Szélsőségek a keresőoptimalizálásban

Már más minőségben értelmezendő a SEO

Légy első a keresőben
Légy első mindenütt

Miközben az online marketing, szűkebben a SEO, a keresőoptimalizálás szakemberei óriási változásokról számolnak be a Magyarországon erős piacvezető szerepet betöltő Google működéséről (találati táblától, vagyis SERP-től kezdve például a Google Plus működésén át az AdWords új lehetőségeiig, mondjuk a remarketingig), addig egy jelentős ügyfél csoport a régi elvek alapján gondolkozik és az új elemeket is a régi módon akarja érvényre juttatni a kereső piacon.

A legszélsőségesebb ilyen jellegű kívánalom, amely alapvetően a versenypiacon élő kis- és középvállalatokra, izmosabb vállalkozókra jellemző, hogy a keresőoptimalizáló a SERP három szegmensében is az első oldalon, az első találatra “vigye” a vállalkozását.

Vagyis:
– legyen első a honlapja az AdWords hirdetések között a legfontosabb kulcsszavára nyíló legelső oldalon;
– legyen első a térképes találatok csoportjában is, szintén az első oldalon;
– és legyen első az organikus találatok között is, hol másutt, mint a No1-es oldalon;

Eközben már jó egy éve számos ügynökség a SEO haláláról beszél, hogy a másik szélsőséges végpontra is rávilágítsunk.

Sajnálatos módon a két végpont között, egyre több munkával, egyre nagyobb körültekintéssel lehet csak előre mozdulni, egyre inkább ai integrált online marketing eszközök alkalmazásával és a saját oldalak tartalmi bővítésével. Ezt egyesek “content SEO“-nak mondják és teljes joggal említik, hogy kemény hónapok munkájával lehet csak eredményt elérni.

Hitelesség, szakmai elismertség (szakértőség), folyamatos jelenlét, kapcsolattartás-jelenlét az interneten és az offline közegben is – ma erről szól az online marketing és a SEO!

A magyar vállalkozások jelentős része úgy szocializálódott az internetes keresés piacán, hogy megbízott egy ügyes embert, aki linkeket szerzett az oldala kulcsszavára (darabáron) és ha ez az ember szorgalmas volt, akkor az ő honlapja előrébb került, ha nem volt szorgalmas, akkor pedig nem.
Ezt a munkamenetet egészítette ki a domain birtoklás felfokozott vágya, s a hihetetlen méreteket öltő vásárlási kedv.
A másik végponton önmagukat szakértőnek mondó guruk arról próbálták meggyőzni a közvéleményt, hogy a kulcsszó az semmi, a vállalkozó ne szeresse a vállalkozására legjellemzőbb kifejezéseket, mert az snassz dolog. (Tessék akkor egy adott témában szakértőnek lenni, ha a szakma szavai helyett bölcs emberek a “longtail SEO“-t javallják. Aligha fog ez menni!)

Ma már – visszatérve a linkszerző ügyes ember szorgalmánál írtakra – nem működik a lábléces linkelés, a hirtelen összeeszkábált linkparkok linkereje, az iparszerűen blogokba szőtten megnyilatkozó “hozzászólás író gárdák” elnagyolt szövegelése, a vendégbejegyzések rendszere – utóbbinál “hála” azoknak, akik eme lehetőségekkel visszaéltek.

Röviden megfogalmazva:

az eddigi szürke eljárásokat a Google áttolta a fekete mezőbe.

Vagyis aki gyorsan, azonnal akarja sikerdíjjal “lerohanni” ellenfeleit a keresőtáblán, az önmaga honlapja ellen indít rohamot!
Már más minőségben kell gondolkoznunk!
***
A témához kapcsolódik:

A keresőoptimalizálás, a SEO alapjai

Keresőoptimalizálás + AdWords

Keresőoptimalizálás tippek, SEO kezdőknek

Szólj hozzá!