Keresőoptimalizálás, SEO

Online marketing – különös üzenetek (több, mint SEO, több, mint e-mail)

levelek - online marketing
Online marketing üzenetek

Üzenni számos módon tudunk az Internet felhasználásával. Küldhetünk e-mailt, hozzászólhatunk a másik fél blogbejegyzéséhez, közvetlenül csacsoghatunk egy chat-csatornán, s társaloghatunk a Skype felhasználásával, de küldött képeslapokon is.
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás során is üzenünk, pl. a title vagy a description metatag hordozhatja a mondanivalónkat.

De léteznek más, ritkán használt eszközök is, de ezen üzenetek elküldésekor biztosnak kell lennünk abban, hogy a másik fél tudatosan, professzionális marketingszemlélettel használja az Internetet. Mert csak akkor jut hozzá el az, amit közölni szeretnénk vele.

A legegyszerűbben úgy üzenhetjük meg, hogy respektálunk valakit valamilyen tette, tulajdonsága miatt, ha linket, pláne, ha több linket küldünk az illető webegységére.
Ennek ellenkezője, a semlegesség vagy a szakmai, emberi unszimpátia kifejezése, ha NEM adunk linket valakinek. Minél nyilvánvalóbb a “neki nem adok” gesztusa, annál komolyabb a sértés.

Ritkább módszer, hogy az illető valamely blogbejegyzéséből, mint valamiféle újságból vágjuk ki és ollózzuk-ragasztjuk össze a szavakat – az üzenetet. Az elkészült szöveggel keresünk rá a Google-ban a webegységre.
Az üzenet fogadójáról persze tudnunk kell, hogy rendszeresen és alaposan elemzi a találatait. A mi üzenetünk furcsa összetétele biztosan a szeme elé kerül. (Ilyen üzenetet én kapni szoktam, küldeni soha.)

A SEO szempontjábó nagyon erős, bejáratott blogok esetén egyszerűen valamelyik bejegyzésünk címével is üzenhetünk, viszonylag összetett tartalmakat. Ugyanis az erős, jól optimalizált blogbejegyzés a keresők élvonalába kerülhet, még a mások által már “jól belakott” vidékeken is, azaz az üzenet címzettje számára fontos kulcskifejezések vidékén. A hatás persze nem tartós, de az üzenet vételéhez az ott tartózkodás néhány napja – elég.
Mit ne mondjak, ez a bejegyzésem is válasz tulajdonképpen egy, a napokban kapott üzenetre.

Nincs ezekkel a megoldásokkal baj, amíg normális emberek, az online marketing, a gerillamarketing – még pontosabban az általános emberi normák határain belül művelik ezt.
A baj akkor keletkezik, amikor a fajankók (és az önálló alkotásra képtelen szövegtolvajok) is beszállnak…

De most nem egészen erről van szó, hanem inkább arról (tételezzük fel a jót), hogy az üzenő engedett a korábbi, az online marketing egyes részterületeit érintő merev álláspontjából – és már önfeledten, már-már játékosan gondolkozik azokról, valódi értékükön. És ez szép és jó…

***

Kapcsolódó írások:

Blog és online marketing: az egototális marketing koncepciója

Blogok és médiumok – az online marketing új jelenségei

Online marketing: a gerillamarketing lesz a jövő hívószava?

Online marketing: a blog és a településmarketing

Online marketing: a gerillamarketing blog és honlap

Vadidegen online marketing

A blog pozicionálása. Online marketing és az Álomfejtő blog

Online marketing

SEO

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.