Két internet volna?

Hány internet van?

Néhány órával ezelőtt – mintegy ellenőrizendő a weben, hogy csupán én érzem-e olykor úgy, mintha két internet volna -, egy enyhén provokatív párbeszédet tettem közzé a Facebookon.
Azt gondoltam, hogy ha senki nem nyomja meg a tetszik gombot, stílszerűbben szólva nem lájkolja meg vagy nem tesz hozzá megjegyzést, akkor bizonyára csupán az én egyéni érzetemről van szó.
De “megtetszikelték”!

Facebook bejegyzés beágyazása blogba - 1. lépés
 Vagyis mások is felfigyeltek az internet “kétarcúságára”, “két világ” jellegére.

A változás különösen azok számára feltűnő, akik valaha, 8-10 évvel ezelőtt a blogoszféra közösségi tereiben csatlakoztak a közösségi internethez és a Google szárnyai alatt igyekeztek a keresőtáblán előbbre jutni, több látogatót szerezni honlapjukhoz, blogjukhoz, (sőt több teret belakva – blogjaikhoz) vagy ha volt, akkor mindkettőhöz.

A Facebook (és a politikai szélsőségek renyhe kezelése) szétdarabolta a régi “blogalapú” közösségeket. A Blogter, a Freeblog kimúlt, a Népszava is feladta a blog küzdelmet, és sorolhatnám tovább. Zászlós hajónak maradt az Index mögött a blog.hu. (Hogy mennyire közösségépítő hely vagy sem – ebbe most nem mennék bele.)

Hanem a Facebook, az rendesen “belehúzott”. Némi túlzással azt mondhatnánk, hogy a blogokból ide áramlottak a bloggerek és a blogolvasók, nagy részt fészbukkerré lett a blogger világ.
Persze vannak kétlaki lények is.

Az fb csapda

Jelentős részük számára az fb (vagyis a Facebook), amely szerintük értéktelen követők tízezreit termeli mesterségesen, csupán arra szolgál, hogy onnan szerezzenek látogatókat blogjuk, honlapjuk számára, hogy gondolataik, termékük vagy szolgáltatásuk minél többek számára ismert lehessen.
A Google hívek számára az fb online marketing, SEO (keresőoptimalizálás) szempontból is másodlagos jövevény, mert a blogokra, honlapokra mutató linkjei nofollow attributummal rendelkeznek, vagyis utat mutatnak, de linkerőt nem képviselnek.
És itt jön a csapda: ha nincs érték a látogatók számára a facebook fiókban, akkor nem lehet a Facebookról látogatót szerezni, vagyis itt is értéket kell teremteni ahhoz, hogy a másik értékre (a blogra vagy honlapra) látogatót lehessen csábítani.

Mellesleg egy igazi poszt vagy webegység kiajánló rendszer a honlap, blog, fb mellett még Google Plus, Twitter, Linkedin fiókkal és YouTube csatornával is rendelkezik, hogy egyebeket ne is említsek.

De ezek is csak akkor “termelnek látogatót” érdemi mennyiségben, ha szintén értékteremtő helynek bizonyulnak a látogató számára.

Aki eredményt akar elérni, az alapos és nagy volumenű tartalmi munkára kényszerül! A Google content SEO-ról beszél, a Facebook kimutatásai szerint pedig minél több a megjelenés – annál több a látogató. Ugyanarról van szó “mindkét interneten” 🙂

*****

Frissítés:
Arra a kérdésre, hogy hogyan ágyaztam be a SEO blogba a facebook bejegyzést – elvontan megfogalmazva, hogyan lehet facebook bejegyzést beágyazni blog posztjába – ezt válaszolhatom:

1.) Először rámentem a facebook bejegyzésre, majd rákattintottam az időbélyegére a sárgával jelölt területen:

Facebook bejegyzés beágyazása blogba - 1. lépés

 

2.) A kinyíló ablak jobb felső sarkában a lenyíló menüben kiválasztom a bejegyzés beágyazása menüpontot, s ha arra kattintottam, megkaptam azt a kódot, amelyet be kell illeszteni a blogba (html módban):

Bejegyzés beágyazása Facebookról blogba. 2. lépés.

 

 

Két internet volna?” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Internet egynél több van. Szerintem amit mi most használunk, a számunkra nyitott Facebook, a Google, a blog.hu ugyanazon az egy hálózaton van.

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: