SEO célkereszt

SEO célkereszt a Bognár Stúdió felfogásábanCélkeresztben a SEO célkeresztje

Vajon miképpen lehet pontos találatokat elérnünk?
A SEO, a keresőoptimalizálás során alkalmazott célzás közben vajon melyek azok a nélkülözhetetlenül szükséges elemek, amelyeket a pontos találatok elérése érdekében figyelembe kell vennünk?
Vajon felvihetők-e egyetlen ábrára a legfontosabb, alapvető SEO-s kritériumok?
A bejegyzés és a lentebb már a szöveget olvasható méretben felmutató ábra ezekre a kérdésekre keres feleletet.

Mindenekelőtt a célzás céljáról, vagy másképpen: a SEO értelméről.
A SEO a marketing, azon belül az online marketing, azon belül is a keresőmarketing egyik részterülete. Célja, hogy egy website-ot (amely lehet klasszikus honlap, lehet blog, lehet facebook jegyzet is akár) a keresők élvonalába emeljen. (Magyarországon jelenleg a Google érdemel kitüntetett figyelmet, a kilencven százalékot is bőven meghaladó piaci részesedése alapján.)

Ám azonnal szögezzük is le: nem lehet minden oldal az élvonalban!

A helyi találatokról

Vagy nem azonnal, hanem csak hónapok, évek múltán. Rengeteg munka árán. Kemény befektetéssel . És nem is mindenhol. Kezdetben helyben, a helyi találatok között. Lehet, hogy ennyi elegendő is. Egy autószerviz számára például főnyeremény helyben elsőként mutatkozni címmel, térképpel a bajba jutott sofőr okostelefonjának, mobiljának a képernyőjén.
Az ország ellentétes szegletén hiába is volna első az asztali számítógép monitorokon, senki sem hozná ide szervizeltetni az autóját.
Tehát területi és tartalmi szegmentáció, targetálás – csupa marketing fogalom… Ezek nélkül sajnos nem célozhatunk pontosan.

Tudnunk kell, hogy nem lehetünk tartósan sokkal jobbak a keresőkben, mint amit a Corporate Identity, illetve a szervezet maga összességében ér! Az ügyeskedők az interneten is ügyeskedni fognak, a hanyagok hanyagok lesznek a weben is, a hibás áru vagy szolgáltatás itt is hamarosan elbukik.
Vagyis a SEO nem lehet az áru vagy a kiszolgálás minőségének, az antimarketinges vagy tőkehiányos szervezet cselekvőképtelenségének pótlója!

De nézzünk végre a távcsövünkbe:

SEO célkereszt ábra
A SEO célkereszt

A függőleges oszloppal tulajdonképpen könnyű dolgunk van, hiszen ezt az alapvető, korántsem ismeretlen gondolati sort tartalmazza:
domain – URL – title – description – keywords – főcím (h1) – alcímek (h2-h6) – képek – képnév – képaláírások – alt – linkek – mélylinkek – ellenőrzés, frissítés

Ezekről a fogalmakról már szó esett az ismeretterjesztő céllal írt oldalainkon, így érdemes ezekről a lapokról feleleveníteni korábbi SEO-s, keresőoptimalizálásra vonatkozó alapismereteinket:

Honlap optimalizálás

A kulcsszó kettős jelentésben

A keyword (kulcsszó) fogalmánál persze érdemes megállnunk egy pillanatra. A keywords kapcsán meg kell említenem, hogy meta tag-ként már nem használatos, vagyis a keresők nem veszik számításba, így azt meta tag-ként ne szerepeltessük, ne töltsük ki, ne használjuk.
Kulcsszó, kulcskifejezés értelemben viszont nagyon is komoly, hagyományos szerepben mutatkozik. Tehát a keywords szó a célkereszten a kulcsszavak kiválasztásának fontosságára hívja fel a figyelmünket. Kiválasztásukhoz több eszköz is rendelkezésünkre áll, ilyen például a Google AdWords kulcsszó választó eszköze vagy a Google Trendek. E témáról korábban itt beszéltünk:

Kulcsszavak kiválasztása: a molett SEO és a karcsú darts

Linkek

A linkek összetett, bonyolult ügye is megér néhány  SEO-misét. Amiről gyakorta megfeledkezünk: a törött linkek eltakarítása és a belső linkek fontossága. Legutóbb a linkekről itt esett szó:

A Pingvin visszavág

Mélylink, deep link. A mélylinkelésről

Linkek nélkül is versenyképes oldalak?

Az ellenőrzés a program hibátlan működésére, a megfelelő védelmére és eredményességére is vonatkozik! E tárgykörben nélkülözhetetlen segítőeszközünk lehet a Google Analytics.
Azt is érdemes végiggondolnunk, hogy milyen más eszközökkel kombinálhatjuk a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO munkálatokat! Erről néhány korábban felvetett gondolat:

Az MSA módszer: Marketing + SEO + AdWords

Persze a távcső textet elbíró képessége véges. Így nem esett most szó a kapcsolódásokról például a közösségi hálózatokhoz, a közösségi médiához és sok egyébről sem. De reményeim szerint az alapvető klasszikus dolgokat mégiscsak sikerülhetett felvinnem egyetlen beszédes ábrára – a SEO célkereszt ábrájára.

Ám az internet, az online marketing s benne a SEO világa folyamatosan változik. A klasszikus SEO magon belül is folyamatosak a változások, s a körül is újabb és újabb jelenségek tűnnek fel. Napjainkban például a content SEO és a Látens Szemantikus Indexelés fogalmai jelentik az erős nóvumot.
A friss tartalmakról érdemes folyamatosan tájékozódni például a MOZ vagy a Majestic blogjairól, a hivatalos Google blogról már nem is beszélve.

SEO célkereszt” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: