SEO dilemmák Chicago honlapjairól

Egy kis SEO Chicagóból

Tanulmány utat nem csak hosszú utazás során valósíthat meg az ember, hanem online is. Szerveztem magamnak egy ilyet.
Mondhatnám, a választásom azért esett Chicagóra, mert az elővárosokkal együtt a “Szeles város” éppen annyi lakost tudhat magáénak, mint Magyarország. (De nem ez a teljes igazság, mert Michigenben és Illinoisban rokonaink is élnek. És akkor a Chicago blues-ról, mint hívogató zenei stílusról még nem is ejtettem szót.)
Bárki megismételheti bármely táján a világnak ezt a fajta SEO tapasztalatszerzést, a hasonló utazást.

SEO Chicago

Én egész egyszerűen beütöttem a Google keresőjébe a SEO Chicago kifejezést és máris hizlalhattam a szemem a választékon.
Ami azonnal feltűnt: a 10 első találatból 5 már https előtagot tesz url-je elejére, vagyis biztonságos online csatornán kommunikál potenciális és már meglévő ügyfeleivel.
Nálunk, ha beütjük a SEO szót a Google hu-n, sajátos módon az első 10-ben nem csak magyar találatokat kapunk, hanem fel-feltűnnek erős, nemzetközileg keresett és elismert szakmai oldalak, mint például a MOZ, kiszorítva a magyar oldalakat. Tehát, ha valamiféle összehasonlítást szeretnénk, akkor ki kell kötnünk, hogy csak a magyar nyelvű találatokra vagyunk kíváncsiak.
Ha ezt tesszük, négy https kezdetű honlapot találunk, tehát nem is vagyunk annyira lemaradva 🙂

Érdekes, hogy az első táblára úgy is fel tudtak kerülni mind Magyarországon, mind Illinoisban olyan keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökségek, amelyek nem használják ki a kissé megnövekedett karakterszámot a title-ban és a descriptionban rendelkezésre álló helyet sem töltik ki!

Amit különösen furcsának tartottam: néhány amerikai SEO ügynökség nem vezet blogot, tehát lemond a legkorszerűbb interakció lehetőségéről, sőt a közösségi média egyéb eszközeit sem használja! Ennek ellenpontjaként van olyan ügynökség is, amely éjjel-nappal online-asszisztenssel fogadja a látogatóit.

Dilemmáim a keresőoptimalizálásban

Van olyan chicagói ügynökség, amelynek honlapján bold karakterrel kiemelten olvasható a Google friendly követelmény megfogalmazása. A Google barát honlap, szöveg, url fogalma nálunk is mély gyökerekkel bír.
Attól tartok azonban, hogy ezzel a megfogalmazással jó volna szakítanunk és csakis a felhasználóbarát kifejezést használnunk. Ugyanis a használt fogalom – és általában is a nyelvhasználatunk – a gondolkozásunkat tükrözi. És mi áll közelebb a modern SEO felfogáshoz: a Googlenak való megfelelés vagy a látogató megnyerése, az ő igényeinek a kielégítése?
És akkor ezt gondoljuk tovább!

Jómagam már korábban is úgy vélekedtem, nem az a cél, hogy első helyre vigyünk egy honlapot, hanem az, hogy az őt megillető helyre vigyük fel a SERP-ben, vagyis a keresőkben!
Ennek a megállapításnak persze következményei vannak. Meghökkenés kíséri, a győzelemről való lemondás vádja, pedig erős pozitív oldala is van: arra kell törekednie a szervezetnek, a vállalkozásnak és az őket kiszolgáló online marketing csapatnak, hogy a szervezetet, a céget, a vállalkozást megillető hely magasabban legyen! És ez mozgósító erő.

Némelyik chicagói SEO ügynökség szabadon letölthető segédanyagot is biztosít. Az egyik ilyenben (eBizUniverse) újra viszontlátom a jól ismert hivatkozást a SerpIQ-tól.

 

A statisztika szerint legalább 2000 szóból áll egy jó bejegyzés.
Hány szó legyen egy bejegyzésben? A sok a jó?

Ez a táblázat arról szól, hogy a serpIQ széles körben végzett mérései szerint a TOP 10-ben előrébb álló honlapok bejegyzései közelebb állnak a 2500 szó felhasználásához, mint a 2000 szavas tartalomhoz.
És itt újabb dilemma következik!
Ebből a táblázatból kiindulva, tapasztalatom szerint, sokan azt hiszik, hogy elegendő hosszan írni és máris nyert ügyük van. Bármennyi is legyen a mondandójuk, jó kacskaringósan elhúzzák, hogy kijöjjön a 2500 szavas mennyiség.
Ám olyan felmérés még nincs, amely azt mutatná meg, hogy az ilyen csupa egyen kétezer-ötszázas szöveget tartalmazó honlapot, blogot hányadik szónál hagyja ott a látogató.
Mindenesetre a kutatók olyan tendenciáról is beszélnek, hogy a mai honlap látogatók, blog olvasók a lehető legrövidebb idő alatt akarnak a legtöbb információhoz jutni – vagyis ez a tendencia ellentmondani látszik a táblázaténak.
Ha nem a Google kedvéért írunk, nem a mesterségesen pumpált eredményért, hanem a látogatóinknak, akkor bizony a bejegyzéseink tartalma változatos szómennyiségeket fog megkívánni és tartalmazni. És ezt a Google ne tudná?

Egy pontos meghatározás a SEO-ról

A The Ocean Agency oldaláról elhoztam egy mondatot, amely pontosan tükrözi a SEO egy fontos tulajdonságát s amely így hangzik:

“An SEO campaign is a marathon, not a sprint.”

Vagyis egy SEO kampány nem sprint, hanem marathon!
Korántsem mellesleg: Chicago online ügynökségei közül is többen biztosítanak ingyenes SEO auditot – hogy előkészítsék a terepet a majdani együtt futásnak a marathoni távokon!

Na, még egy kis Chicago

Azt hiszem, a szövegem még messze a 2500 szótól – de sebaj! Mert most visszamegyek a “Szeles város” SEO ügynökségeinek honlapjára újabb tapasztalatokért. És dilemmákért. No, meg blues zenéért is. 🙂 Íme:

***

Ami a keresőoptimalizálás és a SEO témáját illeti:

“SEO dilemmák Chicago honlapjairól” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Kedves Barátom!

    Úgy látom nagy az átjárás a SEO és a vezetői munka között. Én is arra szoktam felhívni a vezetők figyelmét, hogy a vezetői lét maratonfutás, ami napi sprintszakaszokból áll.

    Egyébként minden szakmában érdemes figyelemmel kísérni mi a divat a fejlett országokban. Aztán, hogy abból mit tudnunk alkalmazni és mit nem az már más kérdés. Az új dolgok átvételénél az én tapasztalatom szerint az időzítés a legfontosabb. Ha nagyon megelőzöd a korodat nem fognak megérteni, ha lemaradsz, akkor meg sokszor már kimaradsz.

    Kíváncsi vagyok arra, ha összehasonlítod a chicagoi SEO-t és a hazai SEO-t mennyi a lemaradásunk? Évek, hónapok, esetleg napok? Össze lehet ezt egyáltalán hasonlítani?

    PS
    Jó a zene!

  2. A SEO-t, akárhol is vagyunk, ugyanazok a szabályok és eszközök jellemzik.
    Chicagóban az online ügynökségek a példa okáért ugyanúgy a Google Analytics-et, a WordPress motort méltatják, ahogy mi tesszük. A letölthető ismeretterjesztő anyagok semmilyen meghökkentően új elemet nem tartalmaznak.
    (Legfeljebb azon gondolkozom, hogy az eBizUniverse anyagában miért ajánlja a WP-ről szólva, hogy: “Disallow category and tags pages in robots.txt”. Talán a duplikáció elkerülése miatt?)
    Tehát a szabályok ugyanazok, de a léptékek mások. Az Egyesült Államokban kicsit többen laknak, mint Magyarországon. Az ügyfélkör nem csak ezért nagyobb.
    Jellemzésként: az egyik ügynökség online asszisztensénél bejelentkeztem, és közöltem vele, hogy Magyarországról vagyok. Erre azonnal jelezte, hogy ázsiai és afrikai országok esetében nem tudnak segíteni!
    Ebből az (is) következik,hogy az ügyfélkör interkontinentális. Más is következik ebből a tapasztalatomból, de ennél most nem időznék.

    Örülök, hogy a zene is tetszett. Obamának komoly chicagói kötődése van, nem véletlen, hogy a leköszönő elnök éppen a Sweet home Chicago című blues-himnuszt “adja elő”.

  3. Hát ez jó hír – ugyanazok a szabályok, ugyanazok az eszközök, gondolom az angol nyelv is ugyanaz – akkor a világ bármely országában lévő céget ki tudsz szolgálni Pécsről.
    Mégis csak van előnye a globalizációnak!

    Kíváncsi vagyok mi az új amerikai elnök kedvenc zenéje. Szerintem sokat fogjuk itthon is hallgatni!

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: