SEO és Social Media

Keresőoptimalizálás és közösségi média

A SEO (keresőoptimalizálás, weboptimalizálás) során szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy ma már messze nem elegendő egy termék, termékcsoport vagy szolgáltatás sikerre viteléhez a statikusból dinamikussá fejlesztett honlap, és az ehhez kapcsolódó, az interakciót biztosító bloggal.
A dinamikusan fejlődő social media – ejtsd: “szosöl média”; magyarul: közösségi média – mára nagyon erős piacbefolyásoló tényezővé vált. Erről most egy igen jól összefogott videót is módom van bemutatni, stílszerűen a YouTube-ról:


Hatékony elérés a közösségi médiából

Korántsem véletlen, hogy a közösségi media témakörének a Bognár Stúdió honlapja külön aloldalt, FaceBook home-ja alatt pedig önálló url-lel meghívható oldalt szentel.
Vagyis amikor ügyfeleinknek a social media eszközeit ajánljuk, akkor nem egy öncélú divat követésére sarkaljuk, amelynek célja, hogy a keresőoptimalizálás számára több területet nyerjünk és nagyobb legyen a munka mennyisége és ezáltal a bevételünk (az ügyfél szempontjából a kiadás), hanem a hatékonyságot tartjuk szem előtt.
A social media eszközeit nem csak létrehozni, hanem ugyanúgy optimalizálni is kell, mint egy honlapot. Kapcsolódások hálóját is ki kell építenünk, bár másképpen, mint a hagyományos webnél megszoktuk – vagyis a hatékony internetes megjelenés érdekében az online marketing munka megsokszorozódik.
Persze ezt úgy is megfogalmazhatjuk: a sokkal nagyobb hatékonyságot meg kell valahogy fizetnünk.

Értékes követők és hamis ajánlatok

Ráadásul számtalan csapdával is találkozni fogunk. Ügynökségek arra kérnek árajánlatot, hogy mennyibe kerülne 3-5-10.000 rajongó megszerzése!? Anélkül kérdik ezt, hogy a termékről szót ejtenének. Vagyis mindegy, hogy mit, mindegy, hogy kiknek? – ez így biztosan nem fog működni!

***
A Social Media oldalunk a FaceBook-on:
Social Media

A Bognár Stúdió a Twitteren:
Bognár Stúdió, Bognár László

***
A keresőoptimalizálás alapjairól blogunkban: keresőoptimalizálás

“SEO és Social Media” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Hát, van benne lózung szépen.
    Pl. menyire bombasztikus a 30 év alattiak aránya… kár, hogy ennek 75%-a mélyszegény baszki.
    Az SMO üzleti hatékonysága nem mérhető. És ami nem mérhető, az gáz az online-ban.

  2. @libretto
    A hagyományos PR hatékonyságát se könnyű mérni.
    A “mélyszegény baszki” megfogalmazás egy kicsit bántja a szemem, olyan mélybelvárosi, felületkezelt felszíneség látszatát és a társadalmi felelősségérzet, az empátia teljes hiányát sugallja – de most nem ez a témánk, tehát ennél most nem időznék.
    Egyébként a mélyszegények is isznak olykor sört, kólát, vesznek olcsó surranót, spirálfüzetet és kaját.
    A külvárosi eladók pedig minden vásárlásnál húznak egy strigulát, miután megkérdezték a mélyszegény súrmót, hogy apafej, honnét tudtad, hogy ez itt most olcsóbban lesz. És ezt kurvára jól értik az interneten ezt-azt hirdető külvárosi fazonok – mert ebből élnek!
    Remélem, amúgy nincs harag!

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.