Keresőoptimalizálás, SEO

Válság, marketing, reklám

Válság van

Nyakunkon a válság. Csődről, zuhanásról, elértéktelenedésről szólnak a híradások. Bankok dőlnek be, nagy hírű autógyárak eresztenek szélnek munkásokat mert szüneteltetik a termelést. Már az első magyar beszállítók is leálltak az autóiparban. A BUX iszonyú zuhanás után a padló közelében. Bérbefagyasztás, adócsökkentés elnapolása kifejezések a politikusok nyelvén. Mi lesz veled reklám?

Könnyen megjósolhatjuk: számos cég és vállalkozó húzza majd meg a nadrágszíjat vagy húzza le a rolót. Csökken a marketingre fordított összeg, a reklám fölös kiadásnak tűnik majd jónéhány vállalat életében. Az online marketing piacán is nehezednek majd a körülmények…

A válság nem örök életű

Ám jó tudnunk, hogy a korábbi válságok tapasztalatai szerint a reklám éppen válságok idején a legfontosabb.
Mint Ogilvy A reklámról c. könyvében írja ( Egyetemi Nyomda, Bp. 1992.; 171. old.) az 1974-75-ös válságról:

“Azok a vállalatok, melyek nem csökkentették a reklámköltségeket, minden évben jobban végeztek (mármint versenytársaiknál, akik visszafogták reklámkiadásaikat – B.L.). 1977-re forgalmuk több mint megkétszereződött… a reklámköltségeket nem csökkentő vállalatok tiszta nyeresége megháromszorozódott.”

Ha magunk irányíthatjuk, hogy két megrendelő cég közül melyik megbízását vállaljuk el – most a válság idején követni kívánt stratégiájuk felől érdemes érdeklődnünk. Így pontosabb sejtésünk lehet arról: két-három év múlva a mi, az adott céget kiszolgáló vállalkozásunk hogyan is fog állni!

4 hozzászólás

  • Bambusz parketta szekértő

    “Hallottam erről a recesszió dologról, de úgy döntöttem kimaradok belőle.”

    Ezt javaslom minden kkv-nak.

  • Valsag.com szerkesztő

    Én úgy gondolom, hogy azok a cégek akik fölösleges költségnek fogják gondolni a reklám és marketing kiadásokat egészen biztosan hamarabb érzik majd meg a válság hatását. Aki pedig, okosan kampányol az talány előnyt is élvezhet majd, hiszen ilyen téren is lemaradnak konkurensei

  • Bognár László

    A mai – november 11. van – TV Híradóban a “Robin Hood adó” bevezetése kapcsán a Mátrai Erőmű igazgatója egyebek mellett kijelentette: visszafogott terület lesz a PR…
    Lám-lám, ahogy sejtettük is – a marketing kommunikációs ága (PR; reklám …) lesz az első áldozat. S már az is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.