Online marketing – bevételi garancia

A SEO fix bevételt nem garantálhat

A vásárlói oldal kezd ráébredni arra, hogy a keresőoptimalizálás piacán a kínálati oldalon, finoman szólva, nem egységes a szolgáltatás eredményessége, színvonala.
Már a reklámígéret is nagyon különböző. Vannak, akik “fix első helyet” tukmálnának a sikerre szomjazónak, ráadásul az összes keresőben, míg mások csupán “jó helyezést” prognosztizálnak.

Napi gyakorlat, hogy a “keresőoptimalizálásban utazók” kéretlen e-mail-áradatot zúdítanak szanaszét a netre, nem nézve, mennyire telített a címzett szakterületén az Internet, nem nézve a címzett helyezését sem. Így évek óta az első helyeken álló potenciális ügyfél is kap levelet: minimális összegért az élbolyban találhatja magát. Sőt, még telefonon is felhívják, hogy jó volna, ha az Interneten is törődne a vállalkozásával!

A vásárlói oldal persze gyakorlati tapasztalatokkal is rendelkezik. Be nem váltott ígéretekkel, keresőkből eltünt honlapokkal, telephelyről eltünt “vállalkozásokkal”, de “első táblás”, hatékony megjelenítéssel is.

A keresleti oldalon lassú ébredés figyelhető meg a kis- és középvállalkozásoknál. Kezdődik a szolgáltatók referenciáinak elemzése, az előzetes tájékozódás – egyszóval a tudatos szolgáltatóválasztás folyamata.

A keresés-kiválasztás kritériumai közé beemelik már a garancia követelését is és ez így is van rendjén.

A keresőoptimalizálás hatékonyságának garanciái

A gyakorlatban ilyen garanciális elem például a sikerdíj, amely csak akkor jár a szolgáltatónak, ha teljesül az ígéret.
Ám az óvatosság is szülhet olyan garanciális igényt, amelynek a kínálati oldal nem tehet eleget! Ilyen például a honlapon kínált áru vagy szolgáltatás bevételének garantálása!

A keresőoptimalizálás “végső” célja nyilvánvalóan a honlap által kínált anyagi javak, szolgáltatások, (eszmék) kelendőségének, bevételének fokozása.
Az optimalizálás azzal teljesíti hivatását, hogy a keresők előkelő helyére viszi a honlapot, így növekszik a keresőkből érkező találatok száma és aránya, olvasottabb lesz a keresőüzenet (a description-ben elhelyezett “reklámszöveg”), amely szintén “termelőerővé” válhat. Ám a keresőoptimalizálás nem garantálhat napi vagy havi fix bevételt – éppen ezért ezt nem is fogadhatjuk el garanciális elemként.

Ez még akkor is így van, ha nagyon tágan értelmezzük a keresőoptimalizálást, beleértve a felhasználható egyéb online marketing eszközöket is, pl. AdWords hirdetési kampány levezénylését, PR- és gerillamarketing akciók párhuzamos futtatását – azaz szinte már a cég marketingmenedzsereként tevékenykedünk.

A sikerdíj – csapda

A magam felfogása szerint a helyezésre vonatkozó sikerdíj csapdákat rejt s ezért nem vállalható.
A sikerdíj gyors előremenetelre, gyorsan sok link beszerzésére sarkall és ezáltal a látható előmenetel ellenére hosszú távon aláássa a honlapot, s az eljárás Google büntetésbe fog torkollni. Ugyanezt eredményezi a megrendelői türelmetlenség is.

Véleményem szerint a helyes kiindulópont: a megbízott keresőoptimalizálónak egy kialakult eljárásmódja, ha úgy jobban tetszik, egy bevált protokollja van. Ennek hatékonyságáról, kitűnőségéről, közepes voltáról vagy gyatraságáról a keresőoptimalizáló vállalkozás referenciái vallanak. Azt tartom helyesnek, ha ennek a protokollnak a végrehajtását rendeljük meg és azt is tudomásul vesszük, hogy a keresőben nem lehet sokkal jobb a cégünk, mint amilyen valójában azt a cég általános állapota megengedi.

Ráadásul olyan képlet áll elő, amely a keresőoptimalizálót számos ismeretlen elemmel átkozza meg, olyan képlet keletkezik, amely tele lesz x-szel és y-nal. A kínálat nagyságrendjéről persze szerezhetünk be információkat a netről, az árak szóródásáról is, de ez nem elégséges információ. A keresőoptimalizáló aligha tudja, hogy a szóban forgó áru életciklusának melyik fázisában leledzik (bevezetés, növekedés, érés, telítődés, hanyatlás), nincs stabil információja a kereslet és kínálat egyensúlyi állapotáról, a termék árának rugalmasságáról vagy rugalmatlan voltáról, de nem is rendelkezik az ármódosítás, a csomagolás és egyéb tényezők befolyásolásának jogosítványaival.

Ilyenkor a kisegítőként alkalmazott AdWords (és/vagy facebook hirdetés) is tele van bizonytalansági tényezővel. Vajon mekkora CPC mellett lehet hatékonyan megjelenni? Hajlandó-e az ügyfél a szükséges és elégséges szinten költeni, itt is versenyezve – méghozzá anyagi erővel, pénzzel – a konkurenciával?

Tehát remélt bevételt (fix összegben) garanciális elemként felvállaltatni ill. felvállalni – aligha megalapozott eljárás.

***

A keresőoptimalizáló szolgáltató kiválasztásának célszerű kritériumairól:

“Online marketing – bevételi garancia” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. A UPC ügyfélszolgálatánál nem válaszoltak, kérlek SEGÍTSETEK!!

    Most tanuljuk az internetet és kellene tudnunk, hogy hol lehet keresőrobotot venni, vagy legalább egy keresőmotort beköttetni. És hogy mennyibe kerül! Fontos lenne.

    Köszi előre is.

    Ölelünk mindenkit:

    Fiúk a presszóból
    fiukapresszobol.blog.hu

  2. Kedves Fiúk (a presszóból)!
    Kár, hogy Tomi nem jutott fel Budapestre a SEO konferenciára, mert ott minden bizonnyal Desintegrált full blackhat searching-microsite robotot is ajánlottak volna neki állati nagy eleganciával.
    Így most az én egyszerű, szürke, mezei, közérthető keresőrobotomat tudjátok csak megvenni, online, azaz magyarán szólva Interneten keresztül. Mivel ez az első vásárlásotok, ingyen adom a robotot!
    Igaz, nincs rá garancia, az egyik szarva meg szállítás közben letört, de azért ez robot, mégha magyar gyártmányú is!
    A sok seo-val foglalkozó webegység mellett egyébként még pont elfér a tiétek, sőt, most már csak erre van igény 🙂
    – Tényleg gratula a blogotokhoz – süvölti mellőlem a szürke, letört szarvú, ámde közérthetően pittyegő robot, s már indul is, hogy segítse nélkülözhetetlen SEO munkátokat! 🙂

    P.S.
    Kedves munkatársam, El Lobo – A farkas, szintén üdvözletét küldi és ő is átad egy ajándékot: egy db egy éves ingyen bérletet a http://joljarok.hu/blogoteka alatt található Blogotékába.

    Egyébként mindkét ingyenes ajándékunkhoz (promoció) három napos pénzvisszafizetési garanciát vállalunk! Erről majd ingyenes e-mailünkben is szó lesz, amit naponta küldünk – és ezek is tele lesznek ajándékokkal és jótanácsokkal, hogy hogyan gazdagodhat valaki az Interneten. Ha már nekünk nem sikerül elmélyült és kitartó munka nélkül, legalább másoknak hadd tanácsoljunk ilyesmit. Elvégre az nekünk is ingyen van, ha megfizetik!)

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.