Vírusmarketing és SEO

Vendég bejegyzés, írta: Mondovics Mihály

Márkaépítés, vírusmarketing, SEO

A márkaépítés egyik kulcsfontosságú eleme valamilyen vírusmarketing vagy szájhagyomány útján terjedő marketing kampány lehet. Ha ez jól működik, akkor a kampányunk sikeres lesz egy jól SEO-zott microsite-al.

A legtöbb esetben ez a két dolog azonban technikailag elkülönül egymástól. Elindítunk egy vírusmarketinget a youtuebon, mondjuk vicces videókban jelenik meg termékünk (videókat előszeretettel osztanak meg az emberek a facebookon), és közben kiutalunk bizonyos kulcsszavakra/linkekre, amire keresve a projekt weboldalán kötünk ki.

Közösségi oldalak, Facebook

Látható, hogy a vírusmarketing eszközök egyik kiváló használati területe a közösségi oldalak. És manapság a közösségi oldal egyet jelent a facebookkal. És mennyire hasznos lenne, ha a kettőt egyesíteni tudnánk… ha saját SEO-zott mikroszájtunk megjelenthetne a facebook felületén is, némi játékra vagy megosztásra (így termékünk népszerűsítésére) ösztönözve a kedves netezgető embereket. És ha valaki csak a keresőkből jutna el oldalunkra, akkor ugyan oda jusson. Ez költséghatékony, hiszen nem kell két területre fejleszteni, csupán a mikroszájtot kell úgy felépíteni, hogy az együttműködhessen a facebook canvas app funkciójával is. Ja, hogy nem mondtam volna még? Igen, weboldalunk “bedrótozható” a facebook felületébe.
Egyenlőre a saját házam táján tesztelem gondolataimat. Egy webdesigner felfogható márkának, aki legtöbb munkáját kiajánlások útján kapja. Minden designer rendelkezik portfolio oldallal, de kevesen jelennek meg a facebookon, ahol hihetetlenül egyszerű pont a kiajánlás funkció (a tetszetős munkáink egyetlen kattintással megoszthatják kedves látogatóink).

Mikroszájt, hírfolyam és trükk a végén

Elkészítettem a http://megmondo.com cím alatt elérhető mikroszájtot, ami egy nagyon rövid betekintést ad munkáimba. Ez a domain egy facebook rajongói oldalra mutat, a rajongói oldal úgy lett beállítva, hogy ne a hírfolyam legyen a “kezdőlapon”, hanem egy alkalmazás, ami nem csinál mást, mint betölti a http://facebook.mondovicsmihaly.hu/megmondo_start címen elérhető hagyományos weboldalt. Ezt az aloldalt jól SEO-zva elérhetném, hogy a google keresőben is megjelenjek, és egyszerűen a facebookon kívül is használható legyen, de elértem azt is, hogy külön fejlesztés nélkül jóakaró ismerőseim a http://megmondo.com címen népszerűsíthessék munkásságom, egyszerűen a like gomb megnyomásával.
És a trükk a végén: ha sikerül elérnem, hogy ismerőseim lájkolják a mikroszájtra bejövő facebook rajongói oldalam, akkor onnantól kezdve akárhányszor a rajongói oldal hírfolyamába publikálok bármilyen tartalmat (pl.: csak ma akciósan rajzolom a logókat), akkor ezt mindenki látni fogja a facebook üzenőfalán 🙂

“Vírusmarketing és SEO” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Köszi Misi az újabb tippeket a vendégbejegyzésben!
    Nekem, aki inkább azért vagyok fészbukker, hogy blogger maradhassak – különösen fontos a kapcsolódás. A SEO pedig az anyatej helyettesítője és a vírusmarketing pedig a náthám. Az a könnyű, láztalan fajta, enyhe pírral az orrom alatt.
    Szóval életszerű a bejegyzésed, ezt akartam volna mondani! 🙂

  2. Visszajelzés: +mondo « AE ~ blogokosság

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.