Rekettye Gábor – Kisvállalati marketing c. könyvét olvasom

A honlap elérése, vagyis SEO

Mottó: “Rendkívül fontos, hogy a honlapot a potenciális érdeklődők könnyen megtalálják…. Ezt a feladatot a keresőprogramokra való optimalizálásnak nevezik, és egyre fontosabb területe a honlap készítésnek.”

Rekettye Gábor, Kisvállalati marketing (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2007.)

 A mottóban felmutatott gondolat, persze, hogy tetszik a honlap-optimalizálás, a keresőoptimalizálás, a SEO (vagy mondjuk akárhogy) körében dolgozó iparosnak.
Naná, hiszen ő tudja ügyfeleitől, mit jelent a nem várt megrendelés, milyen az, amikor „beindul a net” és a honlap termelni kezd!

Szóval olvasom Rekettye professzor úr könyvét, például ezeket a sorokat:

„A nagy cégek, bankok honlapjait, a kormányzati honlapokat a nemzetközi kutatócsoport az alábbi négy fő ismérv szerint rangsorolta: – külalak – kezelhetőség – tartalom és – interaktivitás”

Kedves Professzor Úr, itt volna egy csöppnyi vitám!
Nálam első helyen az ELÉRÉS áll (Google találati táblán elfoglalt helyezés), s a külalak az utolsó helyen totyog (ne legyen randa, kb. ekkora súllyal – persze az érzékletesség kedvéért most erősen túloztam)!
Kormányzati oldalnál, politikus oldalánál a VÉDETTSÉG a külső támadások ellen, vagyis le ne előzhessék például ál-oldalakkal!

Tervem szerint a könyv csiholta (olykor talán tiszteletlennek tetsző, ámde tisztességes) gondolataimat ide vésem!

A honlap külalakja

Most éppen ott tartok, hogy magammal is vitatkozom! A honlap külalakja… Hm.
Fentebb igen hetykén tettem elsőről utolsó helyre ezt a kategóriát, ami egyébként rendben is van, ott a helye, de azért abban is sok igazság van, amit Rekettye Gábor ír, pl. a hotelekre vonatkozóan: az ár összehasonlításon túl a képi világ lesz az igazi csáberő!
Ám ha beüti a szállást kereső a Google-ba: „hotel (plusz) egy adott település neve”, nem megy majd tovább az első húsz találatnál, ebben majdnem biztosak lehetünk. Tehát az ELÉRÉS innen nézve is igen fontosnak mutatkozik.

Vagyis a századik helyen lehet csodaszép a szoba és a kilátás, alacsony az ár, de az a hotel nincs is a neten, még ha ott is van! Azért a honlapért kár volt kiadni a pénzt – ez az igazság!

Az ELÉRÉS-nek van egy második jelentése is! Ez pedig az az érték, amennyi idő alatt „bejön”, „megnyílik” a honlap. Hat másodperc – általában max. ennyit vár a neten keresgető. Ami ennyi idő alatt nem jön elő, az nincs! Éppen ezért kár hatalmas kép-kavalkádok betöltésével toporogtatni a kapuban a népet, mert elmennek – mielőtt beléptek volna. Minden pillanat, amely elválaszt az áhított információtól – sorscsapás, kényelmetlenség, riogató!

A honlap helye a weben

Jómagam annyira fontosnak tartom a jó helyezést, hogy még készen sincs a honlap, de már a vázlat a netre kerül. Se takarékosra fogott CSS, se igazi megformáltság – de már dolgoznak a keresőrobotok, már mennek a linkek, hogy a világhoz kössék az új jövevényt!
Gerillamarketinges módszer: gyors, hatékony, minden együtt mozog! *
Persze, a hátulütők: a saját lap olykor „úgy marad”, slendrián kinézettel, kancsalon, beteg szamár benyomását keltve, nincs számítástechnikus, aki ne kapna a szívéhez: – Atyaúristen, ezek mit csinálnak!

De ilyenkor könnyű válasz szalad ki a számon: – A számítástechnika meg a NET fontosabb dolog annál, mintsem, hogy számítástechnikusokra lehetne bízni!
Professzor úr hogyan látja ezt? Igazam van-e akkor, amikor azt állítom: ma még gyakorta a számteches „viszi az internet-marketinget”, mert a marketinges fél a nettől, mint ördög a tömjénfüsttől!
A képi világ pedig sohasem „kész” egy honlap esetében. Pláne, ha a képek készen kapottak, s a honlap készítője ugyan megfogalmazza elképzeléseit a jövőbeni képekre vonatkozóan – de egyenlőre abból a készletből főz, ami van.


  • P.S. 2012.11.07.
    1.) Ma már nem követem el azt a Google irányelveivel ellentétes megoldást, hogy a félig kész honlapot „felengedjem” a webre. Nőtt a szabályismereti faktorom és a szabálykövetési készségem. A határok feszegetése nem lehet tudatos szabályszegés…
  • A frissített kiadásról: Rekettye Gábor marketing könyve és a valóság
    Így kezdődik:
    „Ezt a könyvet Önnek, a bátor és kitartó vállalkozónak ajánlom. Ön nélkül a gazdaság sem működne.”

Még elolvasásra ajánlom: Keresés az interneten: találás vagy találtatás

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!