Nem fog fájni: a teljesítményrés

Ön is fél a fogorvostól?

Virtuális online marketing kirándulást teszek, ezúttal Székesfehérvárra.
A virtuális bámészkodás közben – virtuálisan persze – megfájdul a fogam.
Fogorvost keresek.
Ráakadok a H&H Dental fogászatra a város centrumában. Mellette egy söröző, kéne inni egy kevéske bátorítót, mielőtt a fogorvosi honlapon a rendelőbe lépek.
Ittam – persze ezt is virtuálisan – mégsem merek még a rendelőbe lépni, inkább a honlap vendégkönyvét szemlélem, mit tapasztaltak akik előttem a valóságban itt jártak.

Nézem az első öt bejegyzést. Mindegyikben ott bújik valami, ami nagyon is ismerős. Nézzünk csak a sorok közé:

  1. „Mély félelmem a fogorvostól elmúlt.” /W
  2. „Bátran ajánlom mindenkinek, aki olyan majrés a fogorvossal szemben, mint én.” / P.A.
  3. „a hagyományos rettegést gyorsan felváltja egy otthonos komfortérzet” /M.A.
  4. „se a foghuzas se utana nem fajtak a fogak helyei” /A.Zs.
  5. „Nagyon félve mentem el a rendelőjükbe mert a fogászatról csak rossz élményem van sajnos” / K.M.

Lám, mielőtt beléptek volna elődeim a fogorvosi rendelőbe, mindegyikük félt, „majrézott”, sőt volt, aki kifejezetten rettegett, biztosra vették, hogy fájni fog.
Ugye ismerős helyzetkép: szinte valamennyien félünk a fogorvostól.

A marketing nyelvén fogalmazva ez a félelem a fogorvoslás úgynevezett teljesítményrése.
A teljesítményrés valamely tevékenység, szolgáltatás negatív szegmentuma.

Példák a teljesítményrésre

Ha jól emlékszem, akkor a Trout és Ries szerzőpáros valamelyik izgalmas marketing könyvében olvastam egy banki példát. Feltették, hogy a példa bank adja a legnagyobb kamatot. Nyilván oda fog özönleni a nép. Ezzel persze nincs vége a történetnek, nem ez a happy end.
Ugyanis ez hosszú sorokat s így sorban állást fog eredményezni. A bank marketing értelemben vett erőssége megszüli a gyengeségét is, vagy más megközelítésben itt lesz a pénzintézmény teljesítményrése.
A leleményes konkurencia ezen a résen át hatolhat be a piacra. Meghirdetheti: nálunk nincs sorállás!
Magyarországon hosszú évekkel ezelőtt ugyanígy támadt a METRO-ra Pécsett a később nyílt TESCO: nálunk mindig van szabad pénztár!

Rekettye Gábor professzor a Marketing a magyar kisvállalatoknak c. könyvében amerikai példát hoz: az USA-béli szerviz hirdetésében annyi szerepel, hogy csak azt az alkatrészt cseréljük, amelyiket kell! (Te jó ég, mit csinálhatnak ott a szervizek?)

Persze a magyar piac is termel szép példákat. A Koala Autorent autókölcsönző is jól ismeri konkurenseit. Ezt onnan tudjuk, hogy online marketing megjelenésében a másutt létező extra díjak meglepetésszerű bejelentésével kapcsolatban honlapján kijelenti:
„Nálunk nincs trükközés, nincs hanem, vagy de. Autóbérlésének teljes összegét a foglaláskor az árkalkulátorunk kiszámolja.”

Az Andevi Kft. a bizsuk, láncok, gyűrűk, gyöngyök piacának egyik teljesítményrését fedezi fel, amikor azokra a potenciális vásárlókra gondol, akik allergiától tartva nem vásárolnak termékeikből. Online marketing elemként ezt olvashatjuk honlapjukon:
„A fém alkatrészek túlnyomó többsége nikkelmentes illetve rhodium bevonatú, vagyis megbízhatóan antiallergének, ami a mai igényeknek, valamint a hatályos EU-s jogszabályoknak is eleget tesz.”
Vagyis az általuk forgalmazott bizsu esetén nem kell allergiától tartani.

De térjünk vissza a fogorvosi marketinghez!

Fogorvosi marketing

A fájdalomtól való félelemnek, mint teljesítményrésnek a kihasználása számos fogorvosi honlapon megjelenik, fájdalommentes kezelések, fájdalommentes rendelő és hasonló megjelölésekkel. Hogy ne fájjon, még az altatás illetve a bódítás alatti fogászat is megjelenik a keresők találatai között.
A „fájdalommentes fogászat” kifejezésre (így, idézőjelek között ütve a Google keresőjébe, hogy a pontos számot kaphassuk meg) a bejegyzés írásakor (2016.05.15-én) 8650 találatot kapunk. Egy olyan magyar középvárosban, mint Székesfehérvár 359 találat ígéri, hogy a fogorvosi székben nem fog fájni. Pécsett ez a szám csupán 4 (!), Budapesten pedig már 1030 találat közül válogathat a fogbeteg.

Tehát igazából nem paprika erős nóvum a székesfehérvári H&H Dental részéről, hogy fájdalommentességet ígér, és a bódítás alatti kezelés sem teljesen egyedi a kínálatukban, de ami igazán különlegessé teszi a honlapot a fogorvosi marketing szempontjából, az a félelem tudományos alaposságú bemutatása és a leküzdésének módjait ismertető oldala!
A teljesítményrést isten igazából ezzel az oldallal tömik be felettébb példamutatóan!
> A félelem és leküzdése
És akkor most már – virtuálisan legalábbis – be merek menni a rendelőbe!
Mármint a honlapon! 🙂

***

A témához kapcsolódó oldalak, bejegyzések:

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!