SEO konfliktusok a munka során

SEO konfliktusok alapjai Amikor az egyik előadáson elmondtam, hogy már mélyen a munkában járva ébredtem rá arra, hogy a megrendelő fél félrevezetett, azt gondoltam, olyan példát mondok, amelytől a leendő számítástechnikai mérnökök erősen meg fognak lepődni.
A valóságból vett történetem egyébként arról szólt, hogy egyszerre két SEO tanácsadót is megbízott az ügyfél, hogy két különböző, de azonos tartalommal foglalkozó honlapját vigyük előre, egymás megbízásáról semmit sem tudva. A látszólag leleményesnek tűnő megoldás – mintegy megversenyeztetni két szakembert, s ezzel elérni, hogy két jó helyet is birtokoljon az ügyfél a keresőben -, természetesen a gyakorlatban megbukott!

Hát persze, hogy megbukott, hiszen a linkbuilding, a linképítés során kiderült: a linkgyűjtemények ugyanannak a cégnek már adtak linket egy másik, hasonló tartalmú honlapjára, tehát az általam kezeltre nem adnak!

SEO és etika

Ám tévedtem, amikor beszélgetőtársaim elképedésére számítottam, mert a leendő mérnökök megkérdezték, jártam-e már úgy, hogy valaki pénzt ígért a SEO piacon azért – rontsam le az ügyfelem eredményét! Merthogy ilyen is van ám!

Mondanom sem kell, az én meglepetésem volt a nagyobb, mert erre nemhogy példám nem volt, hanem ilyesmiről nem is hallottam odáig.

Az ilyen etikátlan eljárások nélkül is éppen elég konfliktust rejt magában a SEO munka.

A klasszikus eset a nem fizetés, a pótlólagos teljesítmény elvárás vagy a pótlólagos díjnövelés körül szokott kialakulni. Ezeket a konfliktusforrásokat az egyértelmű szerződéssel lehet általában elkerülni. Persze a nem fizetésen az se sokat segít…

De konfliktus nem csak megbízó és megbízott között alakulhat ki. Ha a honlapot és a SEO-t más-más társaság viszi, akkor a SEO-s könnyen lesz gyűlölet tárgya, ha szóvá teszi a kódhibákat, ennek vagy annak a dolognak a helytelen voltát. Az ilyen típusú konfliktus csakis úgy kerülhető el, ha mindkét fél érdekelt az előrehaladásban, ha a korrekt munkakapcsolat során nem a “hiba- és hibáskeresésen”, hanem a kód kitűnőségén és a honlap előrehaladásán, funkciójának teljesítésén lesz a hangsúly.

Két dudás és a linkek

Két fél együttes jelenlétekor konfliktusforrás, teljesítmény visszatartó erő lehet a szakmai titkok rejtegetése is. Ehhez társulhat a linkek ügye: miért szerezzek linkeket, ha azok majd az ügyfél honlapján túl a készítő hírnevét is növelik?

Ezekre a konfliktusforrásokra érdemes már a megbízáskor, a megbízás körülményeinek tisztázásakor gondolni, hogy ne munka közben törjön ránk a meglepetés!

***

Kapcsolódó linkek:

Linképítés, link building: a távcső másik felén

Linképítés, link building: nehezedik a releváns linkek beszerzése
***
Ami a keresőoptimalizálás témáját illeti:

Ismeretterjesztő oldalam: Keresőoptimalizálás

“SEO konfliktusok a munka során” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.