Keresőoptimalizálás, SEO

Nyár, oroszok, konkurencia

A konkurencia

A konkurencia mindenütt ott van.
Itt a konkurencia

A konkurencia, lám, bármikor, bárhol megjelenhet. Nekem nem csak rémálmaimban jelent meg, hanem a pécsi Árkádban is, ott és akkor, amikor napszemüveg vásárlás közben ott jártam. Éppen a mozgólépcsőn suhantam a földszintről fölfelé, amikor megjelent előttem a Konkurencia.


Én már hozzászoktam, hogy a konkurencia mindig körülöttem ólálkodik, hol előttem, hol mögöttem, de arra nem számítottam, hogy már fölöttem is megjelent.
S bár a Konkurencia eladói éppen nem voltak túl elfoglaltak, és az elnevezés marketing szempontból jó, kifejezetten szellemes, azért a konkurencia testközeli megjelenése nem dobott föl.

Vision Express

Így aztán rossz érzésekkel léptem a Vision Express üzletébe.
A rossz előjel után aligha csoda, hogy a vállalási határidőt nem nevezhettem expressznek. Sőt, a tényleges teljesítést még meg is toldották egy plusz nappal. Felajánlottak egy kis kompenzációt, tisztító kendőt és egy tisztító sprayt, és egy dobozhoz irányítottak, hogy válasszak tokot is.
Választottam.
Ekkor közölték velem, hogy jaj, elnéztük, abból a dobozból nem választhatok, és a kezembe nyomtak egy rondaságot – ez jár nekem. Ezt én nem kértem, hanem kifizettem a választott szemüvegtokot és – és eszembe jutott: szerencsére nem csak nekem van konkurenciám!

Az oroszok már a Googleban vannak

Keresőoptimalizálás blog keresőszóra cirill betük
Ezt kapjuk, ha keresőoptimalizálás blogot keresünk a google.hu alatt

Egy kis keresés, egy kis keresőoptimalizálás.
Őszintén szólva a magyar Googleban cirill betűs konkurensre nem számítottam. Hogy a nemzetközileg használatos szavak terepéről a Google keresője már kiszorította a magyar találatokat, arról a megfigyelésemről már írtam bejegyzést.

De ez itt más egy kicsit.
Nem is tudom, mi magyarok, ha cirill betűt látunk, miért is azt kiáltjuk, hogy az oroszok már a spájzban vannak! És most már hozzátehetjük: a Googleban is.

A mi lelkünk a sör?

Marketing sör
Pécs lelke a sör?

Amikor a marketingesek túl sok sört isznak, könnyen előfordulhat, hogy valami egészen elképesztő marhaság jusson az eszükbe. Lám, még a víztorony magasában is ott virít egy nagyszerű marketinges sörparti emléke egy ragyogó mondatba sűrítve:
Magyarország első sörfőzdéje, Pécs lelke!
Janus Pannonius egykori székhelye, Európa 2010-es Kulturális Fővárosa csupán csak csont Pécs lelke, a sör körül. Ha ezt Zsolnay, a híres gyár alapítója megélhette volna, nyilván elkészítette volna aranyozott eozinból a lélek korsóját is.
Persze minek is beszélek annyit, mintha magam is marketing mennyiségű sört ittam volna. Legyen elég annyi: munka közben óvatosabban az alkohollal!

***

Más nyár, más marketing, más észrevételek:

KIRÁNDULÁSOK MARKETINGIÁBAN

MARKETING: KINEK A FEJÉVEL GONDOLKOZZUNK?

5 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.