SEO-n innen, SEO-n túl

A SEO-n túl

Az egészen nyilvánvaló, hogy a SEO eszközeit és a SEO-hoz kapcsolódó gondolkozásmódot alkalmazzuk a keresőoptimalizálásban.
Ám viszonylag ritkán találkozunk olyan beszámolókkal, amelyek arról vallanának, hogy valamely SEO-ban használatos eszközt más terület pontos behatárolásához használnánk.
De mindennek a fordítottja is igaz – a weben kívül eső tudomány is beépül a SEO mindennapjaiba.

A fenti gondolatsor azért került elém, mert egy print megjelenésű PR írást fogalmazva azon kaptam magam: ruhákról kell írnom, de az összes ruhadarabot nem sorolhatom föl a zoknitól a szoknyán át a kalapig, valahogyan szelektálnom kell.
Pontosabban azokat a ruhadarabokat kellene megneveznem – már ha az olvasó nyelvén akarok beszélni, azaz az őt érdeklő dolgokat akarom felvillantani – amelyek őt leginkább érdeklik.
De honnan fogom én ezt megtudni felmérés, szociológiai kutatás nélkül?
A válasz kézenfekvő, a SEO munka során használt Google Trends és a Google AdWords kulcsszó-választó eszközének a használatával.

SEO eszköz munkában, a ruha frontján
Kabát vagy dzseki, szoknya vagy női nadrág? – megmondja a Google Trends

A grafikon azonnal felhívja a figyelmem egy további fontos tényezőre: a ruhafajták nevének “értéke” szezonfüggő a vásárlók szemében. Azaz a kabát szót nyáron egyáltalán nem, télen viszont előkelő helyen érdemes szerepeltetni egy írásműben.

A SEO-n innen

A fordított helyzetre, vagyis arra, hogy mikor szűrődik valami a SEO eszköztárába az offline világból, éppen a Google algoritmusa a szép példa: a tudományos életben tapasztalt hivatkozások mintájára emeli élre a kereső a gyakran és elismert helyekről induló hivatkozások, linkek alapján valamely weboldalunkat.

És ráadásként még egy “kényes dilemma”, mondjuk úgy: a SEO-n innen és a SEO-n túl, a határmezsgyéről.
“Hivatalosan” és a mértékadó SEO közvélemény szerint kulcsszósűrűség a Google keresőalgoritmusában, értékelési rendszerében nem létezik. Viszont azt látjuk, hogy ha valamely honlap brutális mennyiségben ontja magából a kulcsszavakat, az előbb-utóbb hátrébb sorolódik.
Akkor most van vagy nincs kulcsszósűrűség a SEO-ban?
Mindenesetre jó ha tudjuk: a nyelvtudomány mai állása szerint egy-egy írásműben a központi témát meghatározó szavak előfordulási gyakorisága 7% alatt marad. Hihetjük-e, hogy a Google ezt az offline tényt az online világban figyelmen kívül hagyja?

***
Még egy példa a SEO eszköz más jellegű felhasználására:

SZINERGIA VIZSGÁLAT SEM ÉS SEO ESZKÖZÖKKEL

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.