Megmondjuk hol vagy hányadik a Googleban

Hol hányadik a honlapod és mikor?

Számos okból szükségünk lehet annak ismeretére, hogy keresőoptimalizálásunk milyen eredménnyel járt, vagyis mennyire áll elérhető pozícióban a honlapunk. Ennek népszerű, közkeletű kifejezése a keresőmarketing iránt érdeklődők körében a “hányadik vagy a Googleban” kérdés.
És a valóság az, hogy nem is olyan egyszerű felelni erre a – a helyi keresés tárgykörébe is tartozó – kérdésre!
Más eredményt kapunk mobilon és asztali gépen és akkor is más eredményhez jutunk, ha más városban jön ránk a kérdezhetnék.
Ám nem is olyan vicces ez mondjuk egy olyan vállalkozás számára, amelynek több, különböző városban is van értékesítési egysége, s a menedzsment tudni szeretné, melyik városban érhető el jó vagy rossz pozícióból a cég.

Ahol kedvezőtlen az organikus találat helyzete, ott például AdWords hirdetéssel szükséges lehet a közbeavatkozás és erősíteni kell a keresőoptimalizáláson.
(Kisebb réteget érint, de az optimalizálást végző szakértő vagy ügynökség is tudni szeretné, hogy az országban vagy Európa-szerte, esetleg a Glóbuszon szétszórtan meglévő ügyfelei hogyan állnak a számukra fontos településeken. Az ügyfelekről pedig nem is beszélve.)

Régebben könnyen elérhető volt a Google menüjében egy olyan opció, amelyről pillanatok alatt abban a városban lehettünk, ahol lenni akartunk és onnan megtekinthettük, hogy az adott városban lakók mit látnak egy-egy kérdés beütése után a keresőben.

Pontos helyadatok

Ma már kicsit bonyolultabb a helyzet, de máris mutatom lépésenként a virtuális helyváltoztatás “titkát”, a pontos helyi adatok beszerezhetőségének útját:

  1. A Google Chrome keresőbe írd be a keresett kulcsszót.
  2. Ezután következzék a jobb egérgomb megnyomása egy üres területen – erre előjön egy kis “táblázat”.
  3. Innen válaszd a Vizsgálat sort és kattints rá.
  4. A Sensors x menüpontot válaszd.
  5. Itt a Geolocation legördülő menüből a Custom location-t válaszd ki (ha csak nem az előre “beégetett” városok aktuális Google-állapotára vagy kíváncsi – mint mondjuk San Francisco-é).
  6. Ide írd be a kívánt hely szélességi és hosszúsági fokát, magyarán a koordinátáit. Mind a szélességi-, mind a hosszúsági fok beírása után üss enter-t, majd zárd be a segédoldalt. (A koordináták a Térkép találatok címsorából kivehetők, ha a kívánt városnévre keresünk, de direkt módon is rájuk kérdezhetünk a keresőben).
    Mutatok példát is. Itt az árnyas, jó levegőjű Margit-szigetről pásztázhatjuk Budapest számunkra fontos kulcsszavait, kulcskifejezéseit:

    A Margit-sziget koordinátái kereséshez.
    Koordináták bevitele a Googleba

     

  7. A lap alján Pontos helyadatok használata – kattints rá, és indulhat a helyi keresés

Ne konkrét számként, tendenciaként tekints a helyezésre!

Ám korántsem mellékesen megjegyzem, hogy az a sorrend, amelyet megkapunk, lehet, hogy a jövő héten is igaz lesz, de az is könnyen megeshet, hogy óránként változik. Tehát a “mikor voltál hányadik és hol” bonyolult kérdése volna az igazi, de ilyen kérdést kár feltennünk, annyira abszurd.

Egyre inkább célravezetőbb tendenciaként tekintenünk az organikus Google-helyezésekre!

***

Hasznos tartalmak a keresőoptimalizálás és a SEO sikeréhez:

“Megmondjuk hol vagy hányadik a Googleban” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Sándor, igazad van! Nyugat-Magyarországon a gazdaság erősebb, de egyúttal a verseny is másmilyenné formálta a “tájat”. Előnyére mindazoknak, akik nem valamilyen potentát szárnyai alatt melegszenek, hanem a saját erejükből nőttek versenyképes vállalkozóvá vagy tették azzá cégüket.
    Ugyanis a Pécsnél fejlettebb piacokon más szelek fújnak, senkit nem érdekel az ottani vállalkozást kiszolgáló szolgáltató politikai színezete (ha van neki), rokonsági szálai, barátai – egyedül a teljesítmény számít.
    Tehát mondhatom – jó irányba rohamozol!

Szólj hozzá!