SEO 2015-ről 2016-ra

Boldog új évet minden SEO-nak
SEO-BUÉK

2015 SEO jellemzőiről

Blog és SEO

Általában és régebb óta jellemző az általam belátott magyar ugaron, hogy főként a szabadidős blogoszféra, de részben a céges blogok világa is visszaszorult. Elveszített egy sor közösségi bázist (freeblog, blogter) és a bloggerek egy része fészbukkerré vált.
Ezt a helyzetképet erősíti bennem, hogy az általam SEO szempontból elemzett vállalkozások egy részénél számos elhagyott, évek óta nem használt blogra leltem, amelyek immár nem erősítik, hanem gyengítik a cég honlapját. Vagyis a blog, mint SEO divatcikk és mint a keresőoptimalizálás csodaszere is sok helyütt a papírkosárba került.
Persze a blog nem halt meg, különös szerepet kapott az online újságírásban, számos cég a blog műfaját továbbra is interakcióra használja, de ezek a blogok már beépülnek a központi honlapba és nem szatellit blogok. (Például a Nászriporter esküvői fotós blog – esküvői fotózás; vagy ez, az éppen olvasott blog is). Vagy a honlap egyenesen blog formátumban készül! (Például: Duguláselhárítás; Ablak, ajtó).


A blog technikai tárháza óriásit bővült, a WordPress például sokrétű funkció kielégítésére vált alkalmassá, ma már inkább honlapépítő eszköz, mintsem egy egyszerű blogmotor.
Rugalmasságával, a kor kihívásaira adott gyors válaszaival (mint például a honlapok mobilbarát mivoltának egyszerű biztosítása), beépülőivel (pluginek) általánosan használt eszközzé vált, amely a honlapépítők és a SEO-k kiváló barátjává lett.

A szabadidős és szakmai blogokra jellemző lett a ritkább megjelenés, de a jóval bővebb tartalom. Ez valószínűleg a “content SEO-ra” törekvésnek is köszönhető. A hozzászólások száma a sok évvel ezelőttihez képest lecsappant (miközben a Facebook már hemzseg a beszélgetésektől).

Társadalom, üzlet és SEO

Megnövekedett a társadalom direkt hatása az internetre.
Az iskolai oktatás a számítástechnika terén enyhén szólva bizonytalanná teszi a szemlélőt a pozitív kilátásokat illetően.
A számítástechnikusok mintha csak orvosok vagy nővérek volnának, csapatostól hagyják el az országot és más tájakon, jobb pénzért bűvölik a bájtokat.
Eközben a magyar kormányzat internetadóval kísérletezett, majd arra a Deutsch Tamásra bízta az internetes “nemzeti konzultációnak” csúfolt akármit, aki tweetjeivel az intolerancia, a trágárság megtestesítője volt a weben. (> Amiért az internetadó elfogadhatatlan).
A propaganda jelszavai gyakran hazudtolják meg a valóságot. A pompás kisvasutak mozdonyfüstje mögött mindennap találkozhatunk a szegénység, a lezüllöttség, a leárazottság valóságával is.

Korszerűség és valóság
Ügyfélhívó rendszer egy magyar kormányhivatalban 2015-ben: Pécs

Ez a fajta élményünk az üzleti életre is rávetül. Ma már nem elég ellenőriznünk, hogy a potenciális ügyfél létező vállalkozást képvisel-e, hanem például a nav.gov.hu weboldalon vagy a feketelista bájtjain ellenőriznünk érdemes a potenciális vagy a tartozó ügyfél fizetőképességét, hogy nem áll-e mondjuk hosszú hetek, hónapok óta reménytelenül adóhatósági végrehajtás alatt.
A fentiek miatt a szűk szakmai érdeklődésen túl érdemes figyelnünk a társadalom jelenségeire is. Például könyvekből: > Keresőoptimalizálás és társadalom

A Google (nem) mindig kétszer csenget

Van, hogy csak egyszerűen bejelenti, hogy a Google+ átalakult és kész.
Van, hogy semmi csengőszó és máris négy fizetett AdWords hirdetés előzi meg az organikus találatokat a keresőtáblán.
Van, hogy semmi csengetés és a helyi keresések megszűnnek.
Aztán hónapokig enyhe csengőrázás, ígérve, hogy jön az új, öntanuló, állandó jelenlétű Pingvin – erre ajtót nyitunk, de a postás sehol!
Mindebből persze kikövetkeztethetjük, hogy 2016-ra megnövekszik az AdWords piaci jelentősége, hogy nő a content SEO értéke.

Persze igaztalanok lennénk, ha másfelől nem látnánk a korszerűsítés számos példáját a keresőóriásnál – például a mobilos elérésben, az asztali és mobilos keresőtáblák (SERP) szétválasztásában, a webmesterek általános segítésében. Utóbbit például a Search Console fejlesztése igazolja. (Kár, hogy általában 3-5 nap késében van a valóságtól, a friss linkek kimutatásában még nagyobb az adóssága.)

Keresőoptimalizálás és tudás

Nőtt az eredményes keresőoptimalizálás (SEO) szükséges eszközhasználata, tudásmennyisége, a ráfordítandó idő mennyisége.
Növekedett a speciális ( > keresőoptimalizálás + AdWords) és az általános integráció szükségessége. Nagy kérdés, lesz-e ehhez megfelelő fizetőképes kereslet. Ugyanis a SEO szolgáltatás iránt várhatóan nem fog nőni az igény. Erről itt láthatunk beszédes diagrammokat: > Vissza és előre

Na, de most pihenjünk néhány napot: Boldog Új Évet Kívánok!

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.