Online az egészségügyben

Ha eldugul a füled, nem fogsz hinni a szemednek

A Recepció kínálata az egészségügyben Pécsett
Pécsett minden van – mármint a honlapon – amit a korszerűség megkövetel(ne)

Pécs városa igazán nem panaszkodhat, rengeteg uniós pénz áramlott az egészségügyi intézmények korszerűsítésébe, számos, a magyar egészségügyben nélkülözhetetlen regionális központ, kutatási centrum működik a Mecsek-alján.
Akár azt is mondhatnám, a nagy dolgokban igazán jól állunk, csak a kis dolgok döcögősek kicsit.

Például vérvételkor a legjobb, ha fél napot szánunk a műveletre, egyes műtétekre a várakozási idő meghaladja az országos átlagot, a sürgősségi itt se leányálom és sorolhatnám tovább.
Az orvosi kar számos nagyszerű doktorral dicsekedhet, akik közül némelyiknek magam is hálával tartozom, ámbár olyanokkal is kerültem kapcsolatba, akiket a jövőben messzire el fogok kerülni.
De most nem erről, hanem egyfajta általános online korszerűségről ejtenék szót, a szakrendelések szintjéről.
Ha a pécsi Egyesített Egészségügyi Intézmények valamelyik szakrendelésére kérdezünk rá a weben, ezzel a honlapképpel fogunk találkozni:

A menüsor nagyszerűen elmondja, hogy milyen szakrendeléseket vehet igénybe a polgár, milyen feltételekkel, elmondja, hogy mit melyik intézményben fogunk megtalálni, karriert is ígér, de ezzel most ne foglalkozzunk, mert karrierépítés helyett leköt minket az eldugult fülünk.
Ezért aztán az Előjegyzés menüpontra kattintunk, ahol egy olyan oldal jön elő, amelynek számunkra legfontosabb részlete fent, a nyitóképen látható. Vagyis itt kiderül, hogy időpontot

  • személyes előjegyzés
  • telefonos előjegyzés
  • internetes előjegyzés

formájában szerezhetünk be.

A polgár ekkor felsóhajt, príma, elsőrendű városban él, nem kell a tett színhelyére utaznia, hogy a recepción időpontot kunyeráljon, s nem kell a telefonhoz se nyúlnia, tudván, hogy kiszámíthatatlan, hogy a telefont aznap fölveszik-e, vagy csak harmadnap. Hanem hurrá, itt az internetes előjegyzés ígérete. Kattintsunk rá!

Mondom, hogy hurrá, a Fül-orr-gégészet nem beutalóköteles és a Főnixwebre kattintva máris foglalom az időpontot, némi képzavarral élve, szinte hallom, ahogy már hallok!
Kattintsunk:

 

Hát ez ciki! Az ESET Internet Security részlege, vagyis a vírusvédelmem arról tájékoztat, hogy nem megbízható a kért oldal tanúsítványa és

“Nem garantálható, hogy a csatlakoztatott szerver (ugyfelkapu.eeipecs.hu) az, aminek látszik.”

A weben nem árt óvatosnak lenni, de most kivételesen kockáztatok és az Engedélyezés gombra kattintok. Íme, ezt kapom:

Na, ennyit a pécsi egészségügy jelenlegi korszerűségéről a betegellátás hétköznapi szintjén.

Ha nem megy online, próbáljuk meg offline

Frissítés 2018.03.26. délután 15 órakor

Délelőtti bejegyzésem után, mivel a pécsi Lánc utcai rendelő folyamatosan foglalt jelzést adott, kénytelen voltam személyesen bedöcögni a recepcióhoz.
X főorvos úrhoz kértem időt, mára.
A recepciós hölgy arról tájékoztatott, hogy X doktor szabadságon van. (Ez persze nincs feltüntetve a honlapon.)
– Akkor kérem, adjon időpontot ahhoz, aki helyettesíti.
– Nem helyettesíti senki! – kaptam válaszul.
– Akkor ahhoz szeretnék menni, aki most rendel.
– Y doktor rendel, de nála nagyon sokan vannak. Csak akkor engedhetem föl, ha vér vagy genny folyik a füléből vagy a szájából.
– Én csak nem hallok – feleltem rezignáltan.
Jövő szerdára kaptam időpontot.

Tájékoztató jelleggel jelezném az illetékeseknek, hogy öt évvel ezelőtt még fölmehettem egy egyszerű kis csomóval a fülem alatt – vér és genny nélkül is – X főorvos úrhoz, aki számos házon belüli vizsgálat után még aznap limfóma erős gyanújával küldött az intézményből tovább. (A limfómát a köznyelv nyirokrákként becézi.) Ha akkor vesztek másfél hetet, mint most, annak nagyon szomorú következményei is lehettek volna.
Mindezt csak azért mondom el, mert laikusként, ámde tapasztalatból az a meglátásom, hogy vér és genny nélkül is rohadt komoly betegsége lehet az embernek!
Magam vagyok a legjobban meglepve, hogy mindezt ilyen nyugodt hangon vezetem elő, mintegy online marketing szakmai megfigyelésként és elhallgatom, ami pedig itt van az ujjaim végén a klaviatúrámon.

Újra online: közérdekű bejelentést tettem

A facebook fiókomba javasolták, tegyek közérdekű bejelentést online a logoweb.pecs.hu/bejelentes/bejelentesForm?mid=3493 címen.
Megtettem, ezt írtam:

A PMJV EEI honlapjáról, az Előjegyzés menüpontban felkínált linkről nem lehet interneten keresztül előjegyzéshez jutni.
Telefonon keresztül pedig a folyamatos foglalt jelzés miatt szintén nem lehet a Lánc utcai rendelőintézetet elérni.
A polgár nem tehet mást, mint oda utazik időpontért, ami önmagában nem kompatibilis a XXI. századdal. De ez még csak a probléma számítástechnikai, kommunikációs része.
Egészségügyi szempontból elfogadhatatlan, hogy a fülészetre csak az kap azonnali időpontot, akinek “genny vagy vér csurog a füléből vagy véres a köpete”. Óriási a leterheltség – Afrikáról szóló filmekben ilyen az eljárás!

(Mellékelten elküldtem a fentebb utolsónak beintegrált képet, amely mutatja, hogy a Firefox miért nem kapcsolja az oldalt.)

A bejelentést követő napon, 2018.03.27-én Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala e-mailben visszaigazolta a bejelentés vételét.
Most várok.
Egyébként a webhely még ma sem tud biztonságos kapcsolatot nyújtani. Vagyis semmilyet.

Offline kitérő: a vizsgálat

Ma megjelentem a kapott időpontban, vittem magammal a fülemet is, kéznél legyen, ha szükség lenne rá 🙂
Tréfát félretéve: ha egyszer bejut az ember, akkor odabent, legalábbis X. főorvosnál, normális, európai ellátást kap. Fizikai vizsgálatot, műszeres-computeres hallásvizsgálatot, receptet, tanácsot és ami a legértékesebb: új időpontot egy ellenőrző vizsgálatra.
A dolognak ez a része rendben volt. A késleltetett bejutás elvileg most nem jelent hosszabb távú problémát. Ez persze nem mentség, mert a hallásvesztésről a laikus páciens nem tudhatja, hogy ideiglenes-e vagy sem, mindenképpen stresszel és bosszúsággal jár.
Egy hét múlva újra offline, addig is várom a bejelentésemre a választ.

A hivatal válasza

A válasz kép formátumban érkezett:

 

Válaszom a válaszra

  1. Igazat adnak nekem abban, hogy interneten nem lehet időpontot foglalni – csak ezt szépen körbeírják:”… az internetes előjegyzés modul frissítés alatt áll. Az üzemeltetéshez szükséges egy speciális tanúsítvány, hogy az adatvédelmi előírásoknak megfeleljen…”
    Ez itt egy hűvös stílusú szakmai blog, ennek megfelelően önmérsékletet tanúsítva kérdem, miért érte az SSL tanúsítvány beszerzésének ténye az Egyesített Egészségügyi Intézményeket váratlanul? Miért nem tudták ezt megoldani a bejelentésem óta eltelt nem is olyan kevés idő alatt? Miért nem írták meg konkrétan, hogy a hiányosságot mennyi idő alatt, mikorra fogják megoldani, kiküszöbölni?
  2. Meghazudtolnak! A telefonos elérés – a beteg oldaláról tekintve – egyszerűen nem működik. Vagyis mivel se interneten, se telefonon nem lehet időpontot elérni, az ember kénytelen odamenni! Erre a problémára nem válasz amit kaptam és sajnálatos módon nem is ígér a válasz semmilyen erőfeszítést, megoldást!
  3. Meghazudtolnak! Azt írják: “A sürgős szükség tényét a szakorvos állapítja meg.” Nem, nem szakorvos, hanem a recepciós állapítja meg a sürgősség tényét azzal a kérdéssel: folyik-e genny a fülünkből vagy véres-e a köpetünk!

Így a hivatal válasza számomra elfogadhatatlan, azt a “hivatali halandzsa” műfajába sorolom.

Szólj hozzá!