Linkeskedés: helyi keresés

Keresés
Keresés

1.) Ma konténert akartam rendelni Pécsett. Eszemben sem volt telefonkönyvért nyúlni és abban bogarászni, hanem – ahogyan ez egyre több ember számára természetes a világon – beütöttem a gépembe, a Google keresőjébe a kívánt fogalmat, jelen esetben ezt: konténer Pécs.
Tanulságos dolgokkal találkoztam.
A Biokom honlapján ráléptem a Lakossági ügyfeleinknek menüpontra és nem hittem a szememnek: az első amivel “megkínál” az oldal, mi más is lehetne, mint a Hulladékjog!
Nagy cég, súlyos istenveréssel – lesír a lapról a bürokrata szemlélet.
Ráadásul kiderül, pénteken nincs ügyfélfogadás, vagyis a hétnapos hét a cégnél, legalábbis a konténer fronton, mindössze négy napot számlál.

A szintén az élbolyban szereplő egyik kis magánvállalkozás viszont nem a Hulladékjoggal akar megismertetni, hanem üzletet akar kötni, hiszen ügyfélszolgálata pénteken is nyitva tart, s a menüpontjai is ehhez, vagyis az üzletkötéshez igazodnak: céginformáció, árlista, konténerméretek. Slussz-passz, semmi Hulladékjog, nagy betűvel.

2.) Miközben fejlettebb tájakon már az internetes látogatók média erejét is (CGM, vagyis Consumer Generated Media) mérni igyekszenek a jelentősebb cégek ügyfélszolgálatai, hogy a vállalat ne adjon a jó híre (goodwill) ellenében támadható felületet, addig a periférián olykor a durva, szembeszökő jelenségek sem számítanak!
A Ford Pécs kifejezés beütésére első helyen a Ford egyetlen pécsi szalonját kapjuk találatként. A második helyen – közel egy esztendeje – egy panasz jön elő az illető kereskedéssel-szalonnal kapcsolatban. (Ügyfelet veszített Pécsett a Ford… címmel.)
Aki dolgozott már a világ más tájain, az elhűlten szemlélheti, hogy a Ford helyi tótunkfaktumai kísérletet sem tesznek a neten a helyzet “elsimítására”. (Bocs vagy valami.) Nekik ez nem “tétel”!? Kis város, nagy emberek jó kapcsolatokkal vagyis az internet nem számít. Még…

3.) Egy korábbi bejegyzésemben említettem, hogy a nem Budapesten élőknek bizony a keresett fogalom, tárgy mellé a saját településük nevét is oda kell írniok, mert az erős budapesti cégek egy-egy keresőszóra általában uralják a keresők élvonalát.
Ma már persze a Google is a segítségünkre siet, maga ajánlja fel kereséskor egy-egy település nevét is, ahol ez célszerűnek látszik. (Pl. szállás, étterem…)
Sőt, a keresők a találati lap alján “próbálja még ezt”, “kapcsolódó keresések” címen is igyekszenek a segítségünkre sietni. Ez a segítség persze erősen orientáló, olykor vitatható is, de vitatni nem érdemes. Viszont figyelembe venni a SEO munkálatok során nagyon is üdvözítő. Tudom, mert próbáltam kihagyni is, és felhasználni is ezeket.

***

Kapcsolódó bejegyzések:

Linképítés

Politikai online marketing és a SEOnomia tudománya

SEO: hol élsz te?

Google online marketing

“Linkeskedés: helyi keresés” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.