Választási előrejelzés – az internet trendjei

Trendek és pártok

Kicsit már hagyomány, hogy a Bognár Stúdió közzétesz néhány, az interneten nyilvánosan elérhető adatot, amelyek megmutathatják, hogy a közvéleménykutatások egyes számai vajon merre fognak módosulni. Tehát az itt látható trend-tábla is nem önmagában értelmezendő. A Google Trendek eszközzel kimutatható alábbi adatok arról vallanak, hogy a Fidesz, az MSZP, a Jobbik, az LMP és az MDF milyen egymáshoz viszonyított arányban késztette – rájuk történő keresésre – az interneten szörfözőket:

Pártok iránti érdeklődés az interneten | 2010 márc. 26.

Ami érdekes: 2010-ben a Jobbik 900%-kal több rákeresést indukált a saját nevére! Ez arra utal, hogy ez a párt fokozott intenzitással kelt érdeklődést a neten. A” kínálati oldal” most ilyen (vagyis a Google.hu alatt ennyiszer található meg a párt neve): MDF: 19.000.500 Fidesz: 3.530.000 LMP: 2.930.000 MSZP: 2.800.000 Jobbik: 2.070.000 Ezekben a számokban persze egy-egy párt hosszabb-rövidebb működési idejének is szerepe van, sőt az is, hogy míg pl. a fidesz-ről bútorlap nincsen elnevezve, addig az MDF-ről igen 🙂 , s ez megnöveli a szó előfordulási gyakoriságát!

***

Korábban: Párthonlapok a neten

“Választási előrejelzés – az internet trendjei” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. A közvélemény-kutatók direkt kérdésekre kapnak választ és az más dolog, mint az “érdeklődő kattintás” egy-egy párt nevére a neten. Az érdeklődés nem csak szimpátiát fejezhet ki, lehet, hogy van, aki szörnyülködni jár egyik-másik párthonlapra.
    A megkérdezetteket nem csak az internetről “szerzik be”, a pártnevekre rákattintani viszont digitális analfabéta aligha tud. (De élőszavas kérdésre felelni: igen.)
    Tehát nem összahasonlítható szerintem az általad felvetett két dolog.
    Viszont kiegészíthetik egymást, pontosabban értelmezhetővé válhatnak dolgok.
    A Jobbik folyamatos erősödése például itt párhuzamba állítható a rákeresések óriási növekedésével.

  2. Visszajelzés: Tweets that mention Választási előrejelzés - az internet trendjei | Keresőoptimalizálás, SEO blog | Internet marketing, SEO tanácsadó -- Topsy.com
  3. Az MDF 19.000.5000 nem reprezentatív politikai szempontból. Érdemesebb lenne a jobbikot, MSZP-t ,fideszt és a LMP-t vizsgáni csak. Érdemes lenne egy 2012-es verziót is készítenetek. A grafikon a Google insights-ből való és nem a trendsből.

  4. Kedves Simon András!
    Köszönöm észrevételeid.
    Ami a trend vs. insights ügyet illeti, arról a 4. hsz.-ben már volt szó.
    Ha most vizsgálnám a pártokra történő rákereséseket, akkor az MDF már nem szerepelne benne, viszont a DK (Demokratikus Koalíció) igen.
    De most nincs választási szituáció, nincs felfokozott érdeklődés – semmi sincs, ami az állóvizet és a politikai állóháborút mozgatná – engem is jobban érdekel most a strand, ha őszinte akarok lenni 🙂

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.