Marketing múzeum

Ez az oldalunk folyamatosan frissül, ahogy a való élet múzeumunkba küldi a marketing objektumokat.
Tervünk szerint helyet kapnak a marketing múzeum “vitrinjeiben” a kimagaslóan jó megoldások és az ilyen-olyan szempontból félresikerült marketing megoldások is.
Nem a pellengérre állítás a célunk, hanem a tanulságok leszűrése. Stílszerűen szólva: a marketing ló is megbotlik, pedig több lábon áll 🙂
A múzeum fenntartója a Bognár Stúdió – a keresőoptimalizáló


1. vitrin

Kormányhivatal és ügyfélhívó rendszere

Az első vitrinben egy kormányhivatal (a pécsi nyugdíj igazgatóság) ügyfélhívó rendszerét helyeztük el. A modernitás 2014-es lenyomata önmagáért beszél és nagyon sok mindent elárul az állam ügyfél kiszolgáló fogalmáról.
Pillantsunk tehát a vitrin üvegén túlra:

Ügyfélhívó rendszer Magyarországon
Ügyfélhívó rendszer Magyarországon egy kormányhivatalban (2014)

 

2. vitrin

Online hirdetés rákapcsolódása a hírre

Íme egy képben közreadott hír a HVG 2016 április huszadikai online portáljáról, amelyet hirdetési hely követ, benne a hír tartalmát “eltérítő” random hirdetéssel.
A kép Orbán miniszterelnököt és Deutch Tamás képviselőt mutatja egy erdélyi fiatal társaságában egy frankfurti étteremben.
A nyomában feltünő hirdetés pedig önmagáért beszél.
A két dolog persze óhatatlanul összekacsint – emiatt került a marketing objektum a vitrinünkben.

A hirdetés rezonanciába kerül a hírrel


3. vitrin

Na most akkor hol is dől el a siker?

Bejegyzést tettem közzé a Gerillamarketing blogomba A siker a lábak között dől el címmel. Ám, amint a vitrinbe helyezett képünkön látszik az írás melletti hirdetés dobozban, a vélemények egészen eltérőek a siker helyének születését illetően, hiszen azt olvashatjuk (amit közhelyszerűen annyiszor és annyi helyen): A siker fejben dől el.
Most eldöntheti a kedves múzeum látogató, hogy az ellentétes vélemények közül ő melyiket választja.
Hogy hol dől el a siker, arról megoszlanak a vélemények



4. vitrin

A vékony okostelefon

Gyártók, forgalmazók, tesztelők nagy kedvvel és még nagyobb önbizalommal hivatkoznak egy-egy telefonmárka, egy-egy típus vékonyságára.
Sőt a vékony szót el is látják különféle jelzőkkel, mint például extra, szuper, ultra és sosem látott vékonyságú a szóban forgó telefonunk és hasonlók.
Helyezzünk is el a marketing múzeum egyik vitrinjébe egy ilyen tipikus online megnyilatkozást:

Vékony okostelefon

A gyártó marketingesei az éles versenyhelyzetben egy olyan insight után loholtak (az insight fogalma itt), amely szerint a nagyon-nagyon lapos okostelefon jobban elfér a zsebben, kevesebb helyet foglal el a ridikülben.
De van egy kis gond ezekkel a szuper-extra-ultra vékonyságú ketyerékkel: kicsúsznak a kézből, mert a vékony, csúszós fémnek szinte nincs is súrlódási együtthatója. Ebből következően műanyag telefon vastagítót kell vásárolnia annak, aki használni is akarja – méghozzá biztos fogással, biztonságban – a készüléket.
Minderről bővebben: Okostelefon vastagító



5. vitrin

Teljes sötétség a magyar oldalon

 Teljes sötétség

Ma, 2017. december 29-én 1/2 7-kor kedvenc TV-Híradómat bámulom (RTL-Klub), ahol Balogh Zoli barátom tudósítása fut éppen – marketing telitalálatot jelentő címmel – egy magyar határállomásról. A hír onnan indul, hogy a túloldali ország szépen kivilágított határállomással és úttal fogadja a Magyarországról érkezőt, ám fordítva már nem ugyanilyen a helyzet. Nálunk világítás nincs, így a riport főcíme arról beszél: a magyar oldalon teljes a sötétség.
Sőt betonoszlopok között kell kalandos körülmények között megtalálni az utat, s mint a riportban bemutatott törött autó bizonyítja, ez nem is minden külföldinek sikerül.
A cím persze nem csak konkrét jelentésében ragadható meg, nem csak villanylámpák hiányáról beszél, hanem többről: hozzáállásbeli hiányosságról, trehányságról, nemtörődömségről, lemaradásról a másik oldalhoz képest – egyszóval egyfajta magyaros sötétségről.
A cím fontos “kelléke” hírnek, riportnak, tárcának, bárminek. A cím adja el a művet, kiválasztva azokat, akikhez, akiknek a mű szól. Hogy bennük legalább ne legyen sötétség!

 

6. vitrin

Hétköznapi gerillamarketing

A mi tízemeletes panelünk és környezete igazán komoly központja a gerillamarketingnek. A feleségem gerillakertet működtet a ház előtt egy könnyű csíkban, jómagam gerillamarketing blogot vezetek és most, lám, egy új, ismeretlen marketinges is a cselekvés hímes mezejére lépett, a parkoló fáit tacepaoval tisztelve meg. Íme:

Hétköznapi gerillamarketing
Hétköznapi gerillamarketing – “Figyeljünk oda egymásra!”

Nyugodtan állíthatom, a szépen kidolgozott mű mondanivalóját még a hülye is meg kell, hogy értse. Az egymás mellett mosolygó két autó, és a két helyet is elfoglaló, szomorú gépjármű képe a parkolót parcellákra osztó fák között ennél egyértelműbb már nem is lehetne.
Persze érzek némi ellentmondást: az a fajta autós, aki egymaga két helyet foglal el egy zsúfolt parkoló közegben és így, a gyerekek nyelvén kell elmagyarázni neki a helyes viselkedést, vajon hogy kaphatott jogosítványt?!

 

7. vitrin

A MÁV, mint időutazás lebonyolító

Rongyos 505 forintért visszarepít bennünket az időben a MÁV!
Sokáig kételkedtem ebben, de Bogár Éva jóvoltából most hozzájuthattunk a bizonyítékhoz: egy valóságos jegyhez, amely corpus delictiként szolgál!

MÁV vonatjegy
Időutazásra szóló jegy a MÁV pénztárból

Igaz, ez az összeg még csupán 39 perc visszautat ér a múltba, de ez is sokat jelenthet. El nem csattan csókok pótlása, elcsattant csókok visszavonása, hogy csak néhány egyszerű, hétköznapi dologra gondoljak. Vagy villámcsapás után milyen jó volna másik fa alá húzódni az eső elől.
Esetleg a MÁV helyett autóbuszra váltani jegyet.
Vagy másik ország vasútvonalait használni…
De a Marketing múzeum MÁV-vitrinjébe bőven befér még egy videó szalag is, amelynek lejátszása közben még mélyebbre utazhatunk vissza a MÁV-időben, amely sajnos, érthetetlen módon kísértetiesen hasonlít a jelenre is.

 

 

8. vitrin

Ki vagyok én az Opel szemében?

Nagyszerű dolog, ha egy cég megbecsüli termékei vásárlóit, s hónapokkal az üzlet nyélbe ütése után is “utó-gondozza” a kapcsolatot.
A nyáron vásárolt Opel tulajdonosát, vagyis engem, még karácsonykor is emlékezetében őrzi a gyártó, s német alapossággal küldte ki számomra, pontos címzéssel, nevem pontos megadásával – Bognár László – a karácsonyi üdvözlő lapját.
Ám ugyanazon nyomtatvány belvilágán már más név szerepel, íme:

Az Opel kedves küldeményében összekeveredtek a nevek

Na, most akkor ki vagyok én? Bognár László vagy Somogyi Zsolt?
De tekintsünk most el a pontatlanságtól, és örüljünk csak annak, hogy kedves figyelmességgel céloztak meg (még ha talált is, meg nem is a küldemény)!

9. vitrin

Autós hírek a jövőből

Nézem a híreket a Sofőröm Sofőrszolgálat honlapján és meglepetéssel tapasztalom, hogy a honlap a jövőből is szállít híreket. Például 20143-ból, ami azért legyünk őszinték, egy kicsit arrébb van.
Sajnos nem a nyertes lottószámok szerepelnek az oldalon. Igaz, azzal nem mennénk sokra, hiszen nehéz lenne kivárni azt a majdnem húszezer évet, de egy nagy nyereményért türelmetlenkedni évezredeken át talán megérné a várakozást.
Szóval a jövőbeli autós hír a Skoda Octaviával kapcsolatos. Eszerint 20143-ban 12 százalékkal többet adtak el belőle, mint 20142 azonos időszakában!
Ebből az következik, hogy érdemes az adott típust vásárolni már most is – s ha ehhez hívunk segítségül sofőrszolgálatot – biztosra vehetjük, hogy megéri vigyáznunk a jogosítványunkra, mert nagyon jó és időtálló márkát birtoklunk.
Márpedig jó autóhoz jó sofőrszolgálat dukál – és a Sofőröm Sofőrszolgálat az. (Ne ítéljünk egy tréfás – esetleg szándékos? – sajtóhibából.)

10. vitrin

Magával ragadó szlogen

A micro blog, vagyis a Tumblr nagyszerű, ellentétre épülő és találó szlogennel köszön ránk. Magyarul nagyjából így szól:

A Tumblr használata annyira könnyű, hogy nehéz elmagyarázni!

A Tumblr szlogenje
Telitalálat szlogen a Tumblr honlapjáról – vitrinbe való! 🙂

Szólj hozzá!