Kulcsszó: egyes vagy többes számban?

Keresőoptimalizálási dilemmák: a Google Trends segít

Potenciális ügyféllel beszélgettem az imént, s nagyon meglepődött, hogy honlapja egyik hibájaként azt hoztam föl, rendszeresen többes számot használ, amikor a portékáját kínálja. Holott vásárlóinak többsége egyetlen darabot akar vásárolni az adott termékből. (Nagyon ritka kivétel persze akad.) Tehát a kulcsszó legyen egyes számban.
A jelenség mögött a kereskedő (szolgáltató) és a vásárló eltérő szempontja érhető tetten. A kereskedő egy-egy áruból többel rendelkezik, tehát ő a termékeit akarja eladni, ezért használ többes számot. A vásárló viszont egyet szeretne megvenni, éppen ezért egyes számot használ.
Nézzünk is erre egy példát, mondjuk az ülőgarnitúra-ülőgarnitúrák vonatkozásában, a Google Trends eszköz segítségével:

Ülőgarnitúra vs ülőgarnitúrák. Az egyes számot keresik a Google Trends szerint
A keresésekben az egyes szám győz, ülőgarnitúrát keresünk a keresőben

A Google Trends világosan megmutatja, hogy az internetes keresésekben az egyes számban használt ülőgarnitúra szó (kék) messze keresettebb, mint a többes számú változat (ülőgarnitúrák – pirossal jelölve).

Mi következik ebből keresőoptimalizáló szemmel?

Az, hogy érdemes az árunkat az adott esetben egyes számban megnevezni a menüben, a title és a description szintjén, a headingben és a termékleírásban is.
Éles versenyhelyzetben ez az egyszerű megfigyelés és ennek nyomán a megfelelő cselekvés, a pontos beállítás, a módosítás, a szövegformálás (content) a honlapon helyezésbeli előnyt és ezáltal bevételi többletet jelenthet.

Nézzünk egy jó példát: Bokros Bútorház – az ülőgarnitúra specialista

A fenti megfigyelés és ennek nyomán a honlap kialakítás egy új üzlet friss honlapján markánsan jelentkezik. Figyeljük csak meg a Bokros Bútorház honlapjának menüsorát:

A menüben a termékek egyes számban vannak megnevezve.
Az ülőgarnitúra specialista egyes számban kínálja kanapéit, garnitúráit

A példaként hozott honlap menüsorában a termékek – ülőgarnitúra, bőr ülőgarnitúra, kanapé, sarokkanapé stb. – differenciáltan és egyes számban jelennek meg.

Persze tudjuk, hogy az üzleti sikerhez ez önmagában kevés.
Éppen ezért nem árt olyan szemmel is a honlapra tekintenünk, hogy PHP7 és titkosított kommunikációs csatorna, vagyis SSL is jellemzi a website-ot. A WordPress sablon alapból reszponzív, vagyis a megjelenő kép igazodik a böngésző eszközhöz, legyen az asztali monitor, tablet vagy okostelefon.

Persze még ez sem elég a sikerhez!
Ha rákeresünk a cég nevére, láthatjuk, hogy a Google Cégem kitöltésére sem sajnálták az időt és az energiát a honlap tulajdonosok, ezzel majd a helyi keresésekben történő előkelő megjelenést készítik elő.

A Google Cégem is kell a helyi megjelenés sikeréhez
A keresőtábla jobb oldalán a helyi megjelenés bástyája található

Persze a honlap éréséhez a belső és a külső linkprofil hatékony kialakítása is szükséges.
De mindezt csak azért vázlatosan említem, mert fő szempontunk egy egyszerű, de nagyon fontos keresőoptimalizálási momentum volt: egyes vagy többes számot használjunk-e a honlapunkon.

***

Kapcsolódó bejegyzés:

Marketing: kinek a fejével gondolkozzunk?

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!