Már mások a vásárlói igények a bútorboltban

A merészebb színkombinációkat is viszik a vásárlók
A merészebb színkombinációkat is viszik a vásárlók

Rövid, két és fél perces, a Stagra Bútor termékeit, zömmel ülőgarnitúrákat, kanapékat felvonultató bemutató PR-filmet nézek a YouTube-on. Nyilvánvalóan a magyar piacra éppen betörő, egyébként Európa-szerte ismert lengyel bútorgyár hazai képviselete a megrendelő.
Mindezt csupán azért említem, mert a filmecske egészen határozott véleményt mond napjaink kanapé vásárlóiról – és ha ezek igazak, akkor a keresőoptimalizálásban, a SEO során érdemes ezeket az információkat felhasználnunk.

Változások a magyar piacon

Magát a PR-filmet nincs szándékomban elemezni, hanem a Stagra szakmai tanácsadójának vásárlókra vonatkozó megjegyzéseire figyelek.
– A magyar emberek már mernek elvonatkoztatni a hagyomásnyos színektől meg formáktól – kezdi mondandóját.
Mint szavaiból kiderül, hajdan a bézs, a biztonsági barna volt a menő és még számos információt kapunk például az anyagokról, a méretekről is.

Amire felkapom a fejem, az az a kijelentés, miszerint a mai vásárlók már mernek igényesebb, drágább darabokat is választani!
Mielőtt ellenőriznénk a Google Trends segítségével, hogy igaznak fogadhatjuk-e el ezt a kijelentést, nézzünk rá a filmre 1:51-nél, ahol ez elhangzik.

A magyar vásárlók elmozdulnak a minőség felé?

Vajon hogyan szerepel az árérzékeny piacnak mondott Magyarországon a Google Trends kimutatása szerint 2004-től napjainkig a keresésekben az olcsó szó?

Az olcsó fogalma veszít a válság megszűnésével

Azt láthatjuk, hogy a válság időszakában erősen megemelkedett, vagyis a keresésekben egyre erőteljesebben szerepelt, majd a válság múltával az olcsó szó szerepe egyre lanyhul.
Ez gyakorlatilag indirekt módon alátámasztja a kereskedő megfigyelését.
De nézzünk egy másik divatszót, fogalmat is, amely a vásárlásra ösztönzésben játszik komoly szerepet.
Ez a fogalom az akció.

Az akció szó viszonylag jól tartja magát, bár csökkenő tendenciát mutat

Lám, az akció fogalma is – vagyis az akciós termékek keresése a weben – a válság idején élte virágkorát s nem is tartja rosszul magát, bár enyhén csökkenő a tendenciája a keresések terén.

Így már két fogalom is igazolja a kanapék világában is jelentkező tendenciát: az elmozdulást az igényesebb, a drágább termékek irányába.
Ezt a lehetőséget használja ki a Stagra Bútor, amely színes, minőségi termékeivel kopogott be Budapestre és Szarvasra.
S ha a SEO-n túl Önt az ülőgarnitúrák világa is érdekli – bútoraik itt tekinthetőek és vásárolhatók meg Magyarországon:

Korábban a témában: Kanapé és vásárló

Szólj hozzá!