Márpedig készletkisöprés nem létezik

Készletkisöprés mégis létezik?
Készletkisöprés

Amikor a raktáros intézi a marketinget

Alig múlt néhány hete, hogy valósággal “elrettentésül” hivatkoztam a Marketing: kinek a fejével gondolkozzunk című bejegyzésemben egy reklámhír tartalmára.
Ez a hír azt adta tudtul, hogy egy neves autómárka “készlettisztító” akciót hirdetett.
Elszörnyedtem, mert ez gyakorlatilag azt jelenti: most pedig szépen megszabadulunk a szemetünktől, a mocskot most alacsonyabb áron értékesítjük, a vevők csak hadd vigyék!
Azt írtam, hogy szerintem ritkán fordul elő, hogy a marketing osztályt a raktáros helyettesítse, de most már egészen biztos vagyok benne – a képen is látható újabb látlelet nyomán -, hogy ez bizony gyakoribb annál, mint gondoltam.

Olykor a szememre vetik, hogy a kritikus szemléletem semmire sem jó, legfeljebb új “haragosokat” szerezhet így az ember. Ennél persze sokkal jobb a helyzet, hiszen ezek a kritikai észrevételeim segíthetnek a mások által elkövetett marketing hibák kikerülésében, mind az online, mind az offline marketing gyakorlatában.

És most itt volna az alkalom a bizonyításra…

A SONY CENTER pécsi üzlete napilapban megjelenő hirdetést kér – jön a fényképezőgépek és a kamerák új nemzedéke, tehát a kifutó típusokat alacsonyabb áron kellene kínálniuk.

Ha a divatot követném, akkor a reklámelképzelést tükröző “salátámban” nyilván készletkisöprést mondanék, készlettisztítást – de én nem raktáros vagyok és ezért a valóságot jobban tükröző címet szeretnék, nem utolsó sorban a vevő fejével gondolkozva, aki nyilván nem elavult szemétre vágyik, hanem jó vételre, kitűnő készülékre, amelyhez most, ebben az isteni pillanatban, kivételesen, rettentő jó áron juthat hozzá!

Éppen ezért a “reklámsaláta” , vagyis a reklámtervem címsora ez: Használja ki a típusváltás árelőnyét!

Árelőny ígérete egy reklámban

 

Ez a cím egyszerre több, a marketing gyakorlatában fontos tényezőnek – a szabály szót nem szívesen használnám – eleget tesz.
Először is őszinte, mert elmondja, hogy miért alacsonyabb most az ár (típusváltás lesz).
Másodszor: előnyt ígér, ami minimum feltétele a reklámnak (árelőny).
Harmadszor: felszólító módban írtam, ami erősítheti a vételi szándék megerősítését (használja ki!).
Negyedszer: egyes szám második személyben fogalmaztam, azaz személyessé tettem a megszólítást.

Úgy vélem, a mások hirdetésein való elmélkedés végül is hasznomra vált. Pontosabban a megbízóm hasznára. A SONY CENTER Pécsett aligha áll elő a “készletkisöprés” és a “készlettisztítás” igencsak vitatható gondolatával.

*****

Hivatkozott bejegyzés:

Marketing: kinek a fejével gondolkozzunk?

Friss marketing élményeim:

Olajcsere, szerviz és marketing

Pécsi webáruházak

“Márpedig készletkisöprés nem létezik” bejegyzéshez 5 hozzászólás

  1. Kis változtatás a nyelvezetben, nagy változás az elért hatásban. A kis változtatáshoz azonban nagy tudásra van szükség! Hogy ezt mint szolgáltatást el tudd adni ahhoz meg még nagyobbra!

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.