SEO: alvállalkozót keresnek – de a piacvezető nem megy
Egyre másra kapom a “meghívást”: legyek hosszú távon alvállalkozója (a SEO munkaterepén az irodája 300 méteres körzetében sem világhírű) X nevű cégnek.
Évekkel ezelőtt még meghallgattam ezeket a meghívásokat, s ezekből az elképzelésekből kirajzolódott, hogy az X nevű cég azt szeretné, hogy az ő neve alatt gyűrjem – ügyfelei számára – az ipart.
Ma már nem vesztegetem az időm az ilyen meghívások meghallgatására, nagyon egyszerűen azt válaszolom, hogy marketingismereteim szerint egy-egy szakmai részterület piacvezetői nem szoktak névtelen alvállalkozónak beállni nevesincs cégek alá. Sőt neves cégek alá sem.
Szépen néznénk ki, ha mondjuk a Jeep, a terepjáró szegmensben “viszonylag” jó nevű gerillacég beállna névtelenül dzsippet gyártani a KIA-nek, vagy a hasonlatunkhoz jobban illően a “Tizenkettő egy tucat” nevű internetes vállalkozáshoz, mert ott az ügyvezető elhatározta, hogy most pedig le fogja kopasztani a piacot!
Ki az a bolond, aki ha nevet szerzett magának egy részterületen, s hosszú évekre visszanyúlóan referenciákkal rendelkezik még külhoni piacokon is, fogja magát és beáll a Tizenkettő egy tucat-hoz névtelen kisinasnak, hogy a keservesen megszerzett piaci részesedését bőszen elherdálja?
Érdekes tapasztalataim vannak “együttműködési szándékainkat szeretnénk kimutatni” szöveggel felcímkézett tárgyalásokról is.
Az együttműködési szándék tulajdonképpen annak kipuhatolását célozza, hogy érdemes-e a keresőoptimalizálás (SEO) picára lépniök, vajon mekkora haszonra lehet szert tenni, mik a Bognár Stúdió tapasztalatai.
Azért már eleve hálás szoktam lenni, ha ezek után nem akarják “kiszedni belőlem”, hogy mi is a “szakmai titkom”.
Az álláspontom – s ezzel talán felesleges megkereséseknek veszem elejét:
érdekelt lehetek egyenlő felek, kölcsönösen előnyös stratégiai együttműködésében – a saját nevem alatt!
Névtelen, referenciákkal nem rendelkező, bár mégoly tőkeerős cégnél sem leszek névtelen alvállalkozó.
Kapcsolódó írások:
Versenyszituációk: új eszközök a keresőoptimalizálásban
Online marketing – bevételi garancia