Pozicionálás: példa a munkavédelem területéről

Pozicionális és munkavédelem
Munkavédelem

Akár cégreklámot készítünk, akár terméket akarunk reklámozni, – akár hagyományos újságba, akár Google AdWords-be vagy csak egyszerűen a honlap szövegtörzsébe akarjuk azt építeni – szemben találjuk magunkat a pozicionálás szükségességével.
A pozicionálás egyik – bizonyára a legfontosabb – alkotóeleme az egyedi tulajdonság felismerése és annak hatékony közlése. Számomra a klasszikus példa David Ogilvy Rolls-Royce reklámja. A reklámszakma guruja csakis az alapos munkában és a számokban, a mérhető eredményekben hitt.

Éppen ezért a Rolls-Royce reklám elkészítése előtt az áruval ismerkedve három hétig irdatlan mennyiségű műszaki leírást, teszteredményt is elolvasott. Ezek között olvasta egy mérnök megjegyzését: “Hatvan mérföldes sebességnél a leghangosabb zajforrás az óra”.
Ogilvy ebben a mondatban találta meg az autó reklám-pozícióját, a csendes luxus-erőmű képzetét keltő mondatot, amellyel minden más autótól megkülönböztethető lesz bárki számára az országúti gép – és ezzel a mondattal indította újságreklámját.

Munkavédelem és tűzvédelem: Anbo Italy

Ez a történet jutott eszembe, amikor az Anbo Italy egyik tulajdonosával beszélgetve kiderült, hogy a munkavédelem és a tűzvédelem területén dolgozó vállalkozásnak, a cég évtizedes fennállása alatt egyetlen ügyfele sem kapott bírságot a hatóságoktól. Pedig a referenciákból kiderül: széles, nemzetközi ügyfélkör jellemzi az Anbo Italyt.

Ezzel máris eljutottunk a céget másoktól megkülönböztető, valóságos tulajdonságához – a kőkemény szakmai megbízhatósághoz.

Ez az egyetlen tulajdonság persze sokjelentésű is egyben. Megmozgatja a biztonságra törekvő ügyfél fantáziáját, aki nem akar bírságot fizetni és ezt a nyugalmat a bírságok töredékéért “beszerezheti” az Anbo Italy, nemzetközi tapasztalatokkal bővített szolgáltatásaiban.

Mellesleg jegyzem meg, hogy az AdWords hirdetéseket szemlélve csupa fenyegető típusú reklámot látok – ne hagyja megbüntetni magát, forduljon hozzánk stb. – és az olcsó szó sűrű előfordulását. Ebből a közegből igenis, a valóság markáns megfogalmazásával ki lehet törni az új terepen, az internet terepén a pár hetes honlappal is.

Mindenesetre a honlapszövegben már feltüntettük a mondatot:
Több, mint tíz éves fennállásunk alatt egyetlen ügyfelünknek sem postáztak munkavédelemhez kapcsolódó büntetést!

***

Portré:
Munkavédelem: bírságot vagy nyugalmat

A pozicionálásról másutt:
Pozicionálás és SEO

A blog pozicionálása. Online marketing és az Álomfejtő blog

Százéves marketing – háborúba megy a nagyapám

Pozicionálás: példa a munkavédelem területéről” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: