Marketing – eszközkoptatás a Tubesen

Delfintámadás a Mecseken

Pécs, tél, Mecsek
Pécs télen a Mecsekről

A delfintámadások híre igazi meglepetésként ért. Az ilyesmire egyáltalán nem számítottam az ember intelligens barátjától, a tengerész-életek megmentőjétől, az együttúszással sérülteket gyógyító, kitűnő PR-rel rendelkező delfintől.
A hír nagyjából úgy ért, mintha azt olvastam volna, hogy egy cápa hajótörötteket cipelt a hátán a biztonságos partokra, majd élelmet és vizet is vitt a szerencsétlenül jártaknak.
Mindebből pusztán azt a tanulságot szeretném levonni, hogy a (gerilla)marketing eszköztárából vett megoldás, a meglepő helyszínen adott interjú épp oly’ meglepő és hatásos tud lenni – először -, mint egy emberi életek kioltására irányuló delfintámadás.

Csakhogy másodszor vagy harmadszor már fabatkát sem ér ugyanaz a helyszín, az erőlködés nevetséges fordulatot vesz és az akció éppen az ellenkező hatást éri el, mint amellyel a tervekben felruházták.

A Nato radar ügye éppen ilyen a Mecseken. Amikor a köztársasági elnök úr a zöldekkel együtt sétált a bánáti rózsák védelmében Pécsvárad környékén, az még rendes kis séta volt, elvégre ritkán tüntet a hadsereg főparancsnoka a hadsereg valamely terve ellen. Az egy igazi marketing-séta volt, arról lehetett mit mondani, kövéret, soványat, kinek milyen volt a politikai hozzáállása.

Ráadásul eredménnyel is járt, Pécsvárad felől sikerült egy százhatvanezer lelkes város, Pécs fölé nyomni a NATO-tagságunkból ránk eső terhet, a hadsereg déli határainkat védő radarját.

Az azt követő mecseki tiltakozó sajtótájékoztató a sátorozással egybekötve már csak falun ment el, szódával, és az azóta, a napokban megvalósított újabb médiaesemény ugyanott, a Tubesen, az már némi visszatetszést is keltett.
Lassan már úgy fest, hogy Magyarország összes politikai törpéje a Mecsekre jár, hogy óriás lehessen!

Ideje volna már valami mást kitalálni. Gondolom, marketingterv frissítésként jól jönne most a Mecseken egy hadügyminiszter elleni cápatámadás! Delfin támogatással!

Szólj hozzá!