Keresőoptimalizálás, SEO

Versenyszituációk: új eszközök a keresőoptimalizálásban

Az utóbbi egy évben – a piac egy igényes szegmensében – egyre erősbödő tendencia: megbízást gyakorta már csak jelentős plusz szolgáltatások ígéretével (és persze ehhez kapcsolódóan azok referenciáival) lehet megszerezni.
Nem csoda ez, hiszen azt látjuk a keresőkben, hogy egyfelől egyfajta kiegyenlítődés zajlik – az alapul szolgáló, belül jól optimalizált honlapok mögött hasonló erejű, gigantikus méretű linkállományok csapnak össze-; másfelől pedig az ilyen linkállománnyal nem rendelkezők leszakadnak.

Míg néhány évvel ezelőtt elegendő volt a descriptiont kitölteni, s máris extrastartot kapott a honlap az ilyesmivel nem rendelkező, (gyakran valamilyen Word-ös eszközzel létrehozott) webegységek mezőnyében, ez ma már messze nem elegendő.
A számítástechnikai kultúra fejlődésével a szürke átlag is magasabb színvonalon dohog.
Az olyan segédprogramok, mint pl. a Google Webmester Eszközök mára már magyarul, bőséges magyarázattal nyújtanak támogatást, s szépen megszaporodtak a tanácsadó oldalak is.
Magyarán egyre többeknek egyre több, egyre egyszerűbben megszerezhető ismeret áll rendelkezésére ahhoz, hogy hatékonyabban szerepeltesse portálját a web keresőiben.


Igaz, (zömmel a friss beáramlók miatt) még ma is létezik a “tízezer forintos keresőoptimalizálás” igényű piac, de ezt a szegmenset a komoly cégek és tanácsadók elhagyták. Ugyanis nincs értelme “harcba szállni” az ígérgetők kéretlen e-mailfelhőivel, telefonmarketingjével, amikor a tízezer forint gyakorlatilag egy honlap tisztességes felmérésének, a keresőkben elfoglalt helyének (egyszerűsítve: SWOT analízisének) a költségeit sem fedezi.

A piac másik végpontján pedig valóban gigászok harca folyik, ahol a külső linkek száma kétszáz-háromszázezres nagyságrendű, ahol a keresőoptimalizálás folyamatos hirdetéssel (AdWords), PR – és gerillamarketing kampánnyal egészül ki.

Ez a szegmens elvárja, hogy az optimalizáló cég rendelkezzen olyan portállal, amely hírt ad az ügyfélről és annak honlapjáról, elvárja, hogy szaktanácsot kapjon arról, hol nyisson cégblogot, elvárja, hogy annak “beüzemeléséhez” és működtetéséhez is kapjon szakszerű támogatást.

Sőt, már ott tartunk, hogy folyamatos kapcsolatra van igény a cég belső munkatársával, aki “nem lehet kezdő szakember”.

Mondhatnám úgy is: egyfajta szakmai konvergencia ideje jött el az online marketingben.

Ezen a versenypályán igen jól jön számomra is a szikár szakmai honlap, továbbá az ismeretterjesztő website mellett a Bognár Stúdió által tulajdonolt és kezelt Jóljárok.hu portál sokszínűsége; a hírek, a céghírek, a szolgáltatóház rovat…, egyszóval a jóljárok.hu évek alatt kimunkált ereje.
Jól jön a blogoszférában, a gerillamarketingben megszerzett jártasság és tapasztalat is.
Ezek nélkül, és a referenciák nélkül, a piac igényes szegmensében állni a versenyt ma már nem lehet.

Kapcsolódó honlapok:

Szakmai ismeretterjesztő oldalunk: Keresőoptimalizálás

A Jóljárok.hu: Magazin, céghírek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.