Kulcsszavak kiválasztása: a molett SEO és a karcsú darts

darts játékosokMost, hogy egymást követik a különféle darts világbajnokságok és a televíziós sport csatornák élő, egyenes adásban közvetítik azokat, önkéntelenül is a darts SEO-hoz kapcsolódására asszociálok.
Vajon melyik a nehezebb? Taylor vagy O’Shea módjára dobálni a tripla húszasokat, avagy eltalálni a keresőoptimalizálás során a megfelelő kulcsszavakat?
Meglehet, arról van szó, hogy a SEO egy olyan darts játék, ahol a tábla is mozog! Sőt esetleg egy másik, nem is látható dimenzióban helyezkedik el. Mindezt egy példán keresztül illusztrálhatom.

Új feladat előtt álltam, a pécsi Lady Moletti Divat- és webáruház kínálatához kellett megtalálnom a kulcsszavakat.
A molett hölgyek vajon milyen céltáblára fognak dobni? Vajon milyen jelzővel fogják illetni az általuk preferált és keresett ruhát?

A molett, a dundi, a duci avagy a teltkarcsú “darts-tábla” lesz-e a nyerő?

Kézenfekvő megoldásnak tűnik ilyenkor belépni a Google AdWords kulcsszóválasztó eszközébe és annak segítségével választani meg a kulcsszavakat. Ám érdemes egy másik eszközt is használatba vennünk, méghozzá a Google Trends eszközét, amely a tábla mozgását is jól tükrözi!
Mozog a tábla? Igen! Akár molett, akár karcsú hölgyek, vagy akár férfiak kereséseit vizsgáljuk, a kabát szóra történő keresések nyáron a legalacsonyabbak és nagyjából decemberben érik el a csúcspontjukat.

A kabát szóra történő keresések
Ez a trend persze Magyarországon érvényesül így, Afrikában a kabátot keresők bizonyára már egy más dimenzióban dobálják a nyilacskáikat! 🙂

De visszatérve a divat jelzőire. Ha nem ellenőrizném magam, akkor arra gondolnék, hogy a ruhájukat kereső “nem karcsú” nők a legválasztékosabb kifejezéssel, a teltkarcsúval fognak élni, aztán a molett következhet és slussz! De a SEO-val foglalkozó jól teszi, ha inkább számokban, trendekben, grafikonok üzeneteiben gondolkozik, mintsem a megérzéseire hagyatkozik. Mert íme, ha megkérdezzük a Googlet, ezt az eredményt kapjuk:

 

SEO: trendek vizsgálata a molett divatban

 

Vagyis a molett divat a nyertes, a duci divat is kiemelkedik az átlagból, de a nyertesnek gondolt “darts-tábla”, a teltkarcsú divat sehol sincs. Pedig alapból, a magam csalóka megérzése szerint erre a sovány darts-táblára vártam volna a nyilakat – hiába!

Mindezt persze az üzletek elnevezésénél is érdemes figyelembe venni, ha online keresésekre is számít az üzlet tulajdonosa. A “Teltkarcsú Divat” elnevezésű üzlet hátrányba kerül a “Dundi Divat” névvel büszkélkedőhöz képest, s minden bizonnyal a molett jelzővel ellátott áruházra dobják majd a legtöbb bull-t.

***

A pécsi Lady Moletti Divatáruház honlapja > molett divat

A Google Trends eszközről korábban >

SEO szempontú városmarketing: Pécs, Budapest, Bukarest…

“Kulcsszavak kiválasztása: a molett SEO és a karcsú darts” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Összehozó show 4. A divat | BLOG * komplex blog, Pécs - Budapest

Szólj hozzá!