Márpedig készletkisöprés nem létezik

Amikor a raktáros intézi a marketinget
Alig múlt néhány hete, hogy valósággal “elrettentésül” hivatkoztam a Marketing: kinek a fejével gondolkozzunk című bejegyzésemben egy reklámhír tartalmára.
Ez a hír azt adta tudtul, hogy egy neves autómárka “készlettisztító” akciót hirdetett.
Elszörnyedtem, mert ez gyakorlatilag azt jelenti: most pedig szépen megszabadulunk a szemetünktől, a mocskot most alacsonyabb áron értékesítjük, a vevők csak hadd vigyék!
Azt írtam, hogy szerintem ritkán fordul elő, hogy a marketing osztályt a raktáros helyettesítse, de most már egészen biztos vagyok benne – a képen is látható újabb látlelet nyomán -, hogy ez bizony gyakoribb annál, mint gondoltam.
Olykor a szememre vetik, hogy a kritikus szemléletem semmire sem jó, legfeljebb új “haragosokat” szerezhet így az ember. Ennél persze sokkal jobb a helyzet, hiszen ezek a kritikai észrevételeim segíthetnek a mások által elkövetett marketing hibák kikerülésében, mind az online, mind az offline marketing gyakorlatában.
És most itt volna az alkalom a bizonyításra…
A SONY CENTER pécsi üzlete napilapban megjelenő hirdetést kér – jön a fényképezőgépek és a kamerák új nemzedéke, tehát a kifutó típusokat alacsonyabb áron kellene kínálniuk.
Ha a divatot követném, akkor a reklámelképzelést tükröző “salátámban” nyilván készletkisöprést mondanék, készlettisztítást – de én nem raktáros vagyok és ezért a valóságot jobban tükröző címet szeretnék, nem utolsó sorban a vevő fejével gondolkozva, aki nyilván nem elavult szemétre vágyik, hanem jó vételre, kitűnő készülékre, amelyhez most, ebben az isteni pillanatban, kivételesen, rettentő jó áron juthat hozzá!
Éppen ezért a “reklámsaláta” , vagyis a reklámtervem címsora ez: Használja ki a típusváltás árelőnyét!
Ez a cím egyszerre több, a marketing gyakorlatában fontos tényezőnek – a szabály szót nem szívesen használnám – eleget tesz.
Először is őszinte, mert elmondja, hogy miért alacsonyabb most az ár (típusváltás lesz).
Másodszor: előnyt ígér, ami minimum feltétele a reklámnak (árelőny).
Harmadszor: felszólító módban írtam, ami erősítheti a vételi szándék megerősítését (használja ki!).
Negyedszer: egyes szám második személyben fogalmaztam, azaz személyessé tettem a megszólítást.
Úgy vélem, a mások hirdetésein való elmélkedés végül is hasznomra vált. Pontosabban a megbízóm hasznára. A SONY CENTER Pécsett aligha áll elő a “készletkisöprés” és a “készlettisztítás” igencsak vitatható gondolatával.
*****
Hivatkozott bejegyzés:
Marketing: kinek a fejével gondolkozzunk?
Friss marketing élményeim:
Olajcsere, szerviz és marketing
Pécsi webáruházak
5 hozzászólás
Héder Sándor
Kis változtatás a nyelvezetben, nagy változás az elért hatásban. A kis változtatáshoz azonban nagy tudásra van szükség! Hogy ezt mint szolgáltatást el tudd adni ahhoz meg még nagyobbra!
Bognár László
Apróra így van! 🙂
Visszajelzés:
Visszajelzés:
Visszajelzés: