Válság, marketing, reklám
Válság van
Nyakunkon a válság. Csődről, zuhanásról, elértéktelenedésről szólnak a híradások. Bankok dőlnek be, nagy hírű autógyárak eresztenek szélnek munkásokat mert szüneteltetik a termelést. Már az első magyar beszállítók is leálltak az autóiparban. A BUX iszonyú zuhanás után a padló közelében. Bérbefagyasztás, adócsökkentés elnapolása kifejezések a politikusok nyelvén. Mi lesz veled reklám?
Könnyen megjósolhatjuk: számos cég és vállalkozó húzza majd meg a nadrágszíjat vagy húzza le a rolót. Csökken a marketingre fordított összeg, a reklám fölös kiadásnak tűnik majd jónéhány vállalat életében. Az online marketing piacán is nehezednek majd a körülmények…
A válság nem örök életű
Ám jó tudnunk, hogy a korábbi válságok tapasztalatai szerint a reklám éppen válságok idején a legfontosabb.
Mint Ogilvy A reklámról c. könyvében írja ( Egyetemi Nyomda, Bp. 1992.; 171. old.) az 1974-75-ös válságról:
“Azok a vállalatok, melyek nem csökkentették a reklámköltségeket, minden évben jobban végeztek (mármint versenytársaiknál, akik visszafogták reklámkiadásaikat – B.L.). 1977-re forgalmuk több mint megkétszereződött… a reklámköltségeket nem csökkentő vállalatok tiszta nyeresége megháromszorozódott.”
Ha magunk irányíthatjuk, hogy két megrendelő cég közül melyik megbízását vállaljuk el – most a válság idején követni kívánt stratégiájuk felől érdemes érdeklődnünk. Így pontosabb sejtésünk lehet arról: két-három év múlva a mi, az adott céget kiszolgáló vállalkozásunk hogyan is fog állni!
4 hozzászólás
Bambusz parketta szekértő
“Hallottam erről a recesszió dologról, de úgy döntöttem kimaradok belőle.”
Ezt javaslom minden kkv-nak.
Bognár László
KKV legyen a talpán, amelyik képes kihagyni ezt a “recesszió dolgot” 🙂
Én például, mint extra-szuper-mini-mikro kkv nagyon figyelek – mert az ELŐNYEIT fülön akarom csípni!
Valsag.com szerkesztő
Én úgy gondolom, hogy azok a cégek akik fölösleges költségnek fogják gondolni a reklám és marketing kiadásokat egészen biztosan hamarabb érzik majd meg a válság hatását. Aki pedig, okosan kampányol az talány előnyt is élvezhet majd, hiszen ilyen téren is lemaradnak konkurensei
Bognár László
A mai – november 11. van – TV Híradóban a “Robin Hood adó” bevezetése kapcsán a Mátrai Erőmű igazgatója egyebek mellett kijelentette: visszafogott terület lesz a PR…
Lám-lám, ahogy sejtettük is – a marketing kommunikációs ága (PR; reklám …) lesz az első áldozat. S már az is.