Marketing és duguláselhárítás: a leg…

Vendég bejegyzés, írta Dancs Gyula.

Marketing és csináld magad

A vállalkozások  marketingjének egy része látszólag a vállalkozás üzletmenetét rombolja, hiszen segítséget nyújt ahhoz, hogy a megrendelő esetleg maga megoldja a problémát s ne vegye igénybe a vállalkozás által nyújtott szolgáltatást. A duguláselhárítás során ilyen marketing megoldás, amikor a szakember kihívása helyett (vagy előtte) valamilyen más módszert, pl. vegyszereket ajánlunk a duguláselhárításhoz. De nem árt az óvatosság! Mert a gyakorlott, tapasztalt szakembert a mégoly’ híres szer sem mindig pótolja.

Duguláselhárítás és a leg-ek

A duguláselhárítás első kihívása már a szer kiválasztásakor kezdődik.
Melyiket is válasszam, melyik szer hatékony, melyik lehet számomra, a lefolyóvezetékem számára a legjobb orvosság?
Számtalan gyártó  végtelen számú  terméke, és ígéretek sokasága vár ránk a megfelelő duguláselhárításra alkalmas vegyszer keresése közben.
A csomagoláson található ígéretekből néhány:  leggyorsabb duguláselhárítás, legolcsóbb duguláselhárítás, leghatékonyabb duguláselhárítás, leg, leg, leg …… duguláselhárítás.

Nagyon fontos, hogy egyszerre vagy egymás után (ha ez nem segített, majd segít a másik – alapon) ne kombináljuk a duguláselhárítás szereit és szigorúan tartsuk be a használati utasításokat!
Veszélyes gázok keletkezhetnek, ill. komoly hő termelődéssel járhat a vegyszerek elegyítése.
Sajnos találkoztam már ilyen esettel. Ez az eset jól szemlélteti, hogy az otthoni duguláselhárítás hogyan vált rémálommá. Ügyfelem egy duguláselhárításban közismert, széles körben kapható  granulátummal kísérelte megszüntetni a káddugulását. Elmondása szerint betartotta a termékleírásban szereplő előírásokat. Véleményem szerint viszont duguláselhárítás közben eltérhetett a leírtaktól, esetleg az előzőleg alkalmazott duguláselhárítási vegyszerrel elegyedett az alkalmazott granulátum. A hatás még számomra is megdöbbentő volt.  Az akrilkád lyukasan tátongva hirdette:  a duguláselhárítás sikerült, a beteg meghalt!

A duguláselhárítás hősi halottjának feltámasztása

A lefalazott kád oldalát kibontottam, a szétmart kádszifont a hozzá tartozó leeresztőszeleppel együtt  kicseréltem,  majd az akrilkádat  kétkomponensű ragasztóval ideiglenesen használhatóvá tettem.
A végleges és esztétikus megoldás kizárólag a kád cseréjével lehetséges, mely tartalék csempe hiányában megkívánja a teljes burkolat cseréjét.  Ez a balszerencsés vegyszeres duguláselhárítás legkevesebb 2-300.000 forintos kárt okozott megrendelőm kicsiny fürdőszobájában.
Természetesen ez egy igen szélsőséges eset, de kitűnően rávilágít a duguláselhárítás során alkalmazott szerek és a csináld magad mozgalom veszélyeire. Még ha a leg legebb marketing ajánlás alapján vettük is a szert!

***
A szerző honlapja:

» Duguláselhárítás Budapesten és Pest megyében

A duguláselhárításról másutt:

» Duguláselhárítás

» Munka és duguláselhárítás

“Marketing és duguláselhárítás: a leg…” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Kedves Dancs Úr!
    Köszönöm a vendég bejegyzést, amely felhívja a figyelmet több olyan marketing-dologra is, amelyre érdemes figyelnünk:
    – egyfelől jó, ha tudjuk: az előny ígérete olykos nem reális, tehát a legekkel fogyasztóként vigyáznunk kell (arról nem is beszélve, hogy a reklámtörvény tiltja is az olyan megfogalmazásokat, mint pl. a “legjobb”).
    – másfelől a “csináld magad” – miként az ijesztő példából is kitetszük -, nagyon rosszul is elsülhet. (Nincs ez másképp a saját keresőoptimalizálással, SEO-val sem – a kedves ügyfél simán kitiltathatja magát a keresőkből, ha házilagos módszerekkel nekiáll).

    A magam részéről azért örülök a gyakorló szakemberek marketing tapasztalatainak, mert ilyenkor mindig élettel lesz teli a blog, a könyv, az előadás vagy bármi egyéb – nem úgy, mint a gyakorta sterilnek mutatkozó “professzori” megnyilatkozásokkor.
    Szóval számomra ez az igazán élvezetes: marketing elmélet és bőséges szakmai tapasztalat – mint most!
    Szóval köszönöm!

  2. Szép példa arra, hogy egy korszerű megoldás is kudarcra van ítélve, ha azt nem körültekintően használják fel.
    Most fedeztem fel, hogy mennyi hasonlóság van a duguláselhárításban és a tréningiparban! A mi szakmánkban is nagyon sok korszerű megoldás van (teljesítményértékelés, motiváció, csapatépítés, coaching, stb.) de ha azt körültekintően nem illesztjük a körülményekhez, akkor több kárt okozunk vele, mint hasznot!

  3. Különlegesen szerencsés helyzetben vagyunk.
    Embernek születtünk. Ezáltal birtokában vagyunk a gondolkodás képességének. Nem biztos, hogy a reklámban bemutatott terméktől egy hét alatt tíz kilót fogyunk, sőt a biztosító által kínált termék sem biztos, hogy a boldogságunk forrása. Így az is megkérdőjelezhető, hogy egy 10m szakaszon eldugult lefolyóvezeték, melyben kb.30liter felgyülemlett fekália található, orvosolható 1 flakon lefolyótisztító folyadékkal.
    Összegezve: Gondolkodjunk!!!

  4. Kedves Dancs Úr!
    Önnek igaza van. De a remény az egyszerű, olcsó megoldásokra nagy csáberőt jelent. Miért is ne adna ki valaki néhány száz forintot csodaszerre (legyen szó akár duguláselhárításról, akár fogyásról, akár betegségről), mielőtt a drága “hivatalos” módszert választaná: a szakembert a szaktudásával.
    És ez még általánosabban is igaz: milyen sokan elhitték, hogy a nagy adóztatás a hiba, s majd adók nélkül vagy kevés adóval mekkorát lendül az ország szekere. Mennyien elhitték, hogy két hét alatt helyre áll a közbiztonság és így tovább.
    Vagyis a csodákra – még ha a csodavárás közben ki is lukad a kád -, szükség van!

  5. Bővült a Duguláselhárítás, csatornatisztítás Budapesten oldal és a vállalkozás is.
    A csatornázás és a műszeres csőtörés bemérés irányaiban bővültünk.
    Dancs Gyula fentebbi megállapításait ezzel azt gondolom, érdemes három év távlatából kiegészítenem.
    Világi Tamás

  6. Kedves Dancs Gyula!
    Nagyon jól esik, hogy elmondta, hogy a pár száz forintos oldószerek, vegyszerek összekeverve mekkora fizikai bajt okoznak. Milyen lehet a műanyag vagy ólom csatornája…? De az igazi baj, ha belélegzik azok elegyét a kedves használók. Rengeteg halál volt már abból, hogy lúgot és a savat összeöntötték. Sajnos, nem írják még ma sem minden flakonra, hogy lúgos, és savval nem elegyíthető, vagy fordítva, hogy savas és zsíroldóval nem keverhető. Ezen felül olyan apró betűkkel szedik a használati utasítást, hogy ne lehessen azt elolvasni. Ezért változatlanul a gyártót hibáztatom, nem a használót, aki képtelen elolvasni a legfontosabbat, hogy miből, mit, mivel, meddig és hogyan használhat. Szeretettel: DugiZsuzsi – duguláselhárítás

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.