Online marketing, keresőoptimalizálás és társadalom

Keresőoptimalizált társadalom, társadalmasított keresőoptimalizálás

Társadalmi hatás a SEO-ra: a CSOK iránti érdeklődés növekedése
A CSOK iránti érdeklődés a Google Trends-ben

Első blikkre nem is gondolná az ember, hogy a keresőoptimalizálásnak, SEO-nak bármi köze lenne a társadalomhoz – de némi gondolkozás után rájövünk, nagyon is van köze hozzá!

És itt most nem elsősorban az olyan általános, ámde mégis direkt hatásokra gondolok, amelyek meghatározzák az internet használhatóságát, mint mondjuk az állam jóakaratú részvétele, ösztönzése a széles sávú internet kiépítésében, az internet penetráció szélesítésében, az internet szerepének növelésében az oktatás keretei között vagy a netadó bevezetése-elvetése kérdésköre (amely szabályos tüntetéshullámot váltott ki Magyarországon).

Ezekben a kérdésekben, mondjuk úgy, a kemény meghatározó tényezőkben világosan megmutatkozik, hogy pozitív fejlemények esetén egyre nagyobb szükség van keresőoptimalizálásra, SEO-ra mind a termékeiket kínálók, mind a keresőkben kutakodó felhasználók körében. Negatív fordulatok esetén pedig visszaszorul, vagy legalábbis nem fejlődik az internetes kultúra, benne az online marketing, majd a keresőmarketing és azon belül a keresőoptimalizálás sem.

Ám léteznek puha meghatározó tényezők is, amelyek a társadalom változásainak következményeként jelentkeznek, s ezek nem direkt, hanem indirekt módon hatnak az online marketingre és a keresőoptimalizálásra.

Példa: energetikai tanúsítvány

Aktuálisan most az energetikai tanúsítvány fogalma köré építve mutathatok példát.
A CSOK, vagyis a Családok Otthonteremtő Kedvezménye, valamint a recesszióból történt kilábalás nyomán – mindehhez hozzátéve az MNB alacsony kamatszintjét – lakásvásárlási boom indult meg hazánkban. Kik valóban lakni és családot alapítani szeretnének, kik befektetési szándékkal növelik a keresletet a piacon.
A keresőoptimalizálással, másképp SEO-val foglalkozóknak is érdemes ezekre a piacokra koncentrálniuk.

És akkor nézzük a konkrét példát.

Az energetikai tanúsítványt így keresik Magyarországon a Google Trends szerint
Az energetikai tanúsítvány keresőkifejezés keresettsége

Az ingatlanok adás-vétele ma már, pontosabban 2011-től, nem jöhet létre az ingatlanokra vonatkozó energetikai tanúsítvány megléte nélkül (leszámítva csekély kivételt).
Ennek hiányában nem jegyzik be az új tulajdonost.
Ebből következően az energiatanúsítás “ipara” számára növekszik a piac, élesedik és élesedni fog a verseny. Aki a weben szeretné megőrizni marketing értelemben vett versenyképességét, annak érdemes a keresőoptimalizálásra, online hirdetésre (például AdWords-re) vagyis a keresőkben történő helyezésének javítására, megőrzésére több gondot fordítania.

A sikerhez vezető egyik lehetőség a folyamatosan épített bő tartalom. (V.ö. content SEO.)
Erre egy igen jó példát mutathatok ezeken az oldalakon:
> Energetikai tanúsítvány
Ez a portál az energiatanúsítás lényegének, tartalmának, szabályainak, beszerezhetőségének és az ehhez a téma-bokorhoz tartozó minden lényeges kérdésnek (például CSOK; Otthon melege program) részletes ismertetőjét adja. Ezzel a bőséggel és alapossággal, amit közérthető formában nyújt, hosszú távon biztosítja jelenlétét a keresők élvonalában.

További tippek a keresőoptimalizáláshoz:

> Cégblog: az aktualitás kihasználása

Még egy kis bejegyzés az energetikai tanúsítvány témához:

> Tippek a jobb energetikai besoroláshoz

És még egy kis “társadalmasítás”:
> Keresőoptimalizálás és társadalom

“Online marketing, keresőoptimalizálás és társadalom” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Én akkor lettem a “big data” híve, amikor a fogyókúrúról szóló google statisztikáról olvastam. Azt mutatták be, hogy a világ minden táján az év, a hó és a hét első napján keresnek a legtöbben rá a fogyókúrára. A kezdeteknek kiemelkedő szerepe van az ember gondolkodásában!

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.