Keresőoptimalizálás, SEO

Rekettye Gábor marketing könyve és a valóság

Marketing a magyar kisvállalatoknak c. könyv borítójaNem is olyan régen meglepve számoltam be egy konferenciáról (*), ahol a tudós professzorok reggeltől napestig képesek voltak úgy beszélni a blog műfajáról, hogy egyetlen mondat sem hagyta el a szájukat a gazdaságról.
Kedves web-barátom, Lucifer, a választások idején elemezte a pártok honlapjának nyitóoldalát, és megdöbbenve tapasztalta, hogy egyetlen egy alkalommal sem fordulnak elő azon a következő kifejezések: piac, verseny, hozzáadott érték…(**)
Az is meglepett, hogy a 2012 évi Golden Blog egyik weboldalát így dicsérte, magasztalta a HVG által felkért zsűri: “…nem …kisebb-nagyobb cégekre belőtt bizniszgeneráló oldal”.

Vagyis joggal mondhatjuk, hogy a magyar kisvállalati közeg marketing tevékenysége nem áll se a tudomány, se a politika, se a mainstream hírközlés középpontjában, sőt enyhe lesajnálás lengi be a “bizniszgenerálást”.


Ezért aztán bátornak kell tekintenünk a nemzetközi elismertségnek is örvendő Rekettye Gábor – akadémiai tagsággal is bíró – professzor urat, aki megírta a Kisvállalati marketing c. könyvének aktualizált változatát, a Marketing a magyar kisvállalatoknak c. könyvét (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2012).

Ráadásul azt írja a professzor úr szemérmetlen nyíltsággal  🙂 könyve mottójául:

“Ezt a könyvet Önnek, a bátor és kitartó vállalkozónak ajánlom. Ön nélkül a gazdaság sem működne.”

És ha belelapozunk a könyvbe, azonnal megállapíthatjuk: szín tiszta “bizniszgenerálásra” való felbujtás, a marketing alapvető fogalmai bőven alátámasztva a magyar kisvállalati gyakorlat példáival, mert azért mégiscsak van itt tudatosan művelt bizniszgenerálásra példa és nem csak elefántcsontból nagy a magyar pusztáról és a világpiac vidékeiről a felhozatal.

Örömmel látom a könyvben a széles merítést az internet tájairól, például kedves barátom, Héder Sándor Forlong-jának (***) esetleírását és… mit tesz isten, ennek a blognak az egyik bejegyzése (****) is szerepel a lapokon példaként.

Ám a könyvet nem emiatt ajánlom elolvasásra, hanem értéke, használhatósága miatt, vagyis azért, mert tudást, használható eszközöket ad a korszerű kisvállalati marketing fejlődéséhez.

***

Kapcsolódó és hivatkozott bejegyzések, weboldalak:

(*) Blog konferencián

(**) Luczifer iránti kereslet

(***) Héder Sándor, Forlong

(****) Pozicionálás

Óda az ISO minősítéshez

BLOG ÉS ONLINE MARKETING: AZ EGOTOTÁLIS MARKETING KONCEPCIÓJA

12 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.