Keresőoptimalizálás, SEO

Online marketing: kinek keresőoptimalizálás, kinek pedig SEO!

SEO vs. keresőoptimalizálás

Az online marketing szakma két kitűnő hazai képviselőjével beszélgettem a napokban offline, Budapesten, s szóba jött, hogy némi túlzással persze, a keresőoptimalizálás szót elsősorban az ügyfelek, a SEO szót pedig inkább a szakmabéliek és a “magasabb” marketing kultúrájú, vagy az idegen kifejezést elegánsabbnak gondoló körökben használják a beszédben, írásban és a keresőkben történő keresés közben.

(Közbevetés 10 év múlva!
Ez a bejegyzés 2007-ben készült, de most, 10 év elmúltával – 2017 június 10-én – egy teljességgel átalakult helyzetről kell beszámolnom.
A Google Trends eszközzel megvizsgálva, hogy a keresőben milyen egymáshoz viszonyított arányban keresik az emberek a SEO-t és a keresőoptimalizálás szót Magyarországon, azt láthatjuk, hogy egyelőre a SEO tükörszóé az elsőbbség (SEO = Search Engine Optimization, vagyis keresőmotor optimalizálás).

seo-vs-keresooptimalizalas
SEO – kék; keresőoptimalizálás – piros

Azonban az a nagy különbség, hogy a Google keresőtábláján a nemzetközileg használt SEO szó beütésére a magyar keresőtáblán is nemzetközi eredménysort kapunk, vagyis a magyar honlapok prioritása megszűnt. Erről ebben a bejegyzésben fogunk 10 év múlva meditációt olvasni (5-1-1 fejezet).
Vagyis az ebben a 2007-es bejegyzésben feltüntetett helyzetkép már egészen más alapokon zajlik a két kifejezés között.)

A szavaknak külön élete van, pláne a reklámban. Online marketing: hirdetések címmel tettem közzé a Blog * El Lobo – A farkas gerillamarketing és komplex blogomban (amely a reklámhét tiszteletére még az online marketing jelzőt is megkapta) – szóval itt tettem közzé ama megfigyelésemet, hogy az online marketing szakma hirdetései meglehetősen bizarr nagyvonalúságról árulkodnak. Reklámpszichológiából olykor bármely tanszéken bukta volna az eredmény!

Aztán egy kis séta Budapesten, s láthatóvá lett, hogy az Örs vezér tere felüljáróján a vak koldus mennyire jó reklámszöveget fogalmaz.
A céduláján ennyi állt: Élelemre kérem a  forintokat!
Semmi Figyelem!, semmi cikornya, semmilyen negatív formájú megközelítés – csak a lényeg!
Aztán az IKEA pénztárához közel ez a felirat: Vidd haza még ma!

Ragyogó ellenpontjai ezek a linkkel fentebb elérhető online szövegeknek. Jay Conrad Levinson talán éppen ilyen jelenségek miatt írta le a következőket:
“… azt kell olykor megállapítanom, hogy a legjobb nagyvállalati titánok sem mindig dicsekedhetnek szilárd alapismeretekkel.”
(Gerillamarketing, Haszon Lapkiadó, 2005. 107. old.)

Éppen ezért, mi most mutatunk valamennyit az online marketing alapjaiból 🙂

Az online marketing

És a gerillamarketing elméletébe is bepillantást engedünk:

Gerillamarketing, a kreatív marketing

Gerillamarketing: flash mob

3 hozzászólás

  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing blog

    Ezt teljesen jól látod. Mármint azt, hogy a keresőoptimalizálás szót ismerik inkább az ügyfelek.
    De még mindig nagyon gyatrán állunk az általános ismertség terén.

    Arra gondolok, hogy ha bemész a sarki fűszereshez, és megkérdezed tőle, hogy van-e honlapja, weboldala – és mondasz még néhány szinonímát ha mégsem értené -, tuti, hogy ha nem is rögtön, de beugrik neki, hogy miről beszélsz. Próbáld meg ugyanezt keresőoptimalizálás szóval 🙂 esélytelen.

    Na, de nem is ez a szomorú, hanem inkább az, hogy akinek már van weboldala, az sem mindig tudja miről is beszélek, csak ha körülírom a tevékenységet.

    Nem kellene összefognunk a szakmánk népszerűsítésének érdekében?
    Akár karöltve a honlapkészítőkkel…ez elég ütős lenne!

  • Bognár László

    A magam részéről -, hogy a véleményed végéről kezdjem, egyetértenék egy ilyen közös akcióval.
    A helyzetkép amúgy nagyon színes: a keresőoptimalizálás fogalmának ismerete területenként és szakmánként is nagyon változó.
    Pl. általában Budapesten vagy a külföldi piacokon is érdekelt vállalatok, vállalkozások esetében jobban ismerik, sőt egyes szakmákban már kemény konkurenciaharc is zajlik a neten. Innen “magától jön” a rendelés, keresleti piac van kialakulóban (most a gyermekbetegségekről, – fehér alapon fehér betűhalmaz, stb. -, az átverős szolgáltatókról nem beszélnék, mert témánk szempontjából most ez nem lényeges).
    Viszont van az a “részleg”, akiknek fogalma sincs arról, amiről beszélünk. Ám ez nem csak magyar jelenség, Levinson sem véletlenül ír a sötétben integetőkről. (Úgy értendő: a honlapot senki sem látja a tulajon kívűl, ha annak egyébként nincs híre, reklámja offline és online.)
    A honlapkészítők: az a helyzet, hogy a honlapot készítéskor illene optimalizálni! Akkor a legeredményesebb.
    Némi öniróniával meg is jegyezném, jómagam olykor már előbb optimalizálok, mint hogy készen volna a honlap.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.