Linkfelhő – a keresőoptimalizálás szemszögéből
Linkfelhő – a második játék a magyar keresőoptimalizálás felhőkkel jócskán takart egén. (Fekete fellegek, csalók, sumákok, járulékkerülök takarják az aranyló Napot.)
Egy ilyen játék, s az analógiájára építve, maga a keresőoptimalizálás is három alkotóelemből áll.
Először is magát a versenyhonlapot vagy blogot kell olyan állapotba hozni, hogy abban kihasználjunk minden olyan lehetőséget, amely képessi teszi a kivülről jövö “jelek”, linkek befogadására. (“Title”, benne a kívánt kifejezés, kulcsszavak feltüntetése a “keyword”-ben, megfelelően beszédes “content” stb.) Alapszabály: hasonlítson egy könnyű vitorlázatú, kecses és áramvonalas hajóhoz. A súlyos bárka, tömve teherrel, aligha ér időben célt.
A második elem a meglévő erőtartalékok maximális kihasználása: a saját linkek felhasználása, meg a barátaidé, hogy mondjam végre magyarul.
A harmadik elem, amelyben kiváltképp a bloggerek képesek jeleskedni: az új erőforrások megteremtése. Ezernyi link megteremtése, a blogbeszélgetések idején a versenyhonlapra mutató URI-ok, új blog nyitása, a régiek linkjeinek átállítása, stb.
Tisztára gerillamarketing: könnyű öltözet, könnyű fegyverzet, gyors mozgás, hatékony rajtaütés – itt nem lehetnek hosszas csaták, mert alul maradsz, csak annyit lőhetnek rád, amennyi linkerő abból kell, s máris mész tovább… 🙂
Nagyjából ennyi csak. Ja, és bírd ezt hónapokig, kenyéren és vízen, ha győzni akarsz!