Rekettye Gábor marketing könyve és a valóság

Marketing a magyar kisvállalatoknak c. könyv borítójaNem is olyan régen meglepve számoltam be egy konferenciáról (*), ahol a tudós professzorok reggeltől napestig képesek voltak úgy beszélni a blog műfajáról, hogy egyetlen mondat sem hagyta el a szájukat a gazdaságról.
Kedves web-barátom, Lucifer, a választások idején elemezte a pártok honlapjának nyitóoldalát, és megdöbbenve tapasztalta, hogy egyetlen egy alkalommal sem fordulnak elő azon a következő kifejezések: piac, verseny, hozzáadott érték…(**)
Az is meglepett, hogy a 2012 évi Golden Blog egyik weboldalát így dicsérte, magasztalta a HVG által felkért zsűri: “…nem …kisebb-nagyobb cégekre belőtt bizniszgeneráló oldal”.

Vagyis joggal mondhatjuk, hogy a magyar kisvállalati közeg marketing tevékenysége nem áll se a tudomány, se a politika, se a mainstream hírközlés középpontjában, sőt enyhe lesajnálás lengi be a “bizniszgenerálást”.


Ezért aztán bátornak kell tekintenünk a nemzetközi elismertségnek is örvendő Rekettye Gábor – akadémiai tagsággal is bíró – professzor urat, aki megírta a Kisvállalati marketing c. könyvének aktualizált változatát, a Marketing a magyar kisvállalatoknak c. könyvét (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2012).

Ráadásul azt írja a professzor úr szemérmetlen nyíltsággal  🙂 könyve mottójául:

“Ezt a könyvet Önnek, a bátor és kitartó vállalkozónak ajánlom. Ön nélkül a gazdaság sem működne.”

És ha belelapozunk a könyvbe, azonnal megállapíthatjuk: szín tiszta “bizniszgenerálásra” való felbujtás, a marketing alapvető fogalmai bőven alátámasztva a magyar kisvállalati gyakorlat példáival, mert azért mégiscsak van itt tudatosan művelt bizniszgenerálásra példa és nem csak elefántcsontból nagy a magyar pusztáról és a világpiac vidékeiről a felhozatal.

Örömmel látom a könyvben a széles merítést az internet tájairól, például kedves barátom, Héder Sándor Forlong-jának (***) esetleírását és… mit tesz isten, ennek a blognak az egyik bejegyzése (****) is szerepel a lapokon példaként.

Ám a könyvet nem emiatt ajánlom elolvasásra, hanem értéke, használhatósága miatt, vagyis azért, mert tudást, használható eszközöket ad a korszerű kisvállalati marketing fejlődéséhez.

***

Kapcsolódó és hivatkozott bejegyzések, weboldalak:

(*) Blog konferencián

(**) Luczifer iránti kereslet

(***) Héder Sándor, Forlong

(****) Pozicionálás

Óda az ISO minősítéshez

BLOG ÉS ONLINE MARKETING: AZ EGOTOTÁLIS MARKETING KONCEPCIÓJA

Rekettye Gábor marketing könyve és a valóság” bejegyzéshez 12 hozzászólás

  1. A kicsik ’89-ig voltak érdekesek. Ők hozták a „fellazító” életformát, a jövőt, amióta kapitalizmus van lenézett, lekezelt, perem. Közben gürcölnek, vergődnek. Minőségi előrelépés lenne mindenki számára, ha ez a csoport gondozást kapna. Talán ez a könyv része egy ilyen folyamatnak.

  2. “Gondozásban” nem lesz hiány – mondhatnám cinikusan, hiszen a friss hírek szerint valamennyi pénztárgépet online beköti a rendszerébe a NAV.
    Persze a kisvállalatok követhetik az országos példát is – v.ö. kapcsolati háló -, vagyis a helyi magasságokkal együtt szurkolhatnak a focimeccseken. Így alakulhat majd a nemzeti kisburzsoázia jövője, szigorúan marketing alapokon. Ez időtöltésnek is kellemesebb, mint a verseny teszem azt. Ráadásul több évszázados hagyománya van Magyarországon az uram-bátyám viszonyoknak.
    Talán emlékszel még Lucifer – volt olyan politikus, aki a szemünkbe vágta: a magyar nép pénzügyi analfabéta! Igaza volt. De lesz-e ereje valamelyik poltikai erőnek, hogy eszközöket adjon a kilábaláshoz, a nem csak pénzügyi analfabetizmus legyűréséhez, a nyírandó birka szerepének levetkőzéséhez?
    Persze, mindenki a kisvállalkozások, a kisvállalatok fontosságáról beszél – miközben alig történik valami.
    Egyként örülünk a könyvnek!

  3. Peter Drucker szerint egy cégnél két területre kell kiemelten koncentrálni.
    1 Marketing
    2 Innováció

    Az innováció gyakorlatorientált megközelítésben könyv még várat magára, de szerencsére gyakorlatorientált marketing könyvünk már van!

  4. Köszönöm a könyvemről írt szép mondatokat. Tájékoztatlak benneteket arról, hogy 2012. november 12-én 13.00 órakor a PAB Székházban (7624 Pécs, Jurisics M. u. 44.) ismét bemutatásra kerül a Fojtik – Veres (szerk) A nagy túlélő könyvével együtt.
    László és Sándor részvétele jó tenne az eseménynek.

  5. Kedves Gábor!
    Köszönöm a bemutatóról szóló értesítést – a magam részéről remélem – ott lehetek! Hiszen aligha hihetem, hogy lesz még egy olyan sűrűsödési pontja a marketingnek aznap, mint a Pab Székházban könyveitek bemutatása alkalmából!

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: