Rekettye Gábor – Kisvállalati marketing c. könyvét olvasom

A honlap elérése, vagyis SEO

Mottó: “Rendkívül fontos, hogy a honlapot a potenciális érdeklődők könnyen megtalálják…. Ezt a feladatot a keresőprogramokra való optimalizálásnak nevezik, és egyre fontosabb területe a honlap készítésnek.” Rekettye Gábor, Kisvállalati marketing (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2007)               

A Hotel Pécs honlap fejléce
A Hotel Pécs honlap fejléce

 A HOTEL Pécs honlapja, Hotel Pécs kifejezésre első tízben adja a Google.hu! (Bognár Stúdió honlapkészítés, optimalizálás). A könyv kapcsán, lentebb, hotel megjelenítésről is esik majd szó.

A mottóban felmutatott gondolat, persze, hogy tetszik a honlap-optimalizálás, a keresőoptimalizálás, a SEO (vagy mondjuk akárhogy) körében dolgozó iparosnak. Naná, hiszen ő tudja ügyfeleitől, mit jelent a nem várt megrendelés, milyen az, amikor “beindul a net” és a honlap termelni kezd!

Szóval olvasom Rekettye professzor úr könyvét, például ezeket a sorokat:

“A nagy cégek, bankok honlapjait, a kormányzati honlapokat a nemzetközi kutatócsoport az alábbi négy fő ismérv szerint rangsorolta: – külalak – kezelhetőség – tartalom és – interaktivitás”

Hej, kedves Professzor Úr, itt volna egy csöppnyi vitám!

Nálam első helyen az ELÉRÉS áll (Google találati tábla, PageRank érték), s a kűlalak az utolsó helyen totyog (na, ne legyen randa, kb. ekkora súllyal – túlozva persze picinyt)!
Kormányzati oldalnál, politikus oldalánál a VÉDETTSÉG a külső támadások ellen (le ne előzhessék pl. ál-oldalakkal)! ——
Tervem szerint a könyv csiholta (olykor talán tiszteletlennek tetsző, ámde tisztességes) gondolataimat ide vésem!
——

A honlap külalakja

2) Most éppen ott tartok, hogy magammal is vitatkozom! A honlap külalakja… Hm. Fentebb igen hetykén tettem elsőről utolsó helyre ezt a kategóriát, ami egyébként rendben is van, ott a helye, de azért abban is sok igazság van, amit Rekettye Gábor ír, pl. a hotelekre vonatkozóan: az árösszehasonlításon túl a képi világ lesz az igazi csáberő!

Ám ha beüti a szállást kereső a Google-ba: “hotel (plusz) egy adott település neve”, nem megy majd tovább az első húsz találatnál, ebben majdnem biztosak lehetünk. Tehát az ELÉRÉS innen nézve is igen fontosnak mutatkozik.
A századik helyen lehet csodaszép a szoba és a kilátás, alacsony az ár, de az a hotel nincs is a neten, még ha ott is van! Azért a honlapért kár volt kiadni a pénzt – ez az igazság!

Az ELÉRÉS-nek van egy második jelentése is! Ez pedig az az érték, amennyi idő alatt “bejön”, “megnyílik” a honlap. Hat másodperc – általában max. ennyit vár a neten keresgető. Ami ennyi idő alatt nem jön elő, az nincs! Éppen ezért kár hatalmas flash-mozik betöltésével toporogtatni a kapuban a népet, mert elmennek – mielőtt beléptek volna. Minden pillanat, amely elválaszt az áhított információtól – sorscsapás, kényelmetlenség, riogató!

A honlap helye a weben

3) Jómagam annyira fontosnak tartom a jó helyezést, hogy még készen sincs a honlap, de már a vázlat a netre kerül. Se takarékosra fogott CSS, se igazi megformáltság – de már dolgoznak a keresőrobotok, már mennek a linkek, hogy a világhoz kössék az új jövevényt! Gerillamarketinges módszer: gyors, hatékony, minden együtt mozog! * Persze, a hátulütők: a saját lap olykor “úgy marad”, slendrián kinézettel, kancsalon, beteg szamár benyomását keltve, nincs számítástechnikus, aki ne kapna a szívéhez: – Atyaúristen, ezek mit csinálnak! De ilyenkor könnyű válasz szalad ki a számon: – A számítástechnika meg a NET fontosabb dolog annál, mintsem, hogy számítástechnikusokra lehetne bízni!

Professzor úr hogyan látja ezt? Igazam van-e akkor, amikor azt állítom: ma még gyakorta a számteches “viszi az internet-marketinget”, mert a marketinges fél a nettől, mint ördög a tömjénfüsttől!

A képi világ pedig sohasem “kész” egy honlap esetében. Pláne, ha a képek készen kapottak, s a honlap készítője ugyan megfogalmazza elképzeléseit a jövőbeni képekre vonatkozóan – de egyenlőre abból a készletből főz, ami van.

***

Kapcsolódó link:

Hotel Pécs

Upgrade – 2012.10.06 – Megjelent a könyv bővített, aktualizált változata:

REKETTYE GÁBOR MARKETING KÖNYVE ÉS A VALÓSÁG

*****

* P.S. 2012.11.07.
Ma már nem követem el azt a Google irányelveivel ellentétes megoldást, hogy a félig kész honlapot “felengedjem” a webre. Nőtt a szabályismereti faktorom és a szabálykövetési készségem. A határok feszegetése nem lehet tudatos szabályszegés…

“Rekettye Gábor – Kisvállalati marketing c. könyvét olvasom” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Ma elszaladtam Pécsett a Rókus utcai könyvesbolt előtt, de nem bírtam megállni, hogy rá ne pillantsak rohantomban a kirakatra.
    Hát, min is akadt meg a pillantásom?!
    Rekettye Gábor, Kisvállalati marketing c. könyvén. Nos, kedves pécsi vállalkozók, lehet menni érte. Van!

  2. Üdvözletem.
    Kedves László.
    Egyet kell értsek Önnel, mert valóban igaz amit mondott, méghozzá az interneten a legfontosabb az elérés, és csak aztán jön a marketing. Ahhoz először el is kell jutnia az embernek az oldalra, hogy el is lehessen aztán adni azt. Nagy szavak, de igaz! 😀
    További jó munkákat mindenkinek!

  3. Kedves Barnabás!
    Örömmel köszöntöm blogomban!
    Ami hozzászólása tartalmi részét illeti: annyiban pontosítanék, hogy már maga az ELÉRÉS biztosítása is a marketing körébe tartozik – legalábbis a felfogásom szerint.
    Egyebekben 100%-ban egyetértünk!

Szólj hozzá!