Már mások a vásárlói igények a bútorboltban

A merészebb színkombinációkat is viszik a vásárlók a bútorboltból. A kulcsszavak sem pihenhetnek rajtuk.
A merészebb színkombinációkat is viszik a vásárlók a bútorboltból. A kulcsszavak sem pihenhetnek rajtuk.

Kulcsszó, kulcsszavak értékváltozása és a linképítés

Az igények változása kulcsszavak értékváltozása, amit a kulcsszókutatás jó esetben követ.
Az alábbi gondolatmenet az igények változása nyomán arra fut ki, hogy a kulcsszavak fontossága is változik. Mindez a modern kulcsszó újraértelmezés és kutatás számára új lehetőségeket nyújt. Már ha követjük ezeket a változásokat. Ha igen a linképítés során is hasznosíthatjuk.

Rövid, két és fél perces, a Stagra Bútor termékeit, zömmel ülőgarnitúrákat, kanapékat felvonultató bemutató PR-filmet nézek a YouTube-on. Nyilvánvalóan a magyar piacra éppen betörő, egyébként Európa-szerte ismert lengyel bútorgyár hazai képviselete a megrendelő.
Mindezt csupán azért említem, mert a filmecske egészen határozott véleményt mond napjaink kanapé vásárlóiról – és ha ezek igazak, akkor nem csak a bútorboltban, de a keresőoptimalizálásban, a SEO során is érdemes ezeket az információkat felhasználnunk.

Változások a magyar piacon

Magát a PR-filmet nincs szándékomban elemezni, hanem a Stagra szakmai tanácsadójának vásárlókra vonatkozó megjegyzéseire figyelek.
– A magyar emberek már mernek elvonatkoztatni a hagyomásnyos színektől meg formáktól – kezdi mondandóját.
Mint szavaiból kiderül, hajdan a bézs, a biztonsági barna volt a menő és még számos információt kapunk például az anyagokról, a méretekről is.

Tapasztalatok egy bútorboltban

Amire felkapom a fejem, az az a kijelentés, miszerint a mai vásárlók már mernek igényesebb, drágább darabokat is választani!
Mielőtt ellenőriznénk a Google Trends segítségével, hogy igaznak fogadhatjuk-e el ezt a kijelentést, nézzünk rá a filmre 1:51-nél, ahol ez elhangzik.

Bútorbolti riport

Vajon hogyan szerepel az árérzékeny piacnak mondott Magyarországon a Google Trends kimutatása szerint 2004-től napjainkig a keresésekben az olcsó szó?

Az olcsó szó keresettsége a Google Trends szerint
Az olcsó fogalma veszít a válság megszűnésével

Azt láthatjuk, hogy a válság időszakában erősen megemelkedett, vagyis a keresésekben egyre erőteljesebben szerepelt, majd a válság múltával az olcsó szó szerepe egyre lanyhul.
Ez gyakorlatilag indirekt módon alátámasztja a kereskedő megfigyelését.
De nézzünk egy másik divatszót, fogalmat is, amely a vásárlásra ösztönzésben játszik komoly szerepet.
Ez a fogalom az akció.

Az akció szó keresettsége
Az akció szó viszonylag jól tartja magát, bár csökkenő tendenciát mutat

Lám, az akció fogalma is – vagyis az akciós termékek keresése a weben – a válság idején élte virágkorát s nem is tartja rosszul magát, bár enyhén csökkenő a tendenciája a keresések terén.

Így már két fogalom is igazolja a kanapék világában is jelentkező tendenciát: az elmozdulást az igényesebb, a drágább termékek irányába.
Ezt a lehetőséget használja ki a Stagra Bútor, amely színes, minőségi termékeivel kopogott be Budapestre és Szarvasra.

Korábban a témában:

Kanapé

Kanapé és vásárló

Jól nézünk ki – kanapés példa

Blogunkban az alapvetés:

A keresőoptimalizálás, a SEO alapjai

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!