Marketing: kinek a fejével gondolkozzunk?

Kész a reklám, amitől készen vagyunk

Kinek a fejével gondolkozzunk?
Kinek a fejével?

1.) Olvasom az egyik napilapban a reklámhírt, mely szerint a jó nevű autómárka egyes típusaihoz most alacsonyabb áron lehet hozzájutni, mert a cég akciót hirdetett. Az akció neve: “Készlettisztító akció”.
Iramodjunk neki, s gondoljuk végig alaposan, mit is üzen nekünk, fogyasztóknak, ez az akció-elnevezés.

A hatékony reklám a vásárló számára kell, hogy előnyt jelentsen, elméletileg az ő fejével kell gondolkoznia a reklámkészítőnek, akár online marketing platformon, akár hagyományos hordozókon akarunk reklámot megjeleníteni.


David Ogilvytől a reklámszakma más nagyjaiig, Philip Kotlertől Pratkanis és Aronsonon át Ries és Troutig (Légy első a koponyákban! – olvashatjuk náluk) mindenkinél ezt a tételt látjuk igazolva és gyakorlati példáikban is ezt tapasztaljuk.

Marketing a raktáros fejével

Ehhez képest a készlettisztító akció kiötlője az autós cég raktárosának fejével gondolkozik: sok a régi típusú járgány, nem tudom elhelyezni megérkezésükkor az újakat, se a bemutatóteremben, se az udvaron. Tehát ki kell pucolnunk a készletet!
Elég baj az, hogy ez a szemét (mi más lenne, ha el kell takarítani!) eddig is a nyakunkon maradt – gondolhatjuk a raktáros fejével, – de most már akármilyen olcsón is, de túl kell adnunk rajta.

Igen ám, de vásárláskor mégsem a raktárosok problémáit akarjuk megoldani, hanem valamilyen szükségletünket, vágyunkat akarjuk kielégíteni. A reklámot, az akciók elnevezését erre szokás felépíteni. Nemzetközi hátterű cégeknél viszonylag ritkán fordul elő, hogy a marketing osztályt, a kreatív ügynökséget a raktáros helyettesítse. Pedig itt most vélhetően ez történt…

Marketing – vegyék, vigyék többes számban

2.) Gyakran olvasom reklámszövegekben: kedves vásárlóink a megszólítás.
A többes szám használata azt bizonyítja, hogy a szöveg írója nem a vásárlók fejével gondolkozik, hanem a saját nézőpontjából préseli a szájából vagy a klaviatúrájából a szót. A fejében ott van ő, szemben vele pedig a sokadalom, akikhez beszél, akiknek ír. Hogyan lesz ebből személyre szabott marketing? Hogyan lesz ebből párbeszéd? Hogy lesz ebből eladás?

***

Más marketing “érdekességek”:

100% MAGYAR BAROMFI

 

“Marketing: kinek a fejével gondolkozzunk?” bejegyzéshez 8 hozzászólás

  1. Azért én kíváncsi lennék, hogyan működik a “készlettisztító akció” a hazai környezetben. Lehet ezt jobban értik, mint a kifinomult marketing szöveget.
    A napokban egy autószerviztől “10 ezer forint kedvezményt adunk Önnek a 80 ezer forint feletti szervizszámlájából” bombasztikus nyitómondatú levelet kaptam, de nem vitt rá a jólétek, hogy tovább olvassam!

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.