

Elolvasandó még: A keresőoptimalizálás alapjai

Szólj hozzá!