Online marketing mix – alapfogalmak az internetes munkához

Marketingből online marketing – SEO, keresőoptimalizálás

A sikeres SEO elképzelhetetlen a marketing alapfogalmainak ismerete nélkül. Éppen ezért pillantunk most rá olyan alapvető fogalomra, mint a marketing mix.

marketing mix (marketingmix) klasszikus leírása szerint az négy részterületből, alkotóelemből áll, és a „4P” elnevezéssel bír. Vagyis:

  • Product
  • Price
  • Place
  • Promotion

Mindez magyarul így fest:

Online marketing mix: 4 P - SEO, keresőoptimalizálás
Marketingmix – 4 P

Vagyis a marketingmix:

  • Termékpolitika
  • Árpolitika
  • Elosztáspolitika
  • Kommunikációs politika

Gondoljunk csak bele: a az elosztás-értékesítés helyszíne óriási dinamizmussal tevődik át a hagyományos piacterekről, az áruházakból az internet, vagyis a webáruházak területére.
De nézzünk más példákat is.

Az online marketing mix példái

A klasszikus marketing a célcsoport kiválasztásának részterületeit így írja le:

  • demográfiai tényezők
  • szociális tényezők
  • földrajzi tényezők
  • pszichológiai tényezők
  • birtoklás és tulajdonlás
  • fogyasztás

A klasszikus marketingben a potenciális vásárló helyben, vagy az eladás helyének közelében kellett, hogy éljen.

A modern SEO és a célzott közönség földrajzi helye

Az online marketing a földrajzi tényezőkkel már egészen másként számol.
Egyfelől a vásárlót már nem kötik áruvásárláskor még az országhatárok sem. Mindezt a SEO során is érdemes tudomásul vennünk. A helyi közönség számára Google Cégprofil felületet nyitunk, míg a távoli helyekre más címzéseket kell találnunk. Utóbbi esetben a CDN segítheti a gyorsabb oldalbetöltést. Ez már a technikai SEO felségterülete.

Másfelől viszont a helyi szolgáltatások terén olyan új eszközökre van szükség, mint a mobiltelefonos elérés, a SEO-ban (keresőoptimalizálás) a helyi keresési találatok növelése, az un. térképes találatok biztosítása. Ehhez például a Google Cégem – újabban Cégprofil a hivatalos neve – szolgáltatást érdemes szolgálatba állítani.
Ráadásul azt is tudnunk kell, hogy a demográfia milyen eszközökkel szolgálható ki: mit néznek, hol vannak jelen a weben a fiatal generációk és hol az idősebbek. Pinterest? Facebook? Twitter? Blog?

Az online marketing új specializációt is megkövetel

Melyik vállalkozásnak, vallásnak, pártnak van szüksége céges blogra? Mennyiben más egy PR kapcsolat a közönséggel az online portálokon, mint volt a napilapokban? Mennyiben különbözzön a moziban, tv-ben vetített reklámfilmecske a YouTube-os megjelenéstől?

Tábla a marketing új világáról:

A marketing fogalmának struktúrája a Bognár Stúdió alapján - SEO, keresőoptimalizálás
SMO (Social Media Optimization) = Közösségi média;
SEM (Search Engine Marketing) = Keresőmarketing;
SEO (Search Engine Optimization) = Keresőoptimalizálás;
SEA (Search Engine Advertising) = Keresőben történő hirdetés;

Az online marketingben olyan új eszközök jelennek meg, mint az online hirdetés, az e-mail marketing, az SMO (Social Media Optimization), a SEM (Search Engine Marketing – Keresőmarketing) és annak két ága, a SEO (Search Engine Optimization – Keresőoptimalizálás) és a SEA (Search Engine Advertising – kereső hirdetés, tipikusan AdWords).

Ezek az új fogalmak és eszközök átformálták és tovább formálják világunkat.
A keresőmarketingről, a keresőoptimalizálásról és a keresőben elhelyezett hirdetések kérdéseiről nagyon részletesen írunk ebben a blogunkban. Eredményes tapasztalatszerzést kívánok hozzá!

A témában nagyon hasznos:

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!