Keresőoptimalizálás, SEO

Marketing unikum: a Zwack részvény osztaléka

Marketing, részvény, osztalék
Marketing, részvény, osztalék

BUX vagy buksz?

Ma pirosra váltott a világ. Ezzel a színnel jelzik az üzleti portálok, ha a részvények ára csökken, s kékkel, ha nő.
(Ha Vistával áldotta meg gépedet a balsors, akkor már bekapcsoláskor láthatod minialkalmazásodon, az IDC Comstock jóvoltából – a világ ma tényleg piros.)
A Budapesti Értéktőzsde indexe, a BUX, ma 3,1 %-kal nyomta le a hangulatunk. A vezető részvények jóval a saját egykori dicsőségük alatt poroszkáltak. Egy legény volt csupán a csoda-gáton: a Zwack.

Ez a blog, – a Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog – nem pénzügyi tanácsadásban utazik, tehát a megállapítás, hogy 14 %-kal nyomni fel valamely részvény értékét néhány óra alatt, amikor dühöngő medvék erejével tombol a gazdasági krízis, s a majdhogynem csőd hangulata minden parkettet beleng – szóval ez nem részvényvásárlásra történő biztatás, hanem kalapemelés a valódi marketing előtt, amely lám: csodát tesz!

Zwackék tehettek volna ugyanúgy, mint a többi tözsdére vitt cég – majd csak kihúzzuk valahogy!

De nem. Éppen a trend ellenében, előrehozott osztalékfizetést ígérve késztették a részvényeik tulajdonosait azok megőrzésére ill. a nem tulajdonosokat azok megvásárlására!

A nagy ötlet ennyi volt! Utólag ugye, már egyszerű…

***

Kapcsolódó, egyéni hangú írások a tözsdéről és részvényekről:

Tőzsde, részvény, BUX – szétvert Budapest

Tőzsde, árfolyamok, online marketing és reklám kilátások

A tőzsde üzeneteiből

Tőzsde, pénz, részvények, válság – mindenki másképp csinálja

13 hozzászólás

  • Bognár László

    Kedves Lucifer!
    Pénzem sajna nekem sem lesz ebből, de egy cégnek bizonyára jó, ha az értéke nem csökken, hanem nő, ha a jónép és a befektetők névérték felett fizetnek szépen a részvényekért…
    De én csupán a marketinget dícsérem itt, amellyel lám, a trend ellenében is lehet…

  • Bognár László

    Egyetértünk!
    És egy új szempont eszmecserénkhez: a marketing egy sajátos szemlélet, folyamatos figyelem és kreatív cselekvés is egyben – nem pedig reklám, ahogy sokan gondolják (vagy puszta “négy P”, azaz termékpolitika, árpolitika, elosztáspolitika, kommunikációs politika).
    A hangsúly egyre inkább a kreatív szóra terelődik

  • lucifer

    A marketing nem egyenlő a manipulációval, a trükközéssel, hanem jóval inkább kölcsönös hasznot hajtó kreatív magatartás. Nem csak közvetlenül az üzletben van helye. Ebben messze egyetértünk. És, hát hiányzik, mint egy falat kenyér.

  • Bognár László

    Igazad van Lucifer, a marketing közkeletű “fordítása” az átverés szóval rokon illetve a reklámmal esetleg PR-rel.

    A valódi marketing viszont egyenlő felek párbeszédére épül és ezért is jelentős az Internet szerepe, hiszen pl. a cégblogok is a potenciális vásárlókkal történő párbeszéden át hatnak.
    Ez a kétirányú információáramlás ugyanúgy hangsúlyt kap a korszerű marketingben, mint a kreativitás.

    Apropos kreativitás. A neten ennek is van egy kitűnő “felelőse”, szószólója, elemzője, Héder Sándor kreaktivista:
    http://www.forlong.hu/blog/

    És lám – elgondolkozhatunk a kreaktivista szón, amit Sándor használ: megint egy marketing telitalálat.

  • Malvina

    Igen, a marketing, egy sajátos szemléletmód, amiben valóban kiemelt szerepe és jelentősége van a kreativitásnak. Ugyanakkor én eléhelyezem az összefüggések felismerésére való képesség és persze szándék meglétét is. Egyébként meg ezzel is úgy vagyok, ahogy a színésszel, stb. / Rossz színész nincs, az akkor nem színész!/ Ami átverés, ami holmi látszatérdekekre építő aktivitás – legyen az bármennyire kreatív avagy kreaktív – az akkor nem marketing, az valami más! Mondjuk a legrosszabb értelemben vett manipuláció.

  • Bognár László

    Néztem az imént, ma kékebb a táj, ezzel együtt nagyon szép, hogy a HungarUnikum 🙂 még rápakolt a tegnapi emelkedésre másfél százalékot!

    S ha már pénzről van szó: most, hogy a Google utalni fogja a magyaroknak a hirdetési bevételeiket (dollár alapú az elszámolás, de forint alapú a kifizetés), naná, hogy izmosodik a forint a dollár rovására…

  • Héder Sándor, kreaktivista

    Köszönöm barátom a megemlítést!
    Rendkívüli módon szeretem a kreativ gondolkodásról szóló történeteket. A kreatív megoldások, ahogy írod, visszafelé pofonegyszerűnek tünnek, legtöbbször első gondolatunk az, hogy “ez miért nem jutott eszembe?”.
    A kreatív megoldások kimunkálása azonban nem könnyű. Azon ösztönös gondolkodásunkkal szemben kell haladnunk, mely erősebben csinálná ugyanazt és mely állandóan új erőforrások iránt kiált. Az igazán kreatív megoldás azt használja ki ami van, ami adott, csak máshogy, mint az megszokott.
    Azért arról se feledkezzünk meg, hogy a kreativ megoldásoknak van még egy fontos jellemzője: több hasznos hatásának kell lennie , mint károsnak. A mai gazdasági válságunkhoz alaposan hozzájárultak az innovatív pénzügyi megoldások, a kreatív könyvelések, melyek rövid távon hatalmas sikereket hoztak kiötlőiknek, hosszútávon viszont az egész társadalom látja kárát.

  • Bognár László

    Kedves Sándor!
    “… szeretem a kreatív gondolkodásról szóló történeteket.” – írod.
    De nagyon gyakran be kell érned külföldi példával, mert a szerzők inkább megelégszenek valamely külföldi író, vagy publicista munkájának fordításával, mint a magyar példák észrevételével. Mert az utóbbi talán nem is annyira “elegáns” 🙁

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.