„Mi kerül ezen a fotelon 7200 Ft-ba?”

Az Alfa-Glossza Fordítóiroda logoja
Vendég bejegyzés. Írta Görögh Attila

ügyvezető, Alfa-Glossza Fordítóiroda

Márkus László kabaréját én csak a szüleimtől, hallomásból ismerem, na meg a youtube-ról – nem tudom, mikor adták először a televízióban, de akkor én még valószínűleg tervbe se voltam véve.
A probléma felvetése azonban abszolút aktuális napjainkban is, de mióta szolgáltató lettem, már nem csak én teszem fel a kérdést – hanem sokszor nekem szegezik, és tőlem várják a választ:
Mitől ilyen drága a fordítás?”

Hadd vegyem el egyből a kérdés élét, aztán majd megválaszolom részletesen is.
Szóval a rövid válaszom: minden drága annak, aki nem hajlandó áldozni a minőségért.
(Itt felmerül egy másik kérdés is: „Mi a minőség?” Ezen is lehet csámcsogni, de marketingesként csak flegmán odavetem a választ, ahogy Margit néni a NeDo-ban a piros Marlborót: minőség az, amit a VEVŐ annak tart.)
Az Ügyfelet tehát meg kell győzni, hogy valóban jó a portékánk. Ha a puszta kommunikáció elég lenne e meggyőzéshez, akkor nagyon szép világban élnénk – mindenki a legjobb lenne (egy normális vállalkozó legalábbis ezt állítja magáról, mert ha ő nem teszi, akkor ki ajnározza majd őt – a konkurencia?)
Szóval, vegyük szépen sorba, hogy mi szükséges egy kiemelkedő színvonalú szolgáltatáshoz – figyelem: a felsorolás bármelyik szolgáltatóra „ráhúzható”.

  • Egy remek szakember (a vállalkozó). Férfiak: el mernénk-e küldeni a párunkat olyan plasztikai sebészhez, aki jóval a piaci ár alatt dolgozik? Na ugye.
  • Infrastruktúra. Korszerű szoftverek, hardverek, vagy akármilyen munkaeszközök – a hiedelemmel ellentétben a szolgáltatók részéről ez nem egyfajta „ego trip”. A gyorsaság, megbízhatóság, a hatékonyság, az adatok védelme mind-mind elsősorban az ügyfelek érdeke.
  • Hirdetési költség: van és kell. Vállalkozási formától, mérettől és fajtától függetlenül. Bővebben nem térek ki rá. Hiába akarod az emberiséget megmenteni a remek találmányoddal, ha a kutya sem hallott rólad.
  • Alvállalkozók. Egy jó könyvelő – elég nehéz úgy kiszolgálni bárkit is, ha pl. egy NAV inkasszó térdre kényszeríti az embert…
  • Bérleti díj: az még oké, hogy bizonyos profilú, kisebb vállalkozásokat otthonról is lehet vinni, de az alkalmazottaimnak és az ügyfeleimnek ne az én családom életritmusához kelljen már alkalmazkodnia. (Vagy ez jobban hangzana: „12:00 és 16:00 között nem fogadunk Ügyfeleket, mer’ alszik a gyerek”?) Egyébként pedig irodából sokkal hatékonyabban tudok dolgozni – kevesebb az olyan tényező, ami elvonna a munkától.
  • Adók: hagyjuk, ezt Te is tudod, nagyon jól.
  • Hát meg az, hogy dolgozni senki sem szeret ingyen – vagy Te igen?

Nem is folytatom inkább, még a végén azt hiszitek, hogy panaszkodom. Hagy dobjam vissza a labdát: a fenti költségek közül melyiken tudnál a leginkább spórolni, úgy, hogy az ne menjen a MINŐSÉG rovására? Olcsó szolgáltatók persze mindig lesznek, csak 3 dolgot felejtenek el:

  1. ahol az olcsó ár az egyetlen USP (Unique Selling Proposition), azon a piacon a legnagyobb a verseny
  2. az árakban „egymás alá vágás” egy lefelé tartó spirál – csak az iparágat teszik vele tönkre a dilettánsok
  3. „fapados” szolgáltatásokkal nem lehet hosszú távon tervezni. Hány fapados légitársaság is vonult ki tőlünk? (Egyébként, repjegy árban lassan ugyanott vannak a fapadosok is, ahol a klasszikus légitársaságok.)

Szóval, mi is kerül ezen a fotelen 7200 Ft-ba?
Na ugye.

***

Az Alfa-Glossza Fordítóiroda honlapja: > Fordítóiroda

Görögh Attila vendég bejegyzése más blogban: > Az egyszerűség tarol

A kisvállalati fordítóiroda honlapjáról másutt olvasható: > Linkek nélkül is versenyképes oldalak?

“„Mi kerül ezen a fotelon 7200 Ft-ba?”” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Írod: “minden drága annak, aki nem hajlandó áldozni a minőségért” és erről az jut eszembe – éppen a te logikus gondolatmeneted alapján -, hogy a minőség megfizetése NEM áldozat, hanem inkább egy áru vagy szolgáltatás értéken történő vásárlása!
    Az árérték “kiszámításához” óriási és természetes segítség a referenciák elemzése.
    Eszembe jut még: egy marketing tanszéken tanítják – a gyorsan eltűnő-meghaló vállalkozások korában egy-egy olcsó ajánlattevő vállalkozónak, vállalkozásnak az életkorát, vagyis a pályán eltöltött idejét is érdemes figyelembe vennünk!

    Igazad van, amikor a felsorolt tényezők elé oda teszed: mindez bármely vállalkozásra “ráhúzható”.
    A SEO (keresőoptimalizálás) sem kivétel 🙂

  2. Hát igen. A lényeg az árképzésnél, hogy következetes legyen. Egy luxusterméket terméket hiba lenne áron alul adni (a sznobhatás miatt fordítva sülne el a fegyver), viszont egy kínai tömegcikket sem lenne értelme túlárazni. A “price”-nak összhangban kell lennie a másik 3 P-vel is. Alacsony árakkal is lehet működni, úgy kezdetben több Ügyfelet lehet “behozni”, de később viszont az alacsony árrés miatt nem tudunk majd kedvezményt adni (ami viszont jogos elvárás lesz majd a visszajáró Ügyfelek részéről). Vagy lehet magasról indítani, amiből majd aztán lehet kedvezményt adni. Ráadásul, ha egy-egy terméken nagyobb a profitunk, akkor kevesebbet is elég eladnunk belőle (több időnk, energiánk marad a minőségi Ügyfelekre, nem kell kapkodnunk, nem kapunk gyomorfekélyt stb.). De amit a leginkább szeretek, hogy általában aki hajlandó magasabb áron vásárolni, az minőségi Ügyfél: nem alkudozik, időben fizet, és (mivel nem pozicionáltuk alul magunkat) egyenrangú partnernek tekint. Ez természetesen igaz mindenre: autóra, karórára, FMCG termékre, vagy akár szolgáltatásra – mint a SEO vagy a szakfordítás 😉

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.