SEO, keresőoptimalizálás 2020-2023

Digitális szociológia, digitális marketing és SEO

Alighogy véget ért a 2019-es év s megkezdődött a következő, a 2020-as esztendő, túlestünk az évértékelések időszakának, a számvetéseknek a dömpingjén. Figyelmünk középpontjában azok a visszatekintések álltak, amelyek a SEO, a keresőoptimalizálás történéseinek tükrében értékelték az évet.
De máris itt az új hullám, vagyis a jövőbe tekintések ideje, s boldog-boldogtalan leteszi voksát, mi is fog történni 2020-ban, mire kell majd figyelnünk, ha figyelnünk kell egyáltalán valamire!

A moz.com blogon is eltérnek a vélemények

2020 várható irányait többen is megkísérelték előre prognosztozálni a világ egyik vezető SEO-val, keresőoptimalizálással foglalkozó blogján.
Egyes vélemények szerint fölösleges ennyire belemélyedni a témába, hiszen a jó tartalom és a kívülről érkező minőségi, releváns linkek úgyis mindent eldöntenek, minden egyéb csak hab a tortán, díszítő elem, felesleges fáradtság.

Legutóbb a moz blogon Britney Muller SEO for 2020 és Suganthan Mohanadasan Vigyázzon ezekre a SEO tendenciákra 2020-ban és azt követően címmel mélyedt el a témában.
Egyetértek velük abban, hogy a már régóta ismert alapok (pl. címcimkék, alt, EAT stb.) és a viszonylag friss eszközök (mesterséges intelligencia) érdemesek a SEO-k figyelmére és a mindennapi gyakorlat részeinek kell maradniuk.
Ebből következően a SEO célkereszt c. táblám sem avult el, amellyel évekkel ezelőtt mutattam föl a SEO, a keresőoptimalizálás alapjait:

SEO célkereszt ábra
A SEO célkereszt

A SEO peremvidéke

A magam részéről viszont a peremvidékekre hívnám föl a figyelmet. Ugyanis a keresőmarketing során – benne a SEO, a keresőoptimalizálás – fölhasználhatjuk az innen szerzett ismereteket!
Itt van például a digitális szociológia megszületése – nyitóképünkön látszik Dessewffy Tibor magyar nyelvű könyve, a Digitális szociológia.

Ebből például számos ismerethez juthatunk a közösségi média felhasználóinak tulajdonságairól. Influenszerek, mikro celebek rajongóinak típikus vonásaihoz. Ha ezeket a vonásokat ismerjük, akkor azon a „nyelven” beszélhetünk hozzájuk, amely „nyelvet” ezek a csoportok ismerik.
A viselkedési közgazdaságtan hasonlóan érdekes megfigyelésekhez vezethet el bennünket. (Emlékeztetőül: a klasszkus közgazdaságtan abból indul ki, hogy minden piaci szereplő ésszerűen viselkedik.

A viselkedési közgazdaságtan a kivételeket veszi górcső alá. A példa erre, hogy mindenki tudja, vezetés közben mobiltelefonálni tilos és veszélyes – az emberek mégis megcsinálják, és nem is kevesen belehalnak.)
A társadalmi változások nyomon követése is rejt felhasználható ismereteket. Nem csak a kínai, állampolgárokat megfigyelő rendszer, de a NAT alakulása is figyelembe vehető momentumokat kínál.

A környezet megfigyeléséből nyerhető haszon

A környezetünk megfigyelése is számos felhasználható tapasztalattal ajándékozhat meg minket.
Látható például, hogy egyre több ajánlat érkezik bel- és külföldről egyaránt, hogy az évtizedes, vagy akár két évtizedes, erős beágyazottságú webegységünkbe pénzért cikket helyezzenek el.
Érdemes lesz figyelnünk azok webegysége sorsának alakulását, akik engednek a „csábításnak”. Vajon fillérekért eladják a webegységük jövőjét 2020-ban avagy évtizedes munkájukért így jutnak méltó jutalomhoz?

***

Ajánlom:
A SEO alapjai

P.S.
2023-ból visszatekintve tegyünk a leírtakhoz néhány újdonságot:

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!