Nem csak az ördög lakik a részletekben
Hé, Ember
Levelet kaptam, ezzel a megszólítással: Tisztelt Cég!
Kedvem lett volna azt válaszolni: Hé, Ember, a megszólítás a marketing egyik fontos eleme!
A kedves nézőink, kedves hallgatóim, kedves olvasóim – mind-mind hibás szemléletből adódik. A beszélő-író ember a sokadalmat látja megszólítottként maga előtt, holott a tévedést az olvasó ember világítja meg legjobban: ő egyedül van, egyedül olvas, egyedül tartja a kezében a könyvet – vagyis a többes szám aligha illik rá.
A szemléletből adódó udvariasság
Gondolnánk, a duguláselhárítás olyan “bumfordi munka”, pedig ebben is igaz a megfigyelés: egy-egy munka jellegét, minőségét a szakember hozzáállása határozza meg!
Olvassuk csak el Dancs Gyula víz-, gázszerelő mester, a duguláselhárítás szakemberének honlapjáról a hozzáállásáról valló sorait:
“Az ápolt megjelenés, a kulturált és tiszta munkavégzés, a tiszteleten alapuló kommunikáció sokat javít az ügyfél hangulatán. Visszatérő klienseim hangsúlyozzák, milyen nagy öröm számukra, hogy szakértelmem megnyugtató, együttérző stílussal párosul.”
Forrás: Duguláselhárítás Budapest
Lám, ez az az eset, amikor a gondolkozás középpontjában nem a sokadalom, nem egy massza áll, hanem a konkrét, bajban lévő ember, aki igénybe veszi a szolgáltatásunkat!
***
Hasonló téma:
2 hozzászólás
Bognár László
Kevés a jó minta – ebben igazad van kedves Alabárdos!
alabardos
Az a baj, hogy kamaszként beszorulunk egy béna jónapottal a szia és a csókolom közé…
Talán azért mert akinek meg kéne tanítani udvariasan kommunikálni, maga sem tud.